שיטות מובילות ויעילות לגיוס עובדים

שיטות מובילות ויעילות לגיוס עובדים

שיתוף

גיוס עובדים מוכשרים וטובים שיכולים להתאים לתרבות הארגון ולתרום לעשייה בו, אינו דבר פשוט. האתגר ממשיך לאחר הגיוס בתהליך קליטת העובד ושימורו בחברה לאורך שנים.

על מנת לייעל ולמקסם את תוצאות תהליכי הגיוס, חברות מיישמות שיטות ומודלים שונים שמייצרים עבורן תוצאות מיטביות, מאפשרות להן להגיע לכישרונות, לגייסם ולשמר אותם בחברה.

חברות משקיעות בטיפוח קשרים עם מכללות ואוניברסיטאות לצורך גיוס בוגרים, בסריקה אינטנסיבית של הרשתות החברתיות, בהד האנטרים, בהכשרות ופיתוח מנהלי הגיוס שלהן ובשיטות שמוכיחות את עצמן בהתמדה כגון תכנית 'חבר מביא חבר' לגיוס עובדים.

רתם ירקוני, מנהלת משאבי אנוש בחברת ERGO, אומרת: "אנו ב- ERGO Consulting Group משלבים בתהליך הגיוס ראיונות אישיים וסימולציה מקצועית".

רתם ירקוני. יחצ
רתם ירקוני. צילום: יח"צ

"בראיונות אנחנו מנסים להכיר לא רק את קורות החיים של העובד, אלא גם את כישוריו המקצועיים ותכונות האופי אשר יסייעו לו בביצוע תפקידו ויאפשרו לו להשתלב בצורה מיטבית בצוות. הסימולציה המקצועית מאפשרת לעובד, מצד אחד, להתנסות בתפקיד אליו הוא מיועד ומצד שני, מאפשרת לצוות המקצועי לבחון את תפקודו בסיטואציה מקצועית.

לאורך השנים מצאנו שהשילוב בין שתי השיטות מאפשר לנו להכיר את המועמד בצורה הוליסטית יותר ומאפשר למועמד להציג בצורה מלאה יותר את כישוריו והפוטנציאל שלו בתפקיד".

אילו אנשים אתם מחפשים בעיקר?

"אנחנו תמיד מחפשים אנשים טובים, בעלי תשוקה ללמוד ולייעל ארגונים ותהליכים להשתלבות בצוות הייעוץ שלנו. כיום, פתוחות אצלנו 2 משרות בצוות הייעוץ, אשר משלבות עבודת צוות ועבודה מול לקוחות בדרגים שונים במגוון פרויקטים בתחום האסטרטגיה, שיפור אפקטיביות בתפעול ושירות ואנאליזה: אחת לבוגר הנדסת תעשיה וניהול בעל ניסיון של עד שנתיים, והשנייה לסטודנט בשנה ד' להנדסת תעשיה וניהול".

לדברי טלי גרשוני, מנהלת משאבי אנוש, במימון ישיר: "מימון ישיר מגייסת למגוון תפקידים, הן למטה והן למוקדים. מתחילת השנה גויסו 33 עובדים".

טלי גרשוני. צילום: מימון ישיר
טלי גרשוני. צילום: מימון ישיר

"יש מגוון שיטות לגיוס עובדים: החל מאתרי דרושים, דרך חברות השמה, פרסום ברשתות החברתיות, פנייה ממוקדת דרך קבוצות שונות וכלה בהפניה לעובדי החברה לגיוס חברים".

מהי השיטה שנמצאה כיעילה ביותר?

"בבחינת הדברים, מצאנו את שיטת 'חבר מביא חבר' כשיטה היעילה ביותר. השיטה הזו הינה בעלת שעור ההוצאה הנמוך ביותר (באופן יחסי לשיטות השונות), הוותק של העובדים שהגיעו דרך אפיק זה הינו הגבוה ביותר, ושעור העזיבה של הללו הינו הנמוך ביותר.

שיטה זו מאפשרת לנו לקבל אינדיקציה לגבי שביעות רצונם של העובדים שלנו, תחת ההנחה כי עובד מרוצה מביא את חבריו.

על מנת לתחזק את השיטה אנו מוציאים מבצעי 'חבר מביא חבר' בצורה תדירה. משתפים את העובדים במהלך התהליך והופכים אותם לשותפים לגיוס. בנוסף, כחלק מתהליך הגיוס מנחה אותנו האג'נדה לפיה המועמד במרכז. במסגרת קו החשיבה הזה אנו מבצעות תהליך קצר ומותאם ככל הניתן עבור המועמד".

באילו שיטות נוספות אתם משתמשים לגיוס עובדים?

"בהמשך לדברים אנו משתמשות בשיטות גיוס שונות התואמות את צרכי המועמד:
לגיוסי מוקדים אנו משלבים ימי הערכה קצרים. מדובר ביום שכולל היכרות עם המועמד בשילוב דינמיקה קבוצתית ומשימות אישיות.
בגיוסי מטה אנו מבצעים ראיון משותף עם המנהל המגייס, ולאחריו מבדקים מותאמים לבחינת כישוריו המקצועיים של המועמד.
ולבסוף, כדי לשמר חוויה חיובית, אנו נשמור על קשר רציף עם המועמד , נבחן את שביעות רצונו מהתהליך ונלווה אותו עד לסיום תהליך הגיוס.

יש מגוון תפקידים פתוחים כיום בחברה: כלכלן/ית, ,Help desk מתאם/ת פגישות, נציגי מכירות, נציגי גבייה, ונציגי שירות לקוחות".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה