שיתוף

עסקים מזה זמן רב מכירים בחשיבות חווית לקוח ומשפרים אותה מדי יום ביומו. עם הבנת חשיבותו של העובד בארגון והשפעת שביעות הרצון של העובדים, אותה פילוסופיה של חווית לקוח מיושמת כיום בארגונים גדולים בעולם, בתחום חווית העובדים.

כיום כבר ברור כי כישרונות על מחפשים יותר מאשר עבודה עם הטבות. חברות וארגונים יוצרים בהתאם לכך, חוויות מיוחדות במקום העבודה כגון: גישה למתקני כושר, עיסויים בחינם, מזון גורמה, ובנוסף להטבות גם טיפול בכלל מרכיבי העבודה של העובד: הפיזי, הרגשי, האינטלקטואלי, הווירטואלי והשאיפתי.

בחברת Airbnb מייצרים מקום עבודה עם חוויות בלתי נשכחות עבור העובדים.
Airbnb, עם למעלה מ -1,000,000 רישומים ב -34,000 ערים ו -191 מדינות כיום, היא החברה המובילה בכלכלת שיתופית. מארק לוי, מנהל עולמי של חוויית עובדים ב- Airbnb, אומר: "אנו מתמקדים בלהגשים את המשימה ליצור עולם בו ניתן להרגיש שייך בכל מקום, על ידי יצירת חוויות עבודה בלתי נשכחות שכוללות את כל ההיבטים של ראיית העובדים. זה מתחיל בדרך בה אנו מגייסים אותם, ממשיך בדרך בה אנו מפתחים את העובדים, בסביבת העבודה שאנו יוצרים עבורם, סוגי ההתנסויות שאנו מציעים להם, והארוחות שאנו אוכלים יחד.

דוגמה לכך היא חללי העבודה ב- Airbnb שעברו מקומה פתוחה אחת, ל "שירות עבודה בכל מקום", שבו עובד יכול לעבוד מכל מקום בחברה, כולל מדלפק המטבח, שולחן חדר האוכל או חדר המגורים. זה מאפשר לעובדים לעבוד לבד או להתאסף בקבוצה, הכל על מנת ליצור תחושת השייכות, במקום לעבוד מתוך קובייה סגורה, במשרד או משולחן ייעודי.

מהם תפקידיו של מנהל חווית עובדים?

היקף האחריות של מנהל חווית עובדים משקף את החזון הרחב של הארגון. מנהל חווית עובדים אחראי לא רק על תפקידי משאבי אנוש קלאסיים כגון: גיוס, ניהול כישרונות ופיתוח, אלא גם על מגוון תחומים חדשים היוצרים את חזון "מקום העבודה כחוויה". היקף אחריות מורחב זה כולל אחריות על סביבת העבודה האידיאלית לעובדים, מתקנים שונים שיסייעו להעצים את החוויה, טיפול באזרחות גלובלית, תקשורת פנימית, שיחות וסקרים לעובדים לשיפור חווית העבודה, איזון בין חיי העבודה והבית, תקשורת פתוחה עם מנהלים, ועוד ועוד.

מהם ההיבטים של חווית העובדים?

היבטי חוויית העובדים מתמקדים בעיצוב חוויה פיזית, רגשית, אינטלקטואלית, וירטואלית ושאפתנית יוצאת דופן עבור עובדי הארגון. החל מתפריטים טעימים ובריאים לארוחות חינמיות, דרך משרדים וחדרי ישיבות מאובזרים ומעוצבים היטב, מתקני כושר והטבות בריאות, חווית מועמד בשלבי הגיוס, תכניות פרישה, ועוד ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה