קמה השדולה למען העסקה ישירה של עובדי קבלן

קמה השדולה למען העסקה ישירה של עובדי קבלן

אלון לי גרין: "המהלך שעשינו אתמול היה קודם כל להכניס אל הכנסת את רוחות המהפכה החברתית"

שיתוף
מחסור בעובדים בכנסת

מחסור בעובדים בכנסת

חברות כוח אדם ספגו לא פעם ביקורת גדולה על העובדה שהם מעסיקים מאות עובדים שלא תחת חוזה. אך נדמה כי המעסיקה הגדולה ביותר במשק של עובדים ללא חוזה הינה מדינת ישראל. לכן אתמול (יום ד') התקיים בכנסת כנס ההשקה של "השדולה למען העסקה ישירה", ששמה לה למטרה לבטל את מעמד עובדי הקבלן במגזר הציבורי, על ידי חקיקה שתאפשר לגופים ציבוריים לשכור את שירותיו של איש זה או אחר רק על ידי חוזה ולא באמצעות קבלן.

השדולה הוקמה על ידי חברי הכנסת זבולון אורלב, משה גפני, שאול מופז ודב חנין, מי שתומכים בדרכה הם כמובן אנשי המאבק לצדק חברתי. אנחנו שוחחנו הבוקר (יום ה') עם אחד מהם שנכח בכנס, אלון לי גרין.

שמו של גרין (24) אולי זכור לכם מהעבר הלא רחוק. בשנת 2007 פיטוריו מרשת בתי הקפה "קופי בין" סוקרו בהרחבה בכלי התקשורת, מאחר והרשת פיטרה אותו לטענתו, משום שניסה להקים במקום ועד עובדים. גרין של היום אולי בוגר יותר, אך רוח חיפוש הצדק לא נעלמה ממנו. "המהלך שעשינו אתמול היה קודם כל להכניס אל הכנסת את רוחות המהפכה החברתית, רצינו לבוא לכנסת ולומר ליושבים בה שאנחנו לא יכולים לראות אותם שם, מדברים ומדברים ולא אומרים כלום על צדק חברתי", טוען גרין.

גרין וחבריו מאמינים כי דווקא דרך הכנסת ובזכות החוק הזה, הם יצליחו להביא לשינוי אמיתי בדרך שבה מועסק חלק גדול משוק העובדים במדינה. "המטרה היא אחת: להפסיק את העסקת עובדי הקבלן בכל המגזר הציבורי. בשבועות הבאים אנחנו נראה את החוק עולה לקריאה ראשונה וצריך לזכור כי לא רק המטרה שלנו חשובה, אלא גם הדרך שמשאירה את האג'נדה החברתית בראש סדר היום. זה לא סוד שאנחנו רוצים לתרגם את המחאה שלנו להישגים פוליטיים וכי הכוח שלנו הוא בגיוס הציבור ובפעילות מחוץ לכנסת, פעילות שתשפיע. באופן אישי, הייתי מאד שמח להשיג את המטרה שלשמה התכנסנו – העברת כל עובדי הקבלן במגזר הציבורי לעובדים מן המניין."

גרין כתב אתמול בעמוד הפייסבוק שלו: "אפשר להגיד הרבה (הרבה זה לא מספיק) על חברות כוח האדם, אבל שורש הבעיה הזו הוא הממשלה. הממשלה היא המעסיקה הכי גדולה של עובדי קבלן במשק. בשבועות הקרובים תעלה הצעת חוק שתאסור על העסקת עובדי קבלן במגזר הציבורי. הלוואי שתעבור". עם זאת, הוא יודע כי הדרך עד לאישור החוק עוד ארוכה: "מדובר פה קודם כל בתהליך פרלמנטארי ארוך וקשה, אבל תהליך צודק שמהווה עוד ניצחון למהפכה החברתית של הקיץ. בשבועות הקרובים אנחנו נריץ את הצעת חוק הזו בין חברי הכנסת ונקווה לטוב".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה