עובד במרכז רפואי הזדהה עם המטופלים?

עובד במרכז רפואי הזדהה עם המטופלים?

ארה"ב: כתב תביעה מוגש בימים אלו כנגד עובד במרכז רפואי, בגין גניבת זהויות של מטופלים הסובלים מפגיעת ראש - לצורך הונאת מס

שיתוף
דיני עבודה
כתב תביעה כנגד עובד

עובד במרכז רפואי בלונג איילנד שבמדינת ניו-יורק פיתח שיטה 'ייחודית' להונאת רשות המיסים לצורך 'השלמת הכנסה'. על פי כתב התביעה שמגבשת בימים אלו פרקליטות מדינת ניו-יורק, עולה כי העובד (בן ה-30 בלבד) גנב זהויות של 48 מטופלים במהלך עבודתו במרכז הרפואי במחלקה לטיפול בפגיעות ראש. מכתב התביעה עולה כי המטופלים השוהים במחלקה זו סובלים מחוסר תפקוד ולא היה ביכולות להגיש בקשות להחזרי מס בעצמם והם אף לא היו מודעים לעובדה שגורם זר עושה שימוש בזהות שלהם לצורך תביעת זכויות.

רשויות המס האמריקאיות לא בודקות לאיזה חשבון מופקד הסכום לאחר שמוגשת בקשה מוצדקת להחזרי מס ולכן סכומים של למעלה מ-200,000 דולר הופקדו ב-16 חשבונות בנק תחת שמו של הנאשם. מכתב התביעה אף עולה כי העובד הצליח עד כה לפדות למעלה מ-200,000 דולר מרשות המיסים בארה"ב.  

העובד נעצר בשבוע שעבר עד תום ההליכים בזמן ששלטונות המס משלימים את החקירה הפלילית. דובר הנהלת בית החולים, בו הועסק העובד הנאשם (עד 2006), מסר בהודעה לתקשורת: "ההנהלה מופתעת ואף מזועזעת מעצם העובדה שעובד לשעבר מסוגל לעשות שימוש כל כך פוגעני במטופלים ששוהים תחת חסותנו ונתונים לחסדנו." מההנהלה נמסר כי הם משתפים פעולה עם רשות המיסים והפרקליטות וכי הם עושים וימשיכו לעשות – כל מאמץ כדי לאפשר לשלטונות לחקור לעומק את הפרשה.

תומס מקסטון, נציב רשויות המס במדינת ניו יורק: "גניבת זהויות והונאת מס הן עבירות חמורות ביותר. מה שכואב במיוחד בפרשה הזו היא שהעבירות הללו בוצעו תוך פגיעה חמורה בקורבנות חסרות אונים." נציבות המס ידעה למסור לתקשורת שאת הכסף שגנב העובד מרשויות המס הוא הוציא עלל ג'יפ חדש מדגם לנדרובר וכי הוא נהג להתהולל עם בנות זוג שונות ולבזבז בנדיבות את הכספים שגנב במגוון בילויים. 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה