שיתוף

הדרך שבה מועמדים מגישים כיום מועמדות למשרה, דומה מאוד לדרך ולאופן שבהם הם רוכשים כל מוצר באונליין.

תחילה הם מחפשים את המוצר הרצוי או מוצר הדומה למוצרים שהם מכירים ואוהבים, לאחר מכן הם נחשפים אל המוצרים בחנויות האונליין השונות, עד שלבסוף הם רוכשים את המוצר ולעיתים אף הופכים ללקוחות קבועים. כל נקודות המגע, או לפחות רובן, הן מקוונות.

מנהלי משאבי אנוש ומנהלי רכישת כישרונות צריכים להתחיל לחשוב ולפעול כמו מנהלי שיווק של חברות שמשווקות מוצרי צריכה, בכל פעם שהם מפרסמים מודעת דרושים.

עליהם להשתמש בתכנים מבוססי נתונים, ובכלים שמאפשרים לגרום למועמד להתרגש מהמוצר ולהתחבר אליו.

עליהם לבנות קמפיינים למיתוג מעסיק, ולהשתמש באסטרטגיות מיקוד, בפרסום מקוון ובכלים של רשתות חברתיות כדי למשוך את הכישרונות הטובים ביותר.

להלן 3 נקודות מפתח שיש לקחת בחשבון כאשר מתכננים את הליך הגיוס הדיגיטלי של החברה:

1 מודעות 'דרושים' משכנעות שיפורסמו במקומות הנכונים:

הגבול בין תיאור טכני של דרישות התפקיד לבין פרסום מסוגנן שיווקית של המשרה עלול לעיתים להיות דק למדי.

בעקרון, יש צורך ביותר מסיכום סתמי של עסקי החברה וכמה משפטים אפרוריים על התפקיד, כדי למשוך כישרונות טובים.

לכן יש לנטוש את הפירוט היבש ולעבור למודעה שמעבירה את אותן תחושות של מודעת פרסומת למוצר.

תיאורי תפקיד יבשים, משכנעים ככל שיהיו, עלולים לפספס את המועמדים הנכונים ולא ליצור אצלם את התגובה הרצויה.

מועמדים רוצים כיום לדעת כמה שיותר על התפקיד, מהו היקף התפקיד ומה הם יכולים להרוויח ממנו.

לכן יש לכלול במודעה כמה שיותר מידע לרבות סדר גודל של שכר, הטבות, מדיניות עבודה מהבית, מבנה הצוות, במידת האפשר תיאור התרבות ארגונית וכו, כדי להפוך את מודעת הדרושים למושכת יותר.

2 מיתוג מעסיק מקוון לפני שמגיעים לגיוס בלתי מקוון:

אחת הדרכים להבטיח מאגר יציב של טלנטים שהם מועמדים פוטנציאלים היא להשתתף באופן פעיל בירידה תעסוקה.

אבל מאחר שרוב המועמדים מתחילים את חיפוש העבודה שלהם באופן מקוון, חשוב שלארגון תהיה נוכחות מקוונת חזקה, עוד לפני שמגיעים ליריד התעסוקה.

3 להשתמש בכלים של בינה מלאכותית כדי לבנות את המודעה היעילה ביותר:

בעידן הדיגיטלי הנוכחי, בינה מלאכותית היא הרבה יותר מטרנד חולף. היא ממלאה תפקיד מהותי במהפיכת הגיוס מרחוק ובנוף משאבי אנוש.

פרט לכך, כלים של בינה מלאכותית מסייעים מאוד לצוותי רכישת כישרונות בביצוע אוטומציה ובפישוט היבטים שונים של תהליך הגיוס.

יש להשתמש בכלים של בינה מלאכותית בכל שלבי הקמפיןן, החל בעיצוב המודעה ותכנון הסגנון השיווקי של תוכן המודעה תוך התאמתו לסגנון החברה, ועד לביצוע כל המשימות שחוזרות על עצמן בעת חיפוש מועמדים, סינון קורות חיים, בחירה של כישרונות מובילים וכדומה.

הבינה המלאכותית מאפשרת כבר היום למנהלי משאבי האנוש להתמודד עם האתגרים היומיומיים בקלות, ולהגביר במידה רבה מאוד את ההחזר על ההשקעה בכל הקשור לגיוס עובדים.

 

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה