סקר: עובדים בעולם אינם בוטחים במנהלים שלהם

סקר: עובדים בעולם אינם בוטחים במנהלים שלהם

מחקר בינלאומי מראה שעובדים אינם בוטחים בבוסים שלהם וגם לא בממשלות. הפיתרון המוצע הוא שקיפות, אמירת האמת ומעורבות של מנהלים עם הכפופים להם

שיתוף
אמון עובדים במנהליהם

אמון עובדים במנהליהם

רמת אי האמון במנכ"לים גבוהה, אך נמצאת במגמת ירידה, כך על פי סקר חדש. נתוני 2014 של Edelman Trust Barometer מראים שרמות האמון במנכ"לים מתייצבות, אך טעונות שיפור. מידת האמון במנכ"לים צמחה מ-31% בשנת 2009 ל-43% השנה, אך המנכ"לים מצויים עדיין במקום השביעי והנמוך מתוך שמונה, כשמתחתם במקום האחרון פקידי ממשל, שרמת האמון בהם עומדת על 36% כדוברים שניתן בטוח בהם.

הסקר כלל 33,000 בני אדם מ-27 שווקים ברחבי העולם ודירג מגוון בעלי מקצועות מכוח העבודה. אקדמאיים זכו לאמון של 67% מהנסקרים, מומחים טכנולוגיים פיגרו רק מעט אחריהם עם 66%, והמועסקים עצמם זכו ברמת אמון מטרידה של 52% – עדיין מעל המנהלים ככל שזה קשור לאמון.

יש היכן להשתפר

אמון עובדים במנהליהם ישפר משמעותית את מוטיבציית העובדים, את רמת התפוקות שלהם וכך ישפיע על הצלחת הארגון. לעתים מנהלים מעדיפים "לטמון את הראש בחול" ולא לדבר על נושאים שמטרידים את עובדיהם. סקר כזה יכול בקלות לשפר את יחסי העבודה במיוחד כאשר ה"ברומטר", על פי תגובות המשתתפים, מציע מה לעשות: מנכ"לים יכולים לשפר את האמון שניתן בהם ובחברות שאליהן הם שייכים על ידי תקשורת ברורה ושקופה (82%), אמירת האמת ללא קשר למידת הפופולריות של העובדות (81%) ומעורבות מתמדת עם העובדים (80%).

"אנשים תומכים בעסקים שיחדשו, יאחדו ויעבירו מסרים מעבר לגבול בדרך שהממשלה אינה יכולה לעשות זאת. האמון הזה מגיע עם הציפייה והאחריות לשמר אותו," אמר ריצ'רד אדלמן, נשיא ומנכ"ל חברת אדלמן. "לפיכך מנכ"לים צריכים להיות האחראים הראשיים על המעורבות בארגונים, במטרה ללמד את הציבור על כלכלה ועל ההקשר החברתי, הפוליטי והסביבתי שבו פועל העסק שלהם.

הממצאים היו משמעותיים אפילו עוד יותר בהקשר של מוקד הסקר המרכזי, שהיה ניתוח התפקיד המתחזק של ארגונים מסחריים בהחלטות ממשלתיות. 79% מהנסקרים ברחבי העולם מאמינים שממשלות אינן צריכות לעבוד לבדן כאשר הן קובעות מדיניות. גם אמון גלובלי בממשלה נמצא בירידה משמעותית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה