3 טרנדים במשאבי אנוש שכדאי לבחון

3 טרנדים במשאבי אנוש שכדאי לבחון

אנשי משאבי אנוש כבר יודעים כי השוק הטכנולוגי של משאבי אנוש גואה על גדותיו

שיתוף
טרנדים במשאבי אנוש

טרנדים במשאבי אנוש

ככל הנראה תיבות הדוא"ל שלכם מפוצצות בהצעות שיווקיות מספקי טכנולוגיות שמשווקים את הפתרון הטכנולוגי הבא לגיוס עובדים, מערכות לניהול תמריצים, מאגר כישרונות, יישומי קליטה לעובדים חדשים ועוד ועוד.

הפתרונות הטכנולוגיים בתחום משאבי אנוש נעים החל מאיתור מועמדים ברשתות חברתיות ובאימייל ועד לכל ניהול חיי העובד בארגון.

כדי שלא להתפזר ולא להתבלבל בים המידע הזה, חשוב לבחון אילו מגמות במשאבי אנוש אכן שוות צפייה? אילו מודלים וטכנולוגיות אכן ראויים לאימוץ? כאן נעשה לכם סדר:

ניתוח אנליטי מיטבי

האבולוציה המתמשכת והמתקדמת של טכנולוגיית משאבי אנוש מציגה גישה מפורטת יותר לנתונים המעצבים את קבלת ההחלטות בזמן אמת. בסקר Paychex האחרון במשאבי אנוש נמצא כי 86% ממנהיגי משאבי אנוש אמרו שניתוח אנליטי (Analytics) של אנשים בתהליך הגיוס מאפשר להם לאפשר להם להיות מושכלים ואובייקטיבים יותר ולקבל את ההחלטות הנכונות.

אנשי משאבי אנוש שעושים שימוש בניתוח אנליטי וממקדים את התקשורת של משאבי האנוש מצליחים לגייס בצורה יעילה יותר, (64%), על פי סקרים. אך ניתוח אנליטי זה משמש לעתים קרובות גם כדי לזהות עובדים בעלי פוטנציאל גבוה ולהבין מה הם בדיוק רוצים לקבל מהמעסיק שלהם. זה מצליח ב 61% מהמקרים.

כאשר משאבי אנוש משולבים בטכנולוגיה ובניתוח יש גם פחות מקום לטעויות ידניות ולנתונים לא מדויקים.

שירות עצמי של משאבי אנוש

סקר Paychex גילה כי 73% מהעובדים מצפים לרמה גבוהה של שירות עצמי כדי שיוכלו להשלים מגוון של משימות משאבי אנוש בעצמם, ו -80% יעדיפו להשתמש במחשב שולחני או בהתקן נייד במקום בנייר. עם זאת, הסקרים מראים כי כמעט מחצית מבעלי העסקים אינם מציעים אפשרות שירות עצמי וטפסים ללא נייר עבור פונקציות בסיסיות הקשורות למשאבי אנוש כגון עדכון כתובות או מילוי טפסי מס, למרות שהדבר יפחית משמעותית את עומס העבודה של אנשי משאבי אנוש ויאפשר למחלקות להתמקד ביותר אחריות אסטרטגית.

המגמות הנוכחיות והתנהגויות הצרכנים מראות שאנחנו נמצאים בשלבים הראשונים של שינוי אסטרטגי בתחום ואנשי משאבי אנוש מבינים כי כדי לשמור על קצב עם אורח החיים המהיר של העובדים בארגון עליהם לספק לעובדים גישה קלה ונוחה ליישומי משאבי אנוש כדי שיוכלו לבצע גם דברים בעצמם.

כלים לשיתוף פעולה חברתי

מחקר גאלופ גילה שחברות עם כוח עבודה מעורב מתפקדות טוב יותר, וחברות בעלות כוח עבודה מעורב מאוד מגיעות לתוצאות של 147%. הרעיון הוא ששילוב כלים לשיתוף פעולה חברתי כגון חדרי צ'אט, מסרים מיידיים ותקשורת וידאו יכולים לסייע לחברות לקדם את המעורבות של העובדים.

בדומה לאפליקציות הניידות של ESS, כלי שיתוף פעולה חברתיים במקום העבודה מציעים רמה של היכרות ודמיון ליישומים אישיים המסייעים לעובדים מלכתחילה. שיחות פרטיות ושיתוף פעולה חברתי יכול לשפר את הקישוריות הפנימית. "הוא מאפשר זרימת מידע מותאמת אישית ומציע לעובדים גישה לטפסים, למידע ולאנשים להם הם זקוקים לצורך העבודה הטובה.

אין תגובות

השאר תגובה