כך תגרמו למודעת הדרושים להיות ויראלית

כך תגרמו למודעת הדרושים להיות ויראלית

רוצים שמודעת הדרושים שלכם תזכה לחשיפה רבה? היעזרו במדיה החברתית ושחקו לפי הכללים שיגרמו למועמדים טובים להיות אתכם בקשר

שיתוף
מודעת דרושים

מודעת דרושים

מה גורם למודעת דרושים אחת לקבל שפע של פניות ולאחרות לא? על פי מאמר שהתפרסם באתר החדשות Mashable, אחת הסיבות לכך היא שמגייסים רבים עדיין לא התאימו את עצמם לזירות חיפוש העבודה המקוונות הרבות הקיימות היום.

על פי התחקיר, המועמדים של היום משתמשים בממוצע בחמישה מקורות למציאת הצעות עבודה, רובם מקוונים. מנגד, המגייסים משתמשים רק במקור אחד או שניים בממוצע לפרסם משרה שנפתחת. התוצאה היא שלא רק שקשה להגיע את המודעות האלה, הן גם נצפות על ידי פחות מועמדים מתאימים. אחד הפתרונות לכך שהציע הכתב ג'ייסון וובסטר, הוא לגרום להצעת העבודה להפוך לוויראלית, בדיוק כמו תכנים אחרים – קטעי וידיאו, קישורים או תמונות. וובסטר מציע חמישה טיפים שמגייסים ואנשי משאבי אנוש יכולים להיעזר בהם על מנת לגרום למודעת הדרושים שלהם להיות ויראלית.

היו שקופים בנוגע לצוות הגיוס שלכם. מועמדים מובילים מתעניינים בשלושה דברים עיקריים: עבור מי הם יעבדו, עם מי הם יעבדו ומהו אופייה של סביבת העבודה. השתמשו באמצעים ללכידת תשומת הלב: ציינו את השם ואת פרטי ההתקשרות של מנהלי הגיוס או של צוות הגיוס באופן בולט, יחד עם תיאור המשרה. כך תמנעו ממועמדים פוטנציאליים להרגיש כאילו הם שולחים את הפניות שלהם אל חור שחור, ותגרמו לתיאור המשרה להיות מושך יותר.

שלבו תמונות ווידיאו. מחקרים מראים שמעסיקים שמשתמשים בווידיאו לשם גיוס מקבלים הרבה יותר פניות. מחפש העבודה הממוצע מקדיש פחות מ-30 שניות לסקירת פרסום, אולם אתרים שיש בהם תיאורי עבודה עשירים ומושכים יכולים להגיע לממוצע התייחסות של ארבע דקות לפרסם – ומה שעושה את ההבדל הם כנראה קטעי הווידיאו והתמונות. מה אתם יכולים להציג?

• חברי צוות.

• סביבת המשרד מבחוץ ומבפנים.

• אירועים שבהם השתתפתם או שאותם אירחתם.

• תמונות כייפיות ולא רשמיות.

אפשרו יצירת קשר עם הצוות שלכם באמצעות המדיה החברתית. מועמדים טובים אומרים הרבה פעמים שמשרה "תפסה" אותם בעיקר מכיוון שהם הכירו מישהו שעבד אצל המעסיק. אפשר למועמדים לראות בקלות כיצד הם מקושרים אליכם ואל הצוות שלכם באמצעות הרשתות החברתיות.

תנו לעובדים שלכם סיבות טובות לספר על המשרה. אם יש כפתור "שתף" שמאפשר לפרסם את המשרה פייסבוק, טוויטר ולינקדאין, סביר יותר שמודעת הדרושים תשותף. כך לא רק יעלה מספר הפניות, אלא גם ייווצר מאגר מועמדים טוב יותר. כדאי גם לצייד את העובדים בתוכן אטרקטיבי שמבוסס על אנשים ורגשות. ודאו שהתוכן אותנטי ומספר את הסיפור של המשרה באמצעות הכלים הטובים ביותר. אל תשכחו שהעובדים שלכם הם המגייסים החברתיים הטובים ביותר, אז גרמו להם להיות מעורבים בתהליך בשלב מוקדם ולעתים קרובות.

אינטראקטיביות בזמן אמת. אפשרו מעקב אחרי המשרה באמצעות שרשור התגובות (גם בעילום שם אם בכך המועמדים מעוניינים), כך שהמועמדים יוכלו לשאול שאלות, ולקבל עדכונים בנוגע לתהליך הפנייה. באופן זה מודעת הדרושים תקבל חיים והמועמדים יחושו מחוברים יותר. אל תשכחו לעדכן ברגע שהמשרה מאוישת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה