שיתוף

חג פורים, שיחול בעוד שבוע, אינו נמנה עם חגי ישראל שבהם זכאים העובדים להיעדר מהעבודה בתשלום. ולכן ימי חג הפורים הם ימי עבודה רגילים.

למרות זאת, יש ארגונים בהם העובדים יכולים לקחת יום חופשה בחג פורים כיום בחירה בתשלום. כלומר העובד לוקח יום חופש אבל הארגון לא מנכה לו מימי החופשה השנתית ולא בשכר.

זהו למעשה יום חופשה בתשלום, שהעובד זכאי לו בנוסף לימי החופשה השנתית, במקרים בהם הדבר מעוגן בהסכם קיבוצי, או בצו הרחבה הרלוונטי לסוג הפעילות או איזור הפעילות של הארגון, או מתוקף נוהג שנהוג במקום העבודה.

עובדים שאינם זכאים ליום בחירה על חשבון המעסיק, כלומר, הם אינם נמנים עם הארגונים שבהם קיימים הסכמים או נוהגים אלה, יכולים לקחת יום חופש רגיל, כחלק ממכסת ימי החופשה השנתית בתשלום, כל עוד הודיעו על כך למעסיק 30 יום מראש, כנדרש בחוק.

זאת, מכיוון שחוק החופשה השנתית קובע, כי עובדים רשאים להיעדר מעבודתם יום בשנה שנחשב ליום בחירה, על חשבון ימי החופשה השנתית, כאשר המעסיק לא יכול להתנגד ליציאתם לחופשה במועד זה (כלומר במועד יום הבחירה).

מדובר בימי בחירה הנמנים עם הימים שברשימה שלהלן:

צום גדליה, ערב יום כיפור, ערב סוכות, הושענא רבה, יום חג הסיגד, צום עשרה בטבת (יום הקדיש הכללי), תענית אסתר, פורים, שושן פורים, ערב פסח, ערב שביעי של פסח, חג המימונה, ל"ג בעומר, ערב שבועות, צום י"ז בתמוז, צום תשעה באב, ערב ראש השנה.

עבור עובדים הנמנים עם קהילת השומרונים ימי הבחירה הם הימים הבאים:

יום קורבן זבח פסח, חג הפסח, שביעי של פסח (חג המצות), חג השבועות, מועד החודש השביעי, יום הכיפורים, חג הסוכות, שמיני עצרת.

עבור עובדים נוצריים ימי הבחירה הם הימים הבאים: ערב חג המולד, ערב ראש השנה האזרחית, ערב חג ההתגלות, ערב חג הפסחא, יום הבשורה, ערב עליית ישו השמיימה, ערב חג השבועות.

עבור עובדים מוסלמים ימי הבחירה הם הימים הבאים: ערב הראשון במוחרם (ראש השנה האיסלמי), ערב חג הולדת הנביא מוחמד (מוולד א-נבי), עליית הנביא השמיימה (לילת אלאסרא ואלמעראג'), ערב עיד אלפיטר, ערב עיד אלאדחא.

עבור עובדים דרוזים ימי הבחירה הם הימים הבאים: ערב חג אלח'דר (אליהו הנביא), ערב חג הנביא שועייב (יתרו), ערב חג הנביא סבלאן, ערב עיד אלאדחא.

עבור העובדים הצ'רקסים מתווסף גם יום הזיכרון לצ'רקסים.

כמו כן מתווספים עבור כל העובדים ימי הבחירה הבאים: יום האישה הבינלאומי, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות איבה וטרור (ערב יום העצמאות), יום ירושלים, אחד במאי, יום הניצחון על גרמניה הנאצית, יום פטירת הרצל, ראש השנה האזרחית.

הזכאות ליום חופש בחירה ביום האזכרה האישית של חלל מערכות ישראל או של מי שנפטר כתוצאה מפעולת איבה, היא רק לקרובי משפחה: הורים, הורי הורים, בן\בת זוג, ילדים, אחים ואחיות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה