יתרונות שילוב העובדים בתהליכי גיוס

יתרונות שילוב העובדים בתהליכי גיוס

תהליך מעורבות חדש בארגונים משלב את העובדים הקיימים בתהליכי הגיוס של עובדים חדשים. העובדים הקיימים לוקחים חלק בתהליכי המיון, הסינון וראיונות העבודה ומחליטים אילו מועמדים כדאי לזמן לראיון נוסף

שיתוף

גיוס עובדים לחברה הוא תהליך יקר וכל גיוס לא נכון מתורגם להפסד כלכלי משמעותי. לכן, ככל שמערבים יותר אנשים מקצועיים המכירים את החברה היטב בתהליך הגיוס, כך גדל הסיכוי לגיוס אפקטיבי. מלבד העלויות, שילוב עובדי החברה בתהליכי הגיוס מגדיל את מעורבות העובדים, מספק להם ערך מוסף ומייצר שקיפות ואמון.

מדוע רצוי לערב עובדים בתהליכי הגיוס?

שילוב עובדים קיימים בחברה בתהליכי גיוס עובדים חדשים, יוצר מצב של שקיפות ואמון. כאשר עובדים החוששים על מקומם מעורבים בתהליכי הגיוס, משמעות הדבר הפגת החשש מעצם העובדה שאין מסתירים מהם דבר ולהפך – הם משמשים כיועצים לתהליך. גם נושא השכר של העובדים החדשים שמצוין בשקיפות לעובדי החברה הקיימים, מפיג תחושות של אי שוויון שעשויות לצוף.

שילוב העובדים בתהליכי הגיוס והקשבה לדעותיהם יוצרת מעורבות עובדים מקסימלית. כאשר העובדים מעורבים בקבלת ההחלטות, הם חשים שאנשים בעמדות כוח וניהול מעריכים אותם כתורמים משמעותית להצלחת החברה. כאשר הם מרגישים הערכה, הם בדרך כלל יעלו את רמת המאמץ ומידת המחויבות כדי להבטיח את הצלחת החברה.

המורל והמוטיבציה של העובדים גבוה משמעותית בארגונים המערבים אותם בקבלת ההחלטות. עובדים המעורבים בהחלטות החברה יודעים שגם הם עושים את ההבדל בין הצלחה וכישלון ועם הידיעה הזו המורל והמוטיבציה שלהם עולים, כמו גם ההנאה והסיפוק ממקום העבודה שלהם.

בנוסף, עובדים המשפיעים על החלטות הגיוס מרגישים אחריות לגביי החלטתם, לכן הם לרב יעשו כל שביכולתם לגבות את ההחלטה. החל ממאמץ לאתר ולהמליץ על המועמדים הנכונים ביותר לתפקיד, דרך וידוא קליטתם הטובה של העובדים בחברה ועד לסיוע ולימוד העובדים שהתקבלו. כשיש לעובד חלק בהחלטה הוא חש אחריות כלפיה ורצון להוכיח כי הוא קיבל את ההחלטה הנכונה. בהתאם לכך המאמץ לקלוט את העובדים בצורה אפקטיבית ולשמר אותם בחברה יגדל.

יתרון נוסף בשילוב העובדים הקיימים בתהליכי הגיוס, הוא, שהם לומדים להכיר את העובדים החדשים שיגיעו כבר משלבי הגיוס הראשוניים. הם מכינים את עצמם מראש לעובדים שיקלטו, למדים את אופיים של החדשים ואת דרכי עבודתם וקליטתם של החדשים בחברה הופכת להיות אופטימלית.

היתרון המשמעותי ביותר במעורבות העובדים בתהליכי הגיוס, הוא הידע והניסיון שלהם בתפקידים הדומים והאפשרות שלהם לדעת טוב יותר מהמנהלים, אילו עובדים יתאימו היטב לעבודה בפועל. העובדים עצמם שעובדים בתפקידים דומים להם החברה מגייסת, הם אלו שמכירים את העבודה הכי מקרוב שאפשר. לכן עמדתם באשר למועמדים והתאמתם לתפקידים חשובה מאין כמוה.

תחושת בטן לגביי המועמדים היא יתרון נוסף שמגיע מצד העובדים בחברה ולאו דווקא מהמנהלים. המנהלים אשר מראיינים את המועמדים לרב עסוקים בבחינה אנליטית של המועמדים ובפורמליות תהליך הגיוס. הם פחות "מתפנים" לתחושות הבטן שלהם בעת ראיונות העבודה. דווקא העובדים הקיימים שאינם עסוקים בתהליכים הפורמליים, יכולים להביא זווית אחרת לבחינת התאמת המועמד – למשל תחושת הבטן שלהם לגביו.

שילוב עובדים קיימים בתהליכי הגיוס, מהווה יתרון גם כלפי המועמדים לתפקיד. מועמדים שחווים את מעורבות העובדים הקיימים בהחלטות הניהוליות, ישאפו יותר להתקבל לחברה ויעריכו משמעותית עבודה בחברה הדוגלת במעורבות עובדים. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה