רילוקיישן – מסלול מהיר לקידום עובדים

רילוקיישן – מסלול מהיר לקידום עובדים

מחקר בינלאומי מראה שעובדים שצברו ניסיון בחו"ל נהנים מסיכויים טובים יותר ליהנות מקידום מהיר, ושחברות מכל העולם מתכוונות לשלוח יותר ויותר עובדים למשימות ברחבי העולם

שיתוף
רילוקיישן

רילוקיישן

חלק חשוב מתהליך הגלובליזציה הוא תנועה קלה יחסית של אנשים ממדינה למדינה ומיבשת ליבשת. סחורות ובני אדם תמיד נעו ממקום למקום, מעידה על כך דרך המשי, אבל לאחר מלחמת העולם השנייה תעופה אזרחית הפכה אמצעי נגיש לחלק גדל והולך באוכלוסייה ולגורם משמעותי בגלובליזציה שמשפיעה מצדה על עולם העבודה והתעסוקה באופן הולך וגובר.

אנשים נוסעים בעולם לא רק כדי לבלות בחופשות אלא גם כדי לעבוד, ומעסיקים מצפים ממועמדים לעשות כן. מחקר חדש של Mercer, חברה גלובלית לייעוץ בתחומי גיוס עובדים, בריאות, השקעות ופרישה, מלמד שמועסקים בעלי ניסיון בינלאומי, מטפסים מהר יותר בסולם הדרגים. ממצא נוסף הוא שהמשפחה היא עדיין גורם משמעותי ומכשול בנוגע לניידות בעולם. הדברים מופיעים בדו"ח Worldwide International Assignments Policies and Practices של חברת מרסר.

על פי הדו"ח, 39 אחוזים מתוך 700 החברות שהשתתפו בסקר אמרו שמועסקים בעלי ניסיון בינלאומי מקודמים במהירות רבה יותר. עוד נמצא שניידות עובדים – הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך – צפויה להתגבר במהלך השנה (2013). גורמים הקשורים במשפחה, כמו חינוך הילדים, נותרו מכשול מרכזי לניידות. מחד הממצאים אינם מפתיעים, שכן הניידות היא כאמור חלק מתהליך הגלובליזציה (שבישראל, אגב, החל להיות מורגש בשנות ה-70' ובתחילה התבטא בעיקר בדפוסי צריכה); מאידך הממצאים אינם כה מובנים מאליהם, מפני שחלק חשוב מהגלובליזציה הוא השינויים הטכנולוגיים המאפשרים העברת מידע במהירות ובקלות ממקום למקום, מה שמעלה את השאלה מדוע עם אינטרנט, דוא"ל וועידות וידיאו יש צורך להרחיק אל משרדים שמצויים ביבשת אחרת.

הכינו את הדרכונים

על כל פנים, אם נחזור לנושא המשפחה, על פי המחקר של מרסר, התניידות של עובד הנשלח לחו"ל (רילוקיישן) עשויה להפוך למצב של win-win, אם בן או בת הזוג מפתחים במיקום החדש קריירה משלהם שאינם צריכים להתפשר בנוגע אליה. הדוח מלמד כי "ניהול קריירה" נחשב לסוגיה הבאה בחשיבותה בנוגע להתניידות עובדים, מלבד בחברות אירופאיות ובחברות מהאזור האסיאתי-פסיפי, שם "חבילת גורמי משיכה" שאינה מספקת דורגה כמכשול השני בחשיבותו לניידות, אחרי ענייני משפחה.

על אף שהנושא המשפחתי נותר נושא להתלבטות ודיונים, נראה שטרנד הניידות לצורכי עבודה בעולם אינו עומד לחלוף. יותר מ-70 אחוזים מהחברות צפויים להגדיל את מספר המשימות לטווח הקצר בחו"ל במהלך השנה, ו-55 אחוזים מהחברות צפויים להגדיל את מספר המשימות לטווח הארוך בחו"ל. המספרים הללו מצטרפים לגידול במשימות שנראה בשנתיים שחלפו.

יעדים מועדפים כוללים את סין, ארצות הברית, ברזיל, בריטניה ואוסטרליה. בסקר השתתפו 700 חברות מרחבי העולם ממגזרים כמו שירותים פיננסיים, כרייה, אנרגיה, טלקומוניקציה, מסחר קמעונאי, הנדסה וייצור טובין.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה