כדאי שלעובדים יהיו פרויקטים מחוץ לעבודה?

כדאי שלעובדים יהיו פרויקטים מחוץ לעבודה?

הרעיון שלעובדים במשרה מלאה יהיו פרויקטים צדדיים אינו נשמע טוב על פניו, אבל לעבודה צדדית יש יתרונות חשובים

שיתוף
עבודה נוספת

עבודה נוספת

הרעיון שלעובד או לעובדת במשרה מלאה תהיה עבודה נוספת או פרויקט שאינם קשורים לעבודה, נשמע רע. גם ככה "דיי ג'וב" ממוצע דורש הרבה זמן ואנרגיה. אולם, במצבים מסוימים, התוספת הזאת דווקא מבורכת – לא רק מבחינת העובד, אלא אפילו מבחינתו של המעסיק הראשי. סברינה זולקיפי עובדת במשרה מלאה כעורכת מגזין .humanresourcesonline.net, ובשנים האחרונות, כך היא כותבת, היה לה תמיד פרויקט צדדי אחד נוסף לפחות, שלו הקדישה זמן אחרי שעות המשרד. היא מסבירה אילו יתרונות יש בעבודה נוספת שאינם קשורים בהשלמת הכנסה.

עבודה נוספת מאלצת אתכם לנהל טוב יותר את הזמן שלכם. כאשר עובדים במשרה מלאה, או לפעמים גם יותר מזה, כמו זולקיפי, צריך לתכנן היטב איך לנצל את הזמן שנשאר. חשוב לא להעמיס על עצמכם יותר מדי עבודה ולדעת היכן למתוח את הקו שמשמעותו "עד כאן". ניהול סדרי עדיפויות ורגישות בנוגע לחיים המקצועיים ולחיי העבודה חשובים מאוד, ומי שמסוגל לעשות זאת, פיצח את הקוד של מאזן חיים-עבודה שמתאים לסגנון החיים שלו.

עבודה נוספת מרחיבה את מערך הכישורים והביטחון שלכם. זולקיפי מביאה כדוגמה את פחד הבמה שלה, שלא חלף על אף שהנחתה לא פעם ולא פעמיים אירועים ופאנלים. היא אומרת שעמידה על במה מול מאות בני אדם עדיין גורמת למעיה להתהפך, אבל לתרגול יש תוצאות. כחלק מהפרויקטים הצדדיים שלה, זולקיפי הנחתה אירועים שונים, ביניהם את הפצ'ה קוצ'ה של סינגפור. פחד הבמה לא נעלם, אבל כעת היא מסוגלת להשתלט עליו. עקב כך היא גם חשה נוח יותר לקיים ראיונות. עובדים שיש להם פרויקטים או עבודות צדדיות עשויים לפתח כישורים חדשים ונוספים שיקנו להם יתרון במשרתם העיקרית.

בעזרת עבודה נוספת מתרחבת רשת הקשרים שלכם. אנשים שמכירים בעבודה העיקרית יכולים לעזור בפרויקטים הצדדים, ולהפך. לא כל מי שמכירים בעבודה הצדדית יכול לתרום למשרה הנוכחית, אבל היחשפות ליותר בני אדם מרחיבה את המעגל החברתי, מה שמגדיל אף יותר את הסיכוי להכיר עוד ועוד אנשים – וקשרים מרובים לא הזיקו לאף אדם ולאף עסק אף פעם.

עבודה נוספת בונה את המותג המקצועי שלכם. לא רק חברות ממתגות את עצמן – גם אנשים עסוקים יותר ויותר ביצירת מותג וצבירת מוניטין להגדלת אפשרויות התעסוקה וההסתמכות עליהם. אם עובד או עובדת החלו פתאום לבנות לעצמם מותג אישי חזק, זה לא בהכרח אומר שהם מתכוונים לעזוב את הארגון.אל תשכחו שהעובדים הם השגרירים של הארגון מחוץ לכותלי המשרד. עובדים בעלי ביטחון עצמי, שיש להם מגוון כישורים ומתנאים ברשת קשרים אישיים ומקצועיים חזקה, יעשו טוב לארגון שלכם, שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה