שיתוף

גיוס עובדים חדשים ללא ספק עולה הרבה כסף, זמן ומאמץ. יש להכין מודעת גיוס ולפרסם אותה, לבדוק קורות חיים, לראיין, לעתים לקיים מבדקים ומבחנים ולבדוק אותם, ולבסוף לבצע תהליך קליטה איכותי ולפעמים גם הכשרה.

כאשר ישנם יותר מקומות עבודה זמינים כעת מאשר בשנים קודמות, למחפשי העבודה יש יותר אפשרויות היכן לעבוד.
כמעסיק, השקעה בפיתוח הקריירה של העובדים מסייעת בטיפוח תחושת נאמנות, והיא יכולה גם להגדיל את המשיכה לארגון של מועמדים פוטנציאליים. הסביבה המקצועית הנוכחית דורשת עדכון מתמיד של מיומנויות וידע וכדי להישאר רלוונטיים, העובדים צריכים – ורוצים – לקבל הכשרה על שיטות העבודה המתקדמות והטכנולוגיות העדכניות ביותר.

מחקרים שנערכו בארה"ב גילו, כי עד 40% מהעובדים עוזבים את עבודתם במהלך השנה הראשונה, וזה עולה אלפי דולרים להחליף עובד. מספר מחקרים מצביעים על עלות זו כשכר עובד של שישה עד תשעה חודשים בממוצע. אם מפתח תוכנה מרוויח 130,000 דולר בשנה, כאשר הוא עוזב, המעסיק שלו מפסיד בין 65,000-95,000 דולר של עלויות גיוס והכשרה.

כמעסיק, אתה רוצה וודאי למשוך ולשמר את הכישרון הטוב ביותר, אך לא מדובר רק במה שהארגון רוצה, אלא במה שהמועמדים מעוניינים לקבל. הארגון צריך להציע משהו שהמועמדים רוצים בתמורה, ופיתוח מקצועי הוא יתרון שאנשים רבים רוצים – ומצפים לקבל- ממעסיקיהם.

חשיבותה של השקעה בלמידה

זה קריטי עבור ארגונים להשקיע מחדש בפיתוח העובדים. במאמר שפורסם בשנת 2012 ב- Harvard Business Review, החוקרים כתבו כי "אנשים שמפתחים את יכולותיהם עשויים להאמין בפוטנציאל שלהם לצמיחה נוספת". אם אתם רוצים שהארגון שלכם יצמח ויתפתח, חשוב לפתח את העובדים ככל האפשר. עבור מעסיקים שחוששים שהעובדים יקבלו הכשרה רק בשביל לעזוב לארגון אחר, יש בשורה מרגיעה, מחקרים הראו בדיוק את ההפך: העובדים נוטים יותר להישאר – ולא לעזוב – כאשר המעסיקים משקיעים בהכשרה ובפיתוח שלהם.

שמירה על תוכניות פיתוח הן חיוניות לקיימות של הארגון ולצמיחתו. כאשר חברות משקיעות בפיתוח כישרונותיהן ויוצרות תוכניות לפיתוח קריירה בתוך הארגון, הן מקבלות קבוצה פנימית של אנשים, שעומדים להיכנס לתפקידי ניהול מרכזיים ולסייע לארגון להצליח.

כיצד לפתח עובדים?

מעסיקים יכולים להתמודד עם פיתוח עובדים בדרכים רבות ושונות. אחת הדרכים היא להציע לעובדים מקצועיים תוכניות פיתוח מקצועיות בדרכים רבות ומגוונות: לימודים לתואר שני, קורסים והשתלמויות בתחום התמחותם, אימון, הכשרת מנהלים, ועוד.

חברות יכולות גם לפתח תכניות הכשרה בתוך הארגון, להביא מרצים ומדריכים שיעבירו מערכי שיעור לעובדים בתוכנית.

אם יש לך קבוצה גדולה של עובדים שעומדים לפרוש, תכניות הכשרה יכולות לעודד אותם להישאר לאורך זמן. הדבר כמובן פונה גם למחפשי עבודה, שלמדים כי הארגון שלכם מציע תכניות הכשרה ופיתוח לעובדים ובכך הם מקבלים ערך מוסף בעבודה אצלכם.

העלויות הכרוכות בהכשרה לא צריכות למנוע מכם לפתח עובדים קיימים ולמשוך אליכם כישרונות חדשים. על ידי הבנת הצרכים של הארגון שלך, העובדים והתעשייה, תוכלו ליצור ליצור תוכניות פיתוח שימשכו וישמרו עובדים לאורך זמן, כך שלהשקעה תהיה תמורה.

שימוש בתקציב הארגון שלכם להכשרה ופיתוח קריירה של עובדים חדשים וקיימים יעזור להגדיל את שימור העובדים על ידי טיפוח נאמנות, ואף ישפר את תוצאות הגיוס על ידי כך שהארגון שלכך יבלוט מעל מעסיקים אחרים שאינם מציעים מה שמחפשי עבודה רוצים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה