שיתוף

בתוך כל האתגרים והמשימות שטורדות את מוחם של מנהלי משאבי האנוש בולטת סוגיית מחוברות העובדים לארגון. סוגייה זו מהווה אמנם נקודת תורפה, אבל היא טומנת בחובה גם הזדמנות עבור מנהלי משאבי האנוש,לבנות לעצמם מעמד שממוקם בשורה אחת יחד עם קובעי המדיניות בארגון.

מידת מחוברותם של העובדים לארגון מהווה נקודת מפתח, שפתרונה פותח בפני מנהלי משאבי אנוש את הדלת לתפקידים רחבים יותר, מעבר למשימות המצטמצמות בשגרת משאבי האנוש.

היכולת והצורך להגביר את מחוברות העובדים לארגון, את נאמנותם ואת השימור של עובדים בארגון, מאפשרים למנהלי משאבי האנוש להפוך לשותפי הנהלה ברמה העסקית והאסטרטגית, ולכלול אותם בקרב מקבלי ההחלטות המרכזיים בארגון.

כדי לרשום את הפעילות הזאת להעלאת מעמדם של מנהלי משאבי האנוש בארגון, הם יכולים לקחת על עצמם את היוזמה לטפל בסוגיית העלאת מידת המחוברות של העובדים לארגון והפיכתם לנכס שניתן למצות את הפוטנציאל שלו, כמו גם את הפוטנציאל של ההכשרות שהעובדים קיבלו בארגון.

גישה נכונה עשויה להניב תוצאות מצויינות של הגברת ביצועים, וכתוצאה מכך לחזק את מעמדם של מנהלי משאבי האנוש סביב שולחן קבלת ההחלטות.

יש שלושה מרכיבי יסוד שמנהלי משאבי אנוש יכולים לשלב בנוסחה שממקסמת את מיצוי הפוטנציאל של עובדי הארגון ובתוך כך גם הפוטנציאל של מנהלי משאבי האנוש עצמם:

1 הסקת תובנות מנתונים גולמיים ויישומם בשטח

מאגרי הנתונים של הארגונים מהווים כר נרחב של נתונים גולמיים לגבי עובדים ומועמדים פוטנציאליים. המרכיב שמנהלי משאבי האנוש יכולים להוסיף למשוואה, הוא ניתוח נכון של אותם נתונים גולמיים והפקת תובנות משמעותיות מהם, באופן שיביא לשיפור ביצועי העובדים והארגון.

הפקת תובנות אלה דורשת ממנהלי משאבי האנוש לעבד את הנתונים, לנתח אותם ולהסיק מהם מסקנות. אם ניקח לדוגמה את משימת שימור עובדים, נראה שמשימה זו דורשת בדרך כלל להבין מהם הגורמים המשפיעים על היכולת לגרום לעובדים להשאר בחברה לארוך זמן.

מנהלי משאבי אנוש שיקחו את המשימה הזאת עוד כמה צעדים קדימה, ינסו להסיק מסקנות לגבי הדרכים להשיג את הגברת הביצועים של כל עובד, תוך הצעת קידום מתאים.

2 מחוברות עובדים כבסיס להגברת פרודוקטיביות:

מחוברות העובדים היא אחד היסודות החשובים לצורך יצירת סביבת עבודה פרודוקטיבית והשגת ביצועים גבוהים. מנהלי משאבי האנוש שיראו במטרה של הגברת מחוברות העובדים לא רק מטרה בפני עצמה אלא יבינו את הערך הכולל שלה כגורם מרכזי באסטרטגיה, יוכלו להפוך את נושא הגברת מחוברות העובדים לכלי להגברת ביצועי הארגון.

המשימה המהותית כאן, היא השקעה בעובדים בהרבה מאוד זוויות ונושאים. זה מתחיל בהצבת הרווחה של העובדים במקום גבוה בסדר העדיפות, וממשיך עד קידום עקבי של העובדים (בניגוד לקידום אקראי התלוי בפתיחת משרה). התוצאה שתתקבל תהווה  תרומה מהותית לשיפור לביצועים העסקיים של כלל הארגון.

3 יצרת קשר בין משימות משאבי האנוש לשביעות רצון הלקוחות

בנושא זה מוטלת על מנהלי משאבי האנוש המשימה לגלות איזו אסטרטגיה של משאבי אנוש וחווית העובדים, תניב צמיחה מהותית של הארגון במובן של הרחבת שווקים קיימים ופתיחת שווקים חדשים. המטרה כאן, היא למתוח קו רצוף בין מטרות העובדים, שאיפותיהם ורצונותיהם, לאלו של הלקוחות.

פרט לנושא הקידום העקבי, ניתן להכיר באופן תדיר בהישגי העובדים כדרך להגברת מחוברותם ונאמנותם לארגון. מכאן ניתן לעלות מדרגה ולחגוג עם העובדים את ההישגים מול הלקוחות. בדרך זו ניתן לא רק להגביר את מידת המחוברות של העובדים לארגון אלא אף לעודד את העובדים להצטיין בשירות ללקוח ובכך לסייע בקידום הארגון ברמה השיווקית.

מנהלי משאבי אנוש שמצליחים לסייע לארגון להגיע לתוצאות טובות יותר במישור השיווקי ממצבים את עצמם על יד כך בעמדת השפעה מהותית בכל הקשור לקבלת ההחלטות בארגון.

אין תגובות

השאר תגובה