רשת "כמעט חינם" תשלם 230 אלף ש"ח על עבירות חוקי עבודה

רשת "כמעט חינם" תשלם 230 אלף ש"ח על עבירות חוקי עבודה

עבודה ביום המנוחה השבועי ושעות עבודה מרובות הן רק חלק מהעברות שביצעה הרשת כלפי עובדיה בסניף נחלת יצחק בתל אביב

שיתוף

רשת הסופרים מחסני כמעט חינם הורשעה בגין עבירות פליליות של חוקי עבודה, ותשלם קנס כספי של למעלה מ-230 אלף שקלים. בחקירה שביצעה המפקחת יעל גלילי מאגף אכיפת חוקי העבודה במשרד התמ"ת, התגלה כי בסניף נחלת יצחק בתל אביב מועסקים העובדים במשמרות ארוכות מהמותר בחוק, העובדים אינם מקבלים תשלום עבור שעות נוספות והם מועסקים ללא יום מנוחה שבועי. בנוסף לכך העובדים אינם מקבלים חופשה שנתית כחוק, ולא מקבלים הודעה בכתב המפרטת את תנאי העסקתם.

בעקבות ריבוי הפרות החוק הנ"ל, הגיש משרד התמ"ת כתב אישום חמור לבית הדין האזורי בתל אביב, באמצעות עורך הדין יאיר הלר. החברה מצדה טענה כי משרד התמ"ת בחר להתייחס לחברה באופן סלקטיבי ביחס לחברות אחרות, ולפיכך בקשה לבטל את ההאשמות כנגדה. טענה זו נדחתה ונקבע כי לא היתה התנהלות פסולה מצד המשרד.

מנהל אגף האכיפה במשרד התמ"ת, יחזקאל אופיר, אמר כי בנוסף לעברות על חוקי עבודה מדובר בתנאי העסקה פוגעניים.

השופטת אופירה דגן טוכמכר גזרה על החברה קנס בגובה של 230,400 שקלים. כמו כן החברה חויבה לחתום על התחייבות שלא לעבור על חוקי העבודה האלה למשך שלוש שנים.

עורך הדין יובל אברהם, שהנו ממונה בכיר בתביעה, אמר שפסק הדין מהווה מסר חד למעסיקים הקורא להקפיד על דיני עבודה ועל זכויות העובדים, ובפרט על הזכויות הסוציאליות שלהם. הפרות כאלה של דיני העבודה יביאו להרשעות פליליות ולקנסות גבוהים ואף לעונשי מאסר.  

עורכת הדין גלי לוי, התובעת הראשית במשרד התמ"ת, אמרה כי הכרעת הדין וגזר הדין עושה צדק לעובדים, ומהווה גורם הרתעה משמעותי למעסיקים שאינם מקפידים על חוקי העבודה ועל זכויותיהם של עובדים. היא הוסיפה כי העברות הספציפיות שיוחסו למחסני כמעט חינם חוזרות על עצמן במקרים רבים אחרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה