5 דרכים לשמור על העובדים הטובים שלכם לאורך זמן

5 דרכים לשמור על העובדים הטובים שלכם לאורך זמן

כולנו יודעים כי עובדים נהדרים חיוניים להצלחת החברה שלכם. גיוס העובד המוכשר והמוצלח הוא אתגר לא פשוט כלל ושמירתו בחברה לאורך זמן עשוי להיות אתגר קשה אף יותר

שיתוף
שמירת העובדים בחברה

שמירת העובדים בחברה

אסטרטגיה פרואקטיבית לשמירת כישרונות בחברה והנעתם לאורך זמן, צריכה להיות חלק מכל תכנית הנהלה בכל חברה. טיפוח עובדים מתחיל עם קבלתם לחברה אבל זה אף פעם לא מפסיק.

להלן 5 דרכים לשמור על העובד הטוב שלך לאורך זמן:

תהליך קליטה נכון

דו"ח של חברת KPMG מציג, כי לעובדים חדשים שעוברים תכניות קליטה מובנות איכותיות בחברה, יש סיכוי של 58% יותר להישאר בחברה גם לאחר 3 שנים.

חברות שמכירות בנושא וחושבות קדימה, מיישמים לעובדים החדשים תהליכי קליטה מובנים ומוצלחים להבטחת שימורם בחברה. חברות אף עושות שימוש בכלים טכנולוגיים אנליטיים כדי לוודא כי תהליך הקליטה המובנה אכן יעיל ומביא לכך שעובדים יישארו בחברה יותר ויותר. אסטרטגיות תהליך הקליטה כוללות בין היתר: תמיכה, ליווי, הפחתת חרדה ובניית אמון הדדי, כך שהעובדים החדשים נהנים מקליטה מוצלחת ותחושת ביטחון.

ניתוח מגמות

לטובת עובדים שנקלטו בצורה יעילה וכבר עברו בהצלחה את החודשים הראשון בעבודה, חברות מיישמות תהליכים של ניתוח מגמות קליטת עובדים. תהליכי הקליטה שכוללים שיחות אישיות עם העובדים, שיחות משוב, מגמות לניהול כישרונות בחברה, תכניות תמריצים ותגמולים, ועוד, כל אלו נבחנים ומנותחים כדי לתרגם את המעשים הללו לתוצאות. על מחלקת משאבי האנוש בחברה לוודא כי יש פרי למאמציה וכי תכניות הקליטה שהיא מיישמת עבור העובדים בחברה אכן תורמות לשימור העובדים לאורך זמן.

נתיבי קריירה מסורתיים

כישרונות צעירים בעיקר, נוטים לעתים להיות בלתי צפויים. הם עשויים להיות קפריזיים ולקום בוקר אחד עם החלטה לעזוב את החברה לטובת עבודה בחו"ל, לימודים לתואר בארץ זרה, או אפילו לקחת הפסקה של שנה ולטייל מסביב לעולם. הדרך להתמודד עם הקפריזיות הזו היא דווקא להישאר יציב ותכליתי. הציעו לעובדים המוכשרים מראש תכניות רחבות היקף לקידום קריירה בחברה, כך שיהיה ברור שלקפריזות הללו יש מחיר. עובדים שיודעים שמובטח להם עתיד קרייריסטי זוהר בחברה, לא ימהרו לנטוש את מקום העבודה המבטיח שלהם לטובת קפריזה חולפת, מסעירה ככל שתהיה.

התאמת המסרים שלכם

אנחנו חיים בתקופה של מגוון דורות עובדים, דור המילניום, דור ה- Y, הדור הבוגר יותר ואף עובדים מבוגרים שעובדים במשך שנים בחברה. התקשורת הפנימית בחברה צריכה להיות מותאמת לכל הדורות העובדים בה והמסרים שלכם כמנהלים צריכים להיות מזוהים ומכוונים לדורות השונים.

מחלקת משאבי אנוש צריכה במיוחד לבלות זמן רב ולהכיר את העובדים בני הדורות השונים בחברה וללמוד את הצרכים והרצונות של העובדים, אורח החיים שלהם והדרכים הטובות ביותר ליצירת אינטראקציה נכונה עם כל אחד ואחד.

עשו את זה כיף

שימור העובדים הטובים ביותר בחברה מצריך פיתוח מקצועי מתמשך שיחד עם העבודה השוטפת מתורגם לעתים לקונוטציה מייגעת, אך כאשר הופכים את הווי החברה למהנה וכיפי, התוצאות מיד ניכרות בשטח.

שמרו על אווירת חברה כיפית ומרתקת, ישמו פעילויות גיבוש וימי כיף לעובדים, הקפידו על משרדים מעוצבים ואביזרים טכנולוגיים מתקדמים לנוחות העבודה, ערכו מפגשי חברה עם פרסים והערכות לעובדים המוכשרים שהפגינו ביצועים מרשימים ושמרו על אחווה הדדית בין העובדים ובין המנהלים בחברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה