עיצוב סביבת עבודה יצירתית ובעלת השראה

עיצוב סביבת עבודה יצירתית ובעלת השראה

המשרדים של קבוצת מעוף מעוצבים בעיצוב מודרני, צבועים בכתום חי ומרענן ובנויים בצורה של חללים גדולים ופתוחים

שיתוף
משרדי מעוף צילם מיכאל לוי

משרדי מעוף צילם מיכאל לוי

בקבוצת מעוף רואים את העובד במרכז וכחברה משפחתית שהוקמה ע"י החברים עמית רשף ויניב נדלר, ערך המשפחתיות הוטמע היטב בסביבת העבודה.

יעל ארז, מנהלת משאבי אנוש בקבוצת מעוף, אומרת: "תחושת המשפחתיות היא הדבר הראשון בו נפגשים במעוף. יחסים בלתי אמצעיים, דלתות המנהלים פתוחות לכל אחת ואחד, והדאגה לעובדים שחשים במעוף כבבית שני.

הדאגה לעובדים הוציאה את מעוף לטיולים בברצלונה וברודוס, כמו גם עומדת מאחורי ימי כיף וימי גיבוש שעליהם לא מוותרים. מסורת החגיגות המשותפות אל תוך הלילה הפכה לשם דבר בקרב עובדים רבים מענף משאבי האנוש הפונים למעוף בבקשה להצטרף למשפחה, כמו גם  למנהלי ארגונים הרואים במעוף דוגמא מוצלחת לחשיבות היות הארגון בית חם לכל עובדיו"

כמה זמן החברה קיימת והיכן משרדיה ממוקמים?

"מעוף נוסדה בשנת 1999. מטה החברה ממוקם בטירת-כרמל וסניפיה 35 במספר (מלבד הסניפים המשותפים) פזורים מטבריה וכרמיאל בצפון ועד באר שבע בדרום".

מהי חשיבות עיצוב סביבת עבודה השראתית ונעימה לעובדים מבחינתך? עד כמה אתם שמים דגש בבחירת העיצוב, מבנה המשרדים, הציוד הטכנולוגי, התאורה הטבעית, וכן הלאה.

"לסביבת העבודה חשיבות עליונה ביחסי העובד לארגון וביצירת אווירה נינוחה ונוחה המביאה ליצירת רקע המתאים להענקת שרות יעיל ואמפטי ולתפוקה גבוהה. אנחנו במעוף מאמינים בעבודת צוות, גם אם לכל אחת המטלות שלה הרי שהיא עובדת במרחב פתוח (open space) המייצר תחושה של פרטיות וביחד כאחד, מהווה מצע לפיתוח קשרי חברות בין עובדי החברה ובינם לבין המנהלים. תכנון ב- open space ובסביבה מעוצבת מתאים לסביבות העבודה העכשוויות הצעירות והתוססות.

בכל סניף הנפתח מושם דגש על נתוני בסיס מרחביים – שטח עבודה גדול המאפשר תחושה של מרחב גם בקיוביק פרטי, בין עמדה לעמדה מצויה מחיצה שבחלקה היא מחיצת זכוכית המאפשרת מגע עיניים בין כולם וזאת תוך שמירה על פרטיות העובד. מטבח ופינת אוכל בכל סניף כולל כל הנדרש , מקרר ומיקרוגל ומתקן מים וכד. במעוף אנחנו שמים דגש (גם כמתחייב מהיותינו נותני שרות לציבור הרחב) על נגישות לכל אדם כולל בעלי מוגבלויות".

כיצד משפיעה סביבת עבודה איכותית על היצירתיות והפרודוקטיביות של העובדים?
"סביבות העבודה המוקפדות של מעוף משדרות בשפת המותג ואת אווירת המשפחתיות החרותה כערך בחזון מעוף, הצבעים הרעננים, האווירה הפתוחה והבלתי אמצעית, העיצוב המרחבי המבטא את הדאגה לפרטיות כל עובד יחד עם היותו חלק מקהילה, כל אלה עומדים מאחורי הצלחות תמידיות ועמידה ביעדים של כל עובד ועובד, הצלחות אשר הביאו את החברה למיקומה העסקי הגבוה בכלכלה הישראלית".

מה היתה המחשבה מאחורי עיצוב המשרדים?

"המשפחתיות והבית החם החרותים כערך יסוד במעוף, כמו גם גילם הצעיר של עובדי ועובדות מעוף, הביאו את החברה לבחור במודל מרחב העבודה – open space. לחלוקת המרחב מצטרפת השפה העיצובית הצעירה, הדינמית והקוהרנטית, שפה המתעדכנת וכיום בעיקר שפת הדיגיטל משפיעה על העיצוב והצבעוניות".

כיצד נראים המשרדים שלכם?

"מעוף מאמינה גדולה במיתוג חזותי, כבר ב-1999 קבעה מעוף את הצבע הכתום כצבע המוביל את החברה, שאותן שנים גם נבחר הקונספט העיצובי המלווה אותה עד היום תוך ריענונו והתאמתו לרוח הזמן, קירות הסניפים מעוצבים בזהות חזותית זהה תוך הדגשת הצבע הכתום בקירות ובריהוט. ספר המותג של מעוף מכיל מפרט מדויק של חלוקת המרחב ומידות השטחים המיועדים למרחב עבודה, סוג התאורה ומיקומה יחסית לפעילות בכל משבצת שטח, סוגי הריהוט, המדבקות וצבעי הקירות, דוגמאות מדבקות וכו'.  בכל סניף ממוקמת פלזה המחוברת ברשת אינטרנטית הנשלטת מרכזית מהמטה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה