רווחה: על פסח כבר חשבתם?

רווחה: על פסח כבר חשבתם?

בעוד כחודש מגיעה תקופת החגים השניה בשנה, ועמה ניחוחות של אביב. אספנו עבורכם רעיונות כיצד לשמח את העובדים

שיתוף
רווחה בפסח

רווחה בפסח

חג הפסח מתקרב, וחברות רבות כבר דאגו לתלושי החג המסורתיים לעובדים. מה מביא עמו פסח והתקופה המבשרת על בואו? אביב, חמימות, חופשה, חיזוק תחושת משפחתיות. בעודכם חושבים כיצד כדאי לפנק את העובדים, מומלץ לשים דגש על תחושות אלה.

יחד עם זאת ארגונים רבים וגם חברות קטנות נאלצים לנקוט במדיניות של צמצום. אז גם עבור המצמצמים וגם עבור אלה שלא, אספנו מספר רעיונות פרט לתלושי חג שישמחו את לב העובדים:

עריכת סדר פסח מחלקתי/ צוותי. זוכרים שבבית הספר ערכו שולחן סדר ארוך ומקושט באולם ההתעמלות, וכל ילד הביא לעצמו תפוח אדמה, ביצה וחסה? אז אפשר להפיק דבר דומה, בנוסח כל אחד מביא מאכל.

מתן הנחות לעובדים ולילדיהם עבור אירועי הפסח השונים. החג מביא עמו גם חופשה ארוכה המצריכה מהעובדים מחשבה יצירתית מה לעשות עם הילדים. הענקת הנחות לאירועים או עבור כניסה למקומות בילוי ישמחו בהחלט את העובדים וגם את בני משפחותיהם.

ישיבת צוות ברוח החג. פסח הוא זמן טוב לסכם רבעון או חצי שנה, ובחצי השני של הישיבה אפשר להרים כוסית, להביא כיבוד לכבוד החג ולהכין פעילות לצוות. המטרה כמובן היא לרומם את רוח העובדים לאחר הפגישה המקצועית, ולאפשר להם להשתחרר באווירה של חג ושמחה.

מתנות סמליות או חבילות שי. המטרה היא להעניק תשומת לב לכל עובד, כך שבסופו של דבר שי סמלי יכול לכבוש את לב העובדים.

טיול גיבוש בחופשת הפסח לכל המשפחה. מדובר בפעילות המצריכה הוצאות רבות, אך ארגונים שאינם יכולים לשלם עבור הוצאות הטיול לכל משפחות העובדים, יכולות לשלם רק על העובדים ולתת להם אפשרות להביא גם את המשפחה.

יום חופשה/ חצי יום חופשה במתנה. חברות וארגונים שמעניקים לעובדים תלושים, יכולים להיות חדשניים ולהעניק לעובדים יום חופשה או חצי יום חופשה במתנה, במקום התלושים (או בנוסף להם). מאחר שמדובר בחג שכולל חופשה ארוכה לילדים, כל עובד עם ילדים יעריך מתנה כזו במיוחד בחג הפסח.

הארגון עובר שינוי? זה הזמן להעניק לעובדים שי סמלי אך עם ערך מוסף. שינוי הוא לא דבר קל למרבית העובדים. אם החג הזה מציין גם את עיצומו או את סיומו של תהליך שינוי, מומלץ לחשוב על שי שיכיל משפט עם תשומת לב והערכה לעובד שעובר את השינוי. לדוגמא, לוח שעם קטן שעליו מתנוסס המשפט "בתודה והערכה על השתתפותך בשינוי הארגוני".

מתלבטים מה לתת לעובדים לחג? תנו להם לבחור! מאחר שאף פעם לא ניתן לרצות את כולם, הגשה של קטלוג מתנות לבחירה לעובדים יכולה להיות פתרון מקורי. בקטלוג יכולות להופיע רשימת מוצרים במתנה (כולל יום חופש), רשימת מוצרים בהנחה, ותוכנית אירועים לחג הפסח מטעם החברה.  

 חג שמח!

רוצים לשמוע עוד על חדשנות ברווחה? בואו לכנס חדשנות במשאבי אנוש שיערך בחודש הבא. לפרטים ולהרשמה לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה