שיתוף

מינוף הגמיפיקציה בתוכניות הכשרה (למידה באמצעות משחקים) מאפשר למנהלי משאבי אנוש ליצור סביבת עבודה ולמידה שלא רק מקלה על פיתוח מיומנויות אלא גם משפרת את חווית הלמידה הכוללת, מהנה, מעוררת מוטיבציה ואפקטיבית יותר עבור העובדים.

בעיקרון, גמיפיקציה היא שילוב של מרכיבי משחק ומכניקה, בהקשרים שאינם משחקים, כגון תוכניות הכשרה ולמידה של עובדים.

כאשר מיישמים את הגמיפיקציה ביעילות, היא יכולה לתרום במידה משמעותית ללמידה של העובדים.

להלן 12 דרכים בהן תורמת הגמיפיקציה ללמידה ולהכשרה של העובדים בארגון:

1 מחוברות מוגברת:

גמיפיקציה הופכת את הלמידה למרתקת ומהנה יותר. השימוש ברכיבי משחק, כגון נקודות, תגים וכדומה,  יוצר תחושת תחרות והישגיות, המניע את העובדים להשתתף באופן פעיל בתהליך הלמידה.

2 מוטיבציה מוגברת:

מכניקת משחק, כגון תגמולים ומעקב אחר התקדמות, מעודדת את המוטיבציה הפנימית של העובדים.

עובדים נוטים יותר לקבל מוטיבציה להשלים מודולי למידה כאשר יש מטרות ברורות, תגמולים על הישגים ותחושה גלויה של התקדמות.

3 חווית למידה אינטראקטיבית:

גמיפיקציה מטפחת חווית למידה אינטראקטיבית. באמצעות סימולציות, תרחישים ומשחקי קבלת החלטות, העובדים יכולים ליישם ידע תיאורטי במצבים מעשיים. גישה מעשית זו משפרת את ההבנה ושימור המידע.

4 משוב מיידי:

משחקים לרוב מספקים משוב מיידי על ביצועים. עובדים יכולים לקבל משוב מיידי על תשובות בוחנים, השלמת משימות או תוצאות סימולציה. זה מאפשר תיקונים בזמן אמת והבנה מעמיקה יותר של החומר.

5 שיתוף פעולה חברתי:

פלטפורמות למידה משחקיות רבות משלבות אלמנטים חברתיים. עובדים יכולים לשתף פעולה, להתחרות או לחלוק הישגים עם עמיתיהם. היבט חברתי זה מעודד עבודת צוות, תקשורת ותחושת קהילה בקרב הלומדים.

6 פיתוח מיומנויות:

גמיפיקציה יכולה למקד מיומנויות ספציפיות שהעובדים צריכים לפתח. בין אם זה פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית או קבלת החלטות, משחקים יכולים לדמות תרחישים בעולם האמיתי הדורשים יישום ושיפור של מיומנויות אלו.

7 מסלולי למידה מסתגלים:

פלטפורמות של גמיפיקציה יכולות להתאים לכל עובד באופן פרטני, את מסלולי הלמידה המתאימים לו, על סמך התקדמות וביצועים אישיים.

גישה מותאמת אישית זו מבטיחה שהעובדים יקבלו תוכן התואם את רמת המיומנות הנוכחית שלהם שיאתגר אותם כראוי, וימנע שעמום או תסכול.

8 שימור המידע שנרכש:

האופי האינטראקטיבי והמרתק של הגמיפיקציה תורם לשימור מידע טוב יותר. עובדים נוטים יותר לזכור מושגים ונהלים שנלמדו באמצעות משחקים בהשוואה לשיטות אימון מסורתיות.

9 הפחתת חרדת למידה:

גמיפיקציה יכולה לעזור להקל על חרדה הקשורה ללמידה על ידי יצירת סביבה בסיכון נמוך. טעויות שנעשות במסגרת משחק נתפסות כחלק מתהליך הלמידה, מפחיתות פחד ומאפשרות לעובדים להתנסות וללמוד משגיאות.

10 שינוי התנהגות לטווח ארוך:

באמצעות שימוש עקבי באלמנטים של גמיפיקציה, העובדים יכולים לפתח שינויים התנהגותיים ארוכי טווח.

חיזוק חיובי, מכניקה של בניית הרגלים ואתגרים מתמשכים יכולים לתרום לתרבות למידה מתמשכת בתוך הארגון.

11 נתונים וניתוח:

פלטפורמות של משחקי למידה מגיעות לרוב עם יכולות חזקות של ניתוח נתונים. זה מאפשר למנהלי משאבי אנוש לעקוב אחר ההתקדמות האישית של העובד וההתקדמות הקבוצתית של הצוות, לזהות תחומים שיש להשתפר בהם ולמדוד את האפקטיביות הכוללת של תוכנית הלמידה.

12 טיפוח תחרותית:

תחרות בריאה בתוך סביבת למידה משחקית יכולה לגרום לעובדים להצטיין ולהתעלות על הביצועים שלהם. ניתן לרתום את הרוח התחרותית הזו להשגת יעדים ארגוניים ולטפח תרבות של שיפור מתמיד.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה