שיתוף

פלטפורמת התקשורת הפנימית לחברות Slack, שנועדה לשפר את התקשורת במקום העבודה, גדלה להערכת שווי של 1.1 מיליארד דולר בתוך שמונה חודשים מהשקתה לציבור הרחב. שיעורי האימוץ של הפלטפורמה הם מחוץ לתרשימים, והמשתמשים שלהם מעריצים אותם. יש לכך סיבה טובה: תקשורת נקייה במקום העבודה מובילה להצלחת הצוות.

למרות זאת, רבים שוכחים עד כמה התקשורת משמעותית לשורה התחתונה של הארגון, או איך חוסר בתקשורת משפיע באופן שלילי על העובדים.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי AON Hewitt בנושא מגמות מעורבות העובדים העולמי, הראה ירידה של 26% בחוויית העובד הכללית בין השנים 2013-2014. המחקר אף מצא, כי עובד מנותק עולה לחברה כ- 10,000 דולר בשנה.

בשנת 2014, CareerBuilder דיווחו כי 59% מהעובדים שנסקרו הביעו אי שביעות רצון כללית מעבודתם.
כאשר אתה עובד על מותג המעסיק שלך, אתה וודאי יודע עד כמה העובדים בחברה חשובים כדי למשוך כישרונות נוספים.

מה ניתן לעשות?

שיפור חוויית העובד ודחיפת מותג המעסיק

כשמדובר בשיתוף חווית העובדים עם הכלל, העובדים בחברה הם הנכסים הטובים ביותר שלך.

מותג המעסיק הטוב ביותר הוא כזה שהעובדים מדברים על החברה כמקום עבודה אידאלי ואופטימלי לעבוד בו. זה מייצר שלל יתרונות לחברה, כולל מעורבות העובדים וגיוס כישרונות.

לשיטת "חבר מביא חבר" יש את פוטנציאל הגיוס הגבוה ביותר. 67% מהמעסיקים והמגייסים מדווחים כי בשיטת גיוס "חבר מביא חבר" תהליך הגיוס קצר יותר, ו -51% אמרו כי בשיטה זו הגיוס פחות יקר באופן משמעותי.

47% מעובדים שהגיעו בשיטת "חבר מביא חבר" מדווחים על שביעות רצון גבוהה יותר בעבודה ונשארו לעבוד בחברות זמן רב.

על פי נתונים של מחקרים שנערכו בנושא, עובדי חברות שמעורבים בעבודה:

57% יותר בסבירות לשווק את החברה ברשתות החברתיות.

20% יותר סיכוי להישאר בחברה לאורך זמן.

27% יותר בסבירות להרגיש אופטימיים לגבי העתיד שלהם בחברה.

40% יותר בסבירות להאמין החברה שלהם היא תחרותית יותר.

עם זאת, כפי שתואר במחקר כוח אדם הגלובלי שנת 2012 של Towers Watson, העובדים הלא מעורבים מהווים 74% מכוח העבודה של החברה הממוצעת בארה"ב. העובדים שלכם משחקים תפקיד משמעותי בתקשור מותג המעסיק שלכם, אבל זה הופך אתגר עצום עם כוח עבודה רב שמנותק.

איך לשפר את חוויית המעסיק?

למרות שמגמת חווית העובד היא בירידה בתקופה זו ברחבי העולם, חווית העובד היא חשובה ומהותית וחשוב שתהיה אופטימית. שיפור חווית העובד מתבצע באופן משמעותי, כאשר מטפלים בנושא התקשורת.

ללא ערוצי התקשורת המתאימים במקום העבודה, קשה לעובדים להישאר מעורבים. הם צריכים להרגיש שיש להם קול ושהם מוסמכים לקבל החלטות. הם צריכים לדעת מה קורה בארגון בו הם עובדים. אם לא, סביר שהם יעזבו או יישארו כעובדים ממורמרים ויעלו לארגון הרבה כסף.

כיצד תוכלו לשפר את התקשורת הארגונית?

התקשורת במקום העבודה היא תוצאה של התרבות, והתוכן. כאשר העובדים הם בעלי ידע על החברה, הם ירצו לדבר עליה באופן חיובי הן באופן מקוון והן לא מקוון.

תוכן ידע ניתן לייצר באמצעות הקמת ספריית תוכן מרכזית שהעובדים יוכלו לגשת אליה בצורה מאובטחת ולצרוך את התוכן שלה, מה שיעשה אותם בקיאים יותר לגבי התעשייה שלהם. ידע מתוכן זה מתורגם למיומנויות תקשורת טובות יותר, מה שהופך את העובדים לטובים יותר בעבודה שלהם.

בשל המורכבות של יישום תכניות תקשורת לעובדים, סביר להניח שאין בארגון כלי תקשורת קיים שיכול לרכז את כל התוכן עבורם ולהקל עליהם לתקשר באופן פנימי וחיצוני. אימוץ תכנית תקשורת מחייב שינויים, והשקעה בטכנולוגיה דיגיטלית שהעובדים שלכם ירצו להשתמש בה.

פיתוח הרגלי תקשורת יומיומיים: יכולים להיעשות באמצעות שילוב הטכנולוגיה הנכונה בארגון וסיוע לעובדים בפיתוח הרגלי תקשורת יומיומיים, כגון צריכת תוכן ושיתוף ברשתות החברתיות האישיות שלהם, וכן תקשורת פנים ארגונים במקום העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה