עובדות רפא"ל נחשפו לחומרים מסוכנים

עובדות רפא"ל נחשפו לחומרים מסוכנים

עובדות במפעל רפא"ל במפרץ חיפה תובעות את המפעל על סך 2.6 מיליון שקלים בגין נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מחשיפה לחומרים מסוכנים במקום העבודה

שיתוף
לוגו רפאל

לוגו רפאל

בבית המשפט המחוזי בחיפה התקבל כתב תביעה של 4 עובדות וכן עזבון של עובדת שהלכה לעולמה, כולן עובדות רפא"ל בחיפה, כנגד החברה. התובעות מבקשות מבית המשפט פיצויים על נזקי גוף שנגרמו להן כתוצאה מחשיפה לחומרים מסוכנים ואף רעילים במהלך עבודתן במפעל רפא"ל (מערכות לחימה מתקדמות) במפרץ בתפקיד מחווטות.

התובעות הועסקו במפעל בין השנים 1978-2011, כשהן חשופות לחומרים רעילים שעשויים לגרום לגידולים סרטניים, כפי  שהוכח בקרב הקהילה המדעית. התובעות מאובחנות כיום כחולות במחלות קשות, לרבות גידולים סרטניים שהובילו לכריתות והצריכו ניתוחים וטיפולים ארוכים ומורכבים. בכתב התביעה אף נטען, כי חלק מהתובעות חולות בסרטן סופני וימיהן ספורים.

על פי כתב התביעה, העובדות לא היו מודעות לסוג החומרים או לכמות החומרים המסוכנים ולהשלכות של החשיפה על מצבן הבריאותי. במשך עשרות שנים עבדו התובעות במפעל, כשהן חשופות לחומרים מסוכנים על בסיס יומי ואינן מודעות לדבר הסכנה ובוודאי שלא להיקפה.

בכתב התביעה מצוין כי העובדות נאלצו לעבוד במהלך 8 שעות בחדרי עבודה ללא חלונות, דהיינו בחדר אטום, ולא זו בלבד שהן לא היו מודעות לעובדה שהן חשופות לחומרים מסוכנים, אלא שלא נאמר להן כי חימום יתר (אשר נדרש לתהליך ההלחמה) מזיק לבריאות. בכתב התביעה צוין כי הן לא תודרכו בנושאים של בטיחות וגהות בעבודה ואף לא היו מודעות לכללי זהירות בסיסיים, כמו הצורך ליטול ידיים לפני אכילה ושתיה או הימנעות מהכנסת מזון ומשקאות לחדרי העבודה.

התובעות טוענות כי במועד תחילת העבודה במפעל רפא"ל, הן היו כולן בריאות בגוף ובנפש וכיום הן חולות, חלקן במצב סופני ואחת מהן אף נפטרה זה מכבר וכל זאת כתוצאה ישירה של תנאי העבודה.

העובדות תובעות כעת פיצויים בסך כולל של 2.6 מיליון שקלים בגין נזקים כלכליים (הפסד השתכרות בעתיד) ובשל קיצור בתוחלת החיים וגרימת סבל וכאב.
חברת רפאל טרם הגישה כתב הגנה ודובר החברה, עמית צימר, מסר כי רפאל תתייחס לתביעה בתוך כתלי בית המשפט. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה