שיתוף

המחסור בעובדים, הרצון הגובר של עובדים לעבוד מהבית, הצורך של עובדים בהכשרות שיכשירו אותם לעולם העבודה החדש שהיסודות שלו מתהווים כבר בימים אלה, כל אלה הם רק ההקדמה למהפיכה הטכנולוגית שצפויה לפרוץ בשנים הקרובות. רובוטים יחליפו בני אדם ובני אדם יחליפו מקצועות, תחומי התמחות ותחומי עניין.

בעשור הקרוב צפויים הרובוטים והבינה המלאכותית להכנס לכל מחלקה ולכל אגף בארגון. עובדים שהתפקיד שלהם הינו רוטיני, חוזר על עצמו ודורש ידע טכני בלבד, יוחלפו על ידי הרובוטים שבסופו של דבר יפוקחו על ידי הבינה המלאכותית ויופעלו על ידה.

בד בבד, האתגר לגייס עובדים לתפקידים אלה הולך וגובר. עובדים כבר לא רוצים לעשות עבודות רובוטיות ולהשקיע בהן את מיטב שנותיהם, כאשר ברור להם שעד סוף העשור הנוכחי או לכל היותר בתחילת העשור הבא, הם יוחלפו על ידי אוטומציה. וכשזה יקרה, זה כבר יהיה מאוחר עבורם לעבור לתפקידים שיהיה להם ביקוש.

המשמעות היא שארגונים שרוצים לגייס עובדים צריכים להציע להם הכשרות שמתאימות למקצועות העתיד. כאלה שלא יאלצו אותם להגיע למצב בלתי אפשרי של תחרות ברובוטים.

ממחקרים שבוצעו לפני שפרץ משבר הקורונה עלה, כי כ-66% מכלל העובדים צפויים להתפטר ממקומות עבודתם אם יחושו שהם לא מקבלים מספיק הכשרות ולא מאפשרים להם מספיק הזדמנויות להתפתח במישור המקצועי.

על אחת כמה וכמה שבימים אלה, כאשר ניחוח המהפיכה נמצא באוויר, יותר ויותר עובדים צפויים לראות בהכשרות שיתאימו את כישוריהם לאלו שיהיה להם ביקוש בעתיד, כהצעה שקשה לסרב לה.

טכנולוגיה קצת אחרת שצפויה להשפיע מאוד על שוק העבודה היא המציאות המדומה. ארגונים, גדולים כקטנים, מחפשים אחר דרכים להטמיע דרכים חדשניות לתמיכה בפיתוח מיומנויות.

הכשרות באמצעות כלים של מציאות מדומה נמצאות בחזית המגמה הזאת, ומציעות הזדמנויות מבטיחות לעתיד הכשרת העבודה.

היתרון הגדול של ההכשרה באמצעות ציוד טכנולוגי של מציאות מדומה הוא היכולת ליצור סימולציה בתנאים אופטימליים לעולם האמיתי.

כתוצאה מכך העובד יכול ללמוד מכל מקום ובכל עת שהוא בוחר, ומהירות קליטת החומר הנלמד הופכת גבוהה יותר הודות להתנסות האישית בו. במילים אחרות, הלומד חווה את החומר הנלמד כאילו מדובר בהתנסות אמיתית ובסביבה אמיתית.

עד עתה, ארגונים ממגזרים מאוד ספציפיים (תעופה, בריאות וכד) השתמשו בכלים של מציאות מדומה  כדי לאפשר לעובדיהן להתאמן, תוך התמודדות עם תרחישים המדמים במדויק את התרחישים בעולם האמיתי.

כיום, כבר יש תחומים רבים מאוד שבהם כלים אלה של מציאות מדומה מאפשרים לעובדים הלומדים, לפתח הבנה טובה יותר של כלי או מוצר ולהשתתף בסמינרים וירטואליים.

ככל שהטכנולוגיה הזאת תתפתח, וככל שהציוד יהיה במחירים שכל ארגון יוכל להרשות לעצמו לרכוש אותו, כך צפוי שיותר ויותר עובדים יעברו הכשרות באמצעות כלים של מציאות מדומה.

פרט לכך, ציוד של מציאות מדומה צפוי להשתלב בתחומים רבים נוספים בארגון. אחד מהם הוא היכולת ליצור מרחב וירטואלי שבו אנשים יחושו כאילו הם במשרד, למרות שימשיכו לעבוד מהבית.

מגיפת הקורונה לא עושה סימנים שהיא מתכוונת לעזוב בקרוב, ומומחי רפואה צופים שבעשורים הקרובים יהיו מגיפות נוספות.

המצב הזה יוצר צורך גדול מאוד בטכנולוגיה שתאפשר לעובדים להמשיך לעבוד מהבית, תוך יצירת סביבת עבודה המדמה מצב בו כל העובדים ומנהליהם נמצאים במשרד.


ניתן ללמוד עוד על השימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית במאמר הבא:
איך יכולה מערכת בינה מלאכותית להבטיח חווית מועמד חיובית

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות