שימור עובדים בלתי מקצועיים

שימור עובדים בלתי מקצועיים

דיברנו על גיוס עובדים בלתי מקצועיים. עכשיו הגיע הזמן לעבודת שימור העובדים, המצריכה רגישות רבה לצרכיהם, סבלנות, פתיחות והתמדה

שיתוף
עובדים בלתי מקצועיים

שגייסתם עובדים בלתי מקצועיים ואיישתם משרות, כאשר כמובן גם ממשיכים תוך כדי ריצה, כעת מתחילה העבודה האמיתית: שימור העובדים לאורך זמן. כאשר מדובר בעובדים בלתי מקצועיים, המגיעים מרמות שונות ומגוונות של האוכלוסייה, נדרשת רגישות ושימת אצבע על הדופק לכל אורך תקופת העסקתם ולא רק בתקופה הראשונה שלאחר קליטתם לעבודה. יש הרבה מקרים של הברזות, חוסר שביעות רצון, היעלמויות פתאומיות ללא הגשת מכתב התפטרות. זה מרגיז אבל זה קורה, והנה מספר דרכים למיגור התופעה, ולדרך לזכות בעובדים טובים לאורך זמן:

  1. שיחות אישיות, כי העובדים צריכים שיהיה שם מישהו בשבילם. מומלץ שהשיחות יתבצעו על ידי המנהל הישיר ולא רק על ידי מחלקת משאבי האנוש, כדי לחזק את הקשר ביניהם.
  2. השקעה בהטבות קבועות העונות לצרכים היומיומיים של העובדים. לדוגמה, הטבות מיוחדות ללוקחים הלוואות, הנחות ברשת סופרמרקטים וכיוצא בזה.
  3. פיתוח מסלולי קידום לעובדים נאמנים – גם אם רוחביים. גם אם לא תמיד אפשר לקדם עובד בלתי מקצועי משום שהוא חסר ידע או ניסיון בתחום אחר – יש לבדוק אפשרות של למידה והכשרה או ניוד לרוחב.
  4. נדרשת סבלנות מצד מנהלים/ רכזים במתן הסברים לעובד בנושאים שונים ובעיקר בנושאי שכר. הסברים על תלוש השכר ותנאים הנלווים, ומתן עזרה בכל הקשור לפרוצדורות ביטוח לאומי/ מס הכנסה.  מדובר במשימות חובה עבור כל מנהל או איש קשר של העובד. אל תשלחו את העובד לגופים ממשלתיים ללא עזרה והכוונה. חשוב להקצות זמן מיוחד לעזרה ותמיכה בנושא, ולא לדחות את העובד בשל אילוצי זמן.
  5. חשוב להיות בקשר עם העובד בתקופות קשות. עובד שעובר תקופה קשה של לחץ בעבודה, משבר מקצועי, או משבר בחייו האישיים – היו עמו בקשר צמוד, אל תטאטאו מתחת לשטיח. זו בדיוק נקודת השבר שעשויה להביא את העובד להחלטה שזה הזמן לעזוב את העבודה.
  6. אירועי גיבוש על חשבון שעות העבודה. גם אם זה אומר להפחית את מספר האירועים המגבשים כדי לא לגרום לנזק ועלויות גבוהות. בעיקר אם מדובר בעובדים בעלי רקע סוציו-אקונומי נמוך, שלא יכולים להרשות לעצמם בייביסיטר, מומלץ להשקיע עד הסוף.

לסיכום, כדי להצליח לאורך זמן בתפקיד של ניהול עובדים בלתי מקצועיים או ריכוז משאבי אנוש בתחום זה, נדרשות תכונות דומות לאלה האחראיים על עובדים אחרים, אך כאן התכונות המרכזיות הן סבלנות, אנושיות ויכולת לאיתור צרכים אצל העובד. מעט כמו לעבודה סוציאלית.

לכתבות הקודמות בנושא:

תוכנית עבודה: גיוס עובדים בלתי מקצועיים

מקורות גיוס עובדים בלתי מקצועיים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה