שיתוף

האצת תהליך המעבר לעבודה מהבית, שהתחייבה ממשבר הקורונה אמנם זוכה להתפעלות מכל עבר, אבל זהו רק הפתיח לקפיצת הצפרדע של הטכנולוגיות שמיועדות לעולם הארגונים ושצפויות להשתלב בו.  

ככל שהעולם הופך דיגיטלי יותר, מנהלי משאבי אנוש נדרשים להסתגל לטכנולוגיות חדשות ומתוחכמות יותר, שיסייעו להם במידה רבה לבצע את עבודתם ביעילות רבה יותר.

בין אם זה ניהול מידע בענן, עבודה תוך כדי תנועה באמצעות טלפונים חכמים וטאבלטים, או הכנסת הרשתות החברתיות לתקשורת הפנים ארגונית.

לדוגמה, מאחר שרוב העובדים (אם לא כולם) עובדים כיום מהבית, נמנעת האינטראקציה האנושית בין העובדים והדבר משפיע על החלשתו של כל נושא סיעור המוחות.

הקמת רשת חברתית של הארגון, בין אם כקבוצת פייסבוק סגורה, או על ידי הקמת אתר יעודי לארגון שבו יוכלו העובדים מכל הדרגים להחליף דעות, לשאול שאלות, לתת עצות לעמיתיהם לעבודה, ולבקש מהם עצות, יכולה לשפר מאוד את כל נושא סיעור המוחות.

בה בעת, אינטראקציה כזאת מגבשת את העובדים והמנהלים ויוצרת אחוות ארגון.

העדיפות היא תמיד להקמת אתר או פורטל ארגוני, על פני הקמת קבוצה בפייסבוק, שכן מקבוצה שכזאת מצופה להעלות על הכתב חלק ניכ מפעילות החברה, החולשות והחוזקות שלה, כמו גם פרויקטים שנמצאים על הפרק.

אמנם קבוצת פייסבוק (או ווטסאפ) ניתנת לסגירה בפני אנשים מבחוץ, אבל זה אף פעם לא סגירה הרמטית, מה גם שפייסבוק עלולה לטעון לזכויות על התכנים המועלים.

כך או כך, טכנולוגיות חדשות שצפויות להכנס בקרוב מאוד לתחום משאבי האנוש צפויות לסייע רבות למנהלי משאבי האנוש לטפל במגוון רחב של אתגרים שרבים מהם נוסעים מהשינוי הגדול בהיסטוריה: המעבר לעבודה מהבית.

פרט לקירוב לבבות ומרחקים, טכנולוגיות חדשות יכולות לסייע למנהלי משאבי אנוש לאתר ולגייס מועמדים מוכשרים חדשים.

סיוע זה באמצעים טכנולוגים יהיה בעל ביקוש גבוה בעתיד הנראה לעין, בו צפויים מנהלי משאבי האנוש להיות "מופגזים" בכמויות אדירות של קורות חיים.

טכנולוגיות מסוג אחר צפויות לשדרג מאוד את כל מה שקשור לניהול חווית עובד, קליטת עובד חדש, וכן בכל מה שקשור להדרכות והכשרות.

סוג שלישי של טכנולוגיות, בעיקר תוכנות, יסייע רבות למנהלי משאבי אנוש בכל הקשור במעקב אחר שכר, חגים רשומות נוכחות ונושאים נוספים רבים שקשורים מצד אחד לעמידה בכל דיני העבודה, ובה בעת לרווחת העובד.

סוג רביעי של טכנולוגיות צפויות להיות לעזר רב למנהלי משאבי האנוש בכל הקשור לנושאים אישיים או מקצועיים של העובדים, לרבות אינדיקציות בזמן אמת לגבי עובדים שחושבים על עזיבה, ולגבי עובדים שניתן לקדם אותם, בין אם קידום מקצועי או לתפקיד ניהולי.

טכנולוגיות חדשות אלה המיועדות למנהלי משאבי האנוש, יסייעו רבות בשימור העובדים המצטיינים.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה