שיתוף

שנת 2022 החלה עם הרבה מאוד אתגרים הניצבים בפני מנהלי משאבי האנוש: שחיקה של עובדים רבים אחרי שנתיים של קורונה, בלבול בקרב עובדים ומנהלים לגבי סדרי העדיפויות, חלק מהעובדים מרגישים חסרי כיוון וחלקם מחפשים עבודה במקומות אחרים.

עבור מנהלים, המצב הזה מציב אתגרים לא פשוטים כמו גם יעדים חדשים וציפיות חדשות. עם זאת, יש עדיין הרבה מאוד נעלמים במשוואה. הקבוע היחיד, כך נראה, הוא הצורך להסתגל – שוב ושוב – לסביבה עסקית משתנה.

העבודה, החיים האישיים וחיי העבודה מעולם לא הרגישו כל כך חסרי יציבות. כתוצאה מכך, תפקידו של מנהל משאבי האנוש מעולם לא היה קשה כל כך. במקביל, מנהיגות חזקה של מנהלים בארגון מעולם לא היתה נחוצה יותר.

אם כן, על אילו כישורי ניהול כדאי למנהל משאבי האנוש לשים דגש השנה בעת מינוי מנהלים חדשים, בעת קידום מנהלים ובעת שהארגון רוצה לפתח מנהלים ולהכשירם.

להלן 4 מיומנויות עיקריות הנדרשות בימים אלה למנהל מצליח, על פי נתונים שהסיקה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ מתוך נתונים שנאספו על ידה:

1 לדעת לבנות מערכות יחסים תוך יצירת שותפויות, בניית אמון, ושיתוף רעיונות:

תפקידו של מנהל ממוקם כך שהוא יכול ליצור שותפויות עוצמתיות בין עובדים. מאחר שהוא רואה את כל היכולות של כל אחד מהעובדים, הוא יכול לדעת איך ליצור שותפויות יעילות בין עובדים.

לכן, אחד הכיוונים שיש לשים עליהם דגש בעת פיתוח או מינוי מנהלים, הוא היכולת לדעת איך לחבר בין העובדים המתאימים לביצוע פרויקט מסויים, ליצירת שותפויות חדשות ויצירתיות בארגון, באופן שיוביל להצלחה.

2 לפתח את העובדים ולסייע להם להיות יעילים יותר באמצעות חוזקות, ציפיות ואימון:

לפעמים עומס העבודה כל כך גדול, שנראה כאילו אין זמן שניתן להקדישו להכשרת עובדים ופיתוחם. לכן, מנהלים יעילים צריכים להיות מסוגלים ללמד את העובדים הכפיפים להם, איך להתפתח תוך כדי עבודה.

לכן, בעת פיתוח מנהלים יש להכשיר אותם באופן שיהיו מסוגלים להקנות לעובדים שלהם מיומנויות של שילוב הפיתוח המקצועי שלהם תוך כדי ביצוע משימות חיוניות.

3 להוביל שינוי – אימוץ השינוי והצבת מטרות שמתאימות לחזון מוצהר:

למרות שבעת שמתרחש שינוי הוא מגיע אל כולם, כל אחד חווה אותו באופן שונה. שינוי בתהליכים, בתזמון השינוי, ביעדים או במשאבים, עשויים לעורר השראה בקרב חלק מהעובדים אבל בה בעת להרתיע אחרים.

באחריות המנהלים, לתרגם את משמעות השינוי לכל עובד ולצפות מראש את הדברים שידאיגו וירתיעו עובדים מסויימים.

כדי שמנהלים יוכלו להוביל שינוי, יש להכשיר אותם להיות מסוגלים לתרגם את משמעות השינוי לכל עובד על פי חששותיו, דאגותיו והדברים שמרתיעים אותו.

4 לשמש השראה לעובדים – להיות מסוגל לעודד עובדים:

יש מנהלים שמשמשים השראה לעובדיהם באופן טבעי ויש מנהלים שכדי שיהיו מסוגלים לשמש השראה לעובדים יש להכשיר אותם לכך באמצעות תוכניות של פיתוח מנהלים.

יש לזכור כי העומס והלחץ על העובדים מאז מרץ 2020 הם גדולים יותר. לכן, ההכרה בהישגים שלהם ויצירת אוויר חיובית הן חשובות כיום יותר מתמיד, גם אם נדרשים לשם כך כלים חדשים וסוג חדש של מחויבות מצד המנהלים.

 

סדנת ניהול זמן

אין תגובות

השאר תגובה