שיתוף

אין ספק שבתקופה זו בה ניהול האיום מפני נגיף הקורונה הוא המרכיב השולט בחיי הארגונים, פונקציות ניהול ההון האנושי נמצאות בראש הפירמידה ליד המנכ"ל.

יש כמה סוגיות עיקריות שמנהלי משאבי אנוש נדרשים לטפל בהן כיום, ושעד משבר הקורונה היו בשוליים או שכלל לא היו קיימות אפילו בדמיונם של מנהלי משאבי האנוש:

1 עבודה מהבית: באילו היקפים, למי מתאים ולמי לא ועוד.

2 נסיעות עסקיות מול פגישות וירטואליות:

כיצד מטפלים בנסיעות עסקיות בתקופה שיש מגבלה משמעותית על נסיעות פיזיות, ובאיזו מידה ניתן לנהל מפגשים עם לקוחות שמעבר לים באמצעות הזום או הסקייפ.

3 למידה והכשרה מרחוק:

כבר לפני משבר הקורונה ניתן היה לאפשר לעובדים ללמוד אונליין, אבל משבר הקורונה הביא איתו רוחות חדשות גם בנושא זה.

אירועי למידה בשידור חי הם דבר שארגונים יצטרכו לקחת אותו בחשבון. מנהלי משאבי האנוש יצטרכו למצוא דרך למנף את הטכנולוגיות שעומדות לרשותם כדי למלא את החלל שנוצר בכל הקשור ללמידה.

במקרים של קיום סדנאות וקורסים בהם משתתפים כ-20-30 איש יהיה צורך לבדוק את נושא האפשרות לעמוד בתנאי התו הסגול.

סקרים שנערכו בקרב עובדים אמריקאים בחודש-חודשיים האחרונים מראים כי, מיליוני אמריקאים ממשיכים לעבוד מהבית ורובם יכולים לחוש לגמרי בנוח עם העובדה שהם ממשיכים לעבוד מביתם.

זאת, משום מהסקרים עולה כי כ-77 אחוזים ממנהלי משאבי האנוש שנסקרו, צופים כי העבודה מהבית תמשיך להתקיים באחוזים גבוהים גם כשנה לאחר שמשבר הקורונה ידעך.

יתרה מכך, אותם 77 אחוזים ממנהלי משאבי האנוש אף צופים עלייה במספר העובדים המועסקים מרחוק לפחות שלושה ימים בשבוע, גם כ-12 חודשים לאחר שהמגיפה תדעך במידה משמעותית.

מהסקרים עולה עוד, כי מקומות עבודה בארה"ב יצטרכו להעסיק את העובדים במתכונת הכוללת שינויים במקום המשך הוצאת עובדים לחופשות ללא תשלום, הקפאת גיוסים וכד.

חלק ממנהלי משאבי אנוש אמרו בסקר כי הארגונים שלהם יתמקדו כעת בהטמעת שינויים לאורך זמן, לרבות פיטורים נוספים וארגון החברה מחדש.

עוד עולה מהסקרים, כי רבות מבין החברות שהיו מוכנות לעבודה מרחוק עוד לפני המשבר, מדווחות על עלייה בפריון שלהן כעת, במהלך המשבר.

מדובר בכ-37 אחוזים מהחברות האמריקאיות שהעסיקו עובדים מרחוק לפני המשבר, המדווחות כי הן למעשה רואות עלייה בפרודוקטיביות של העובדים שלהן במהלך המשבר.

דחיפה זו בעלייה בתפוקה שהחברות מדוחות עליה, מעידה, לדברי הסוקרים, על הפוטנציאל העצום שטמון בעבודה מרחוק ובגמישות שהיא מספקת, לצורך שיפור הביצועים והתוצאות.

רוב החברות הללו (כ-55 אחוזים מהן) צופות כי במהלך 12 החודשים הקרובים הן יחזרו לרמות ההכנסה שהיו להן טרם פרוץ המגיפה.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה