פרדוקס המנהיגות הזריזה וכיצד ניתן לפתור זאת

פרדוקס המנהיגות הזריזה וכיצד ניתן לפתור זאת

מהו הפרדוקס הנלווה למנהיגות אג'ילית?

שיתוף
מנהיג אג'ילי

מנהיג אג'ילי

הטכנולוגיה מעלה שאלות לגבי מי או מה בשליטה. בסביבה זו, יש ליצור דרכים חדשות לעבודה שיאפשרו לנו להתמודד עם אתגרים והזדמנויות בלתי צפויים במהירות ובדיוק. בקיצור: אנחנו צריכים להיות זריזים יותר.

מנהיגיים אג'יליים (זרירים), מיומנים בחיבור טוב עם אנשים כדי להפיק ביצועים מהירים וטובים. הם גם מיומנים ב"שיבוש" הדרך שבה אנשים חושבים. כלומר, להיות מנהיג זריז פירושו להיות גם מאפשר וגם משבש באותו זמן. זהו פרדוקס המנהיגות הזריזה.

מנהיגים זריזים הם גם מנהיגים מחוברים. הם יודעים כיצד להתחבר עם צוותים, לקוחות, עמיתים, ובעלי עניין רחבים יותר. הם גם יודעים כיצד להתחבר למגמות חברתיות המעצבות מציאות חדשה סביבנו – מציאות מואצת דיגיטלית, בלתי יציבה מבחינה פוליטית היוצרת הזדמנויות חדשות ומגבירה את האיום של התיישנות מוצרים, תפקידים ומגזרים שלמים. במציאות חדשה זו, מנהיגים זריזים עושים בחירות המגדירות את ההצלחה העסקית או את השגת המטרות שלהם על בסיס יומיומי.

מנהיגים זריזים צריכים גם צריך לעזור לאחרים לאמץ אי ודאות ולפרוח על ידי עבודה בדרכים שאנחנו אפילו לא שמענו עליהן עד לפני חמש שנים. עבור חלקם, עשוי להיות שינוי מצטבר בתגובה לכוחות תחרותיים. עבור אחרים זה עשוי לדרוש התאמות שונות.
ארגונים רבים מבקשים להצליח בהקשר הולך וגובר של הפרעה; מהשינוי הדיגיטלי לאי-ודאות כלכלית ולתהפוכות פוליטיות. הפרעה זו יוצרת הזדמנויות למסירה מסחרית או שירותית גדולה. ניצול הזדמנויות אלו לעתים קרובות כרוך בסיכון, אבל לא לעמוד בזה יכול להיות מסוכן לארגונים.

אז כדי להיות מנהיג זריז אתה צריך להיות גם מאפשר וגם משבש, כיצד עושים זאת?
ספק בהירות וכיוון. שוחח עם האנשים על המטרה של הארגון שלך כדי ליישר את סדרי העדיפויות ולקבוע החלטה משותפת.

בנה אמון והפגן אמפתיה: ערב אחרים על ידי תקשורת אותנטית.

העצם אחרים: העבר אחריות וקבלת ההחלטות לאחרים. אמן אותם כך שיפתחו את היכולות הללו ויוכלו לקחת יותר אחריות על עצמם. זה בונה אמון ומפיק הצלחה.

עבדו יחד, שתף פעולה עם הצוות ביעילות כדי להביא אנשים מגוונים לעבוד יחד ולהשיג מטרות משותפות.

פתח גמישות למידה: לעודד אנשים ללמוד מן הטעויות שלהם ולטפח את כישוריהם.

כיצד משבשים את הקיים בצורה אפקטיבית?

בחן שוב את הסטטוס קוו: חתוך דרך ביורוקרטיה והפעל מודל חדש של הנהגה כדי לנהל ביעילות.

היה מכריע: היה אופטימי, בטוח, ונחוש להשיג את המשימה שלך.

פתח אוריינות דיגיטלית: עליך להבין מספיק מה קורה מבחינה דיגיטלית כדי להיות מסוגל לתמוך בכך בצורה יעילה, ולהשתמש בהתקדמות בטכנולוגיה כדי להנהיג חדשנות ויעילות.

צור דרכים חדשות לחשיבה: אמץ אפשרויות קיצוניות שעשויות להועיל לכם.

הישאר קרוב למגמות הלקוח: הבן את חוויית הלקוח המתפתח.

מנהיגים אג'יליים הם לרוב אובססיביים לגבי שיפור מתמיד. הם חסרי סובלנות לחוסר יעילות והפ פועלים כדי לאזן את צרכי הלקוח עם הרצון למזער את הזמן הדרוש לשרת צרכים אלה. בעידן של נתונים גדולים הם מתרגלים את הפרשנות הקריטית של הנתונים כדי לראות את הדפוסים ולטפל בהם. זו התמקדות בלמידה, בלהשתפר כל יום, ולהטמיע דרכים חדשות של חשיבה וביצוע.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה