שיתוף

הבינה המלאכותית נכנסת כבר עתה לרבים מתחומי הפעילות של כל ארגון, ובפרט לרבים מתחומי הפעילות של מחלקת משאבי האנוש

כלים עתידיים של בינה מלאכותית יסייעו לעובדים מהבית לבנות לעצמם יחידת עבודה בבית ולמצות את המיטב והמירב מסביבת עבודה יעילה, תוך שיפור מהותי בתנאי סביבת העבודה הביתית.

ירה מכך, הבינה המלאכותית תוכל לדווח למנהלים ולמחלקת משאבי האנוש מהן השעות האמיתיות בהן העובד עבד לעומת השעות בהן עבד על המחשב על דברים שאינם קשורים בעבודה.

וכאשר כלים של בינה מלאכותית יבצעו את הניטור הזה, זה לא יהיה ריגול ולא יפר את פרטיותו של העובד. כיום, סוגיית ניטור עבודתו של העובד והפיקוח על מספר השעות שבהן הוא אכן עובד או עוסק בדברים שאינם קשורים לעבודה, קורה בטבורה לסוגיית הפרטיות.

עובדים לא יסכימו שהמנהל הישיר שלהם או עובדי צוות מחלקת משאבו האנוש "יציצו" להם למחשב כדי לבדוק מתי הם עובדים על משימה הקשורה לעבודה ומתי על דברים אחרים.

כלים של בינה מלאכותית יוכלו לבצע את הניטור הזה, בלי לגשת כלל לשימוש הפרטים של העובד או בני ביתו במחשב או בטלפון הנייד.

הבינה המלאכותית תוכל לאמוד רק את פעילות העובד לצורך המשימות. בכל שאר הזמן, בין אם העובד מתכתב בווטסאפ, גולש בפייסבוק או עונה על אימיילים פרטיים, היא תתעלם מהפעילות.

ברגע שהעובד יתחיל לעבוד על המשימות הקשורות לעבודתו, היא תתחיל לאמוד. בין אם הוא יעבוד על המשימה דקה או שלוש שעות ברצף.

כלים אלה של בינה מלאכותית יאספו את כל הדקות בהן העובד עבד על המשימות לצורך עבודתו בארגון, וידווחו לארגון רק את כמות הזמן בהן הוא עבד, בלי קשר לשעות ביממה. בדרך זו, העובד יוכל לעבוד בכל שעה שנוחה לו. בין אם זה בבוקר או בערב או באמצע הלילה.

מדידה זו תהיה מדויקת הרבה יותר משעון נוכחות בארגון, שכן כיום, העובד נכנס בשעה מסוימת לארגון ומחתים את הכרטיס בשעון הנוכחות. כאשר הוא יוצא מהעבודה הוא מחתים שוב את הכרטיס.

המשמעות היא ששעון הנוכחות הקיים מודד רק את מספר השעות שבהן העובד שהה במתחם הארגון. ולא את מספר השעות שבהן עבד בפועל.  

ארגון שירצה לאמוד גם את איכות עבודתו של העובד יוכל לשלב על אותה פלטפורמה של בינה מלאכותית גם את היכולת לאמוד את איכות הביצועים.

הארגונים, מצידם, יצטרכו לבצע מהפך מחשבתי בכל תפיסת העבודה: מתפיסת מקום העבודה כמקום פיזי שהעובדים מגיעים אליו, לתפיסה של כמות הזמן שהעובד משקיע בכל משימה, באיזו מידה הוא יעיל ומהי איכות עבודתו.

ברגע שמערכות אלה יוטמעו במערכות הארגון, יצטרך כל ארגון להגיע להסכמים עם העובדים גם לגבי שעות ההפסקה המגיעות להם במהלך יום העבודה.

אם לדוגמה, עובדים יכולים כיום לקחת הפסקה שנמשכת חצי שעה או שעה, ועובדים שעובדים שעות נוספות יכולים לקחת הפסקה נוספת במהלך העבודה, הרי שבמצב של עבודה מהבית, יהיה צורך לתרגם את כל ההפסקות הללו לזמן עבודה, ולשלב את ההגדרות באותה פלטפורמה של בינה מלאכותית.


רוצים ללמוד עוד על התחום הבינה המלאכותית? ראו גם:
המהפיכה הטכנולוגית שממתינה לארגונים מעבר לפינה – שילוב בינה מלאכותית בניהול ההון האנושי
דוגמה נוספת לשימוש בבינה מלאכותית לטובת ניהול ההון האנושי – חווית מועמד חיובית

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה