דגלים אדומים או החמצה של מועמדים טובים?

דגלים אדומים או החמצה של מועמדים טובים?

ראיינתם מועמד והנפתם דגל אדום? אל תתנו לעצמכם להפסיד מועמדים טובים בגלל הטיות לא מוצדקות שלכם

שיתוף
סינון עובדים

סינון עובדים

יצאתם לפגישה עיוורת. הגבר או האישה שקבעתם איתם איחרו בחצי שעה, ובכל זאת החלטתם לתת להם ליהנות מהספק. היום אתם כבר חולקים שנים של זוגיות משותפת. כבר נאמר לא פעם שראיון עבודה הוא כמו דייט. גם שם מתנופפים דגלים אדומים ואתם צריכים להחליט האם לפסול בגללם את המועמד או המועמדת. לעתים הדגלים האדומים הם הטיות של המגייסים שעלולות לגרום לפסילת מועמדים ומועמדות טובים. דינה הארטלי מ-CareerBuilder מציינת כמה דגלים אדומים שלא כדאי להיבהל מהם.

המועמד אינו מועסק כרגע או אפילו בלתי מועסק זמן ארוך. לפני שאתם פוסלים, שימו לב לנתונים: כמעט אחד מתוך שלושה אנשים שהיו בעבר מועסקים במשרה מלאה אומרים שלא יכלו להגיע אפילו לראיון עבודה אחד מאז שהפכו מובטלים במשך שנה או יותר. אחד מתוך שלושה בלתי מועסקים לאורך זמן חושש שגילו או ניסיונו יפעלו לרעתו. מעסיקים רבים מפלים אנשים כאלה מבלי להיות מודעים לכך, אבל מעסיקים טובים יודעים שבלתי מועסק אין משמעותו בלתי ניתן להעסקה. אם האדם מוכשר ומתאים תרבותית, אל תתנו להטיה הזאת לגרום לכם לדחות אותו.

אין לה ניסיון בתעשייה שלכם. חברות רבות לוקחות על עצמן את האחריות "לבנות" את העובדים המושלמים במקום להמתין לבואם. 49% מהמעסיקים אומרים שהם מצפים לשכור ולהכשיר אנשים שאין להם ניסיון בתעשייה שלהם כדי להקנות להם את הכישורים הנדרשים לתפקיד ולארגון. מדובר בעלייה לעומת שנה שעברה, אז 39% מהמעסיקים הצהירו זאת. אם המועמדת נראית מבטיחה מבחינה אישיותית, השקיעו בה ואל תחכו למועמדת המושלמת.

הוא בעל כישורי-יתר למשרה. לפני שאתם דוחים מועמד מוכשר מדי, שאלו את עצמכם למה בעצם אתם עושים את זה. האם אתם חוששים מדרישות תשלום גבוהות מכפי שתכננתם לתת? האם אתם חוששים שהם ישתעממו בתפקיד? לא תדעו אם לא תנסו. אל תדחו מועמדים על בסיס השערות לא מאומתות.

היא רוצה לוח זמנים גמיש. כמעט שלושה מכל ארבעה עובדים אומרים שחשוב שהחברה תציע לוח זמנים גמיש. זה אומר שעובדים ימלאו את משימותיהם, אבל בזמן שלהם. אל תתייחסו ללוח זמנים גמיש כאל הטבה לא הגיונית של מילניומים מפונקים או רק של הורים ומטפלים. נתונים מלמדים שלוח זמנים גמיש נדרש גם על ידי עובדים ממגזרים דמוגרפיים אחרים.

הוא יוצא צבא שרוצה להשתלב מחדש בכוח העבודה/ לא "עשה" צבא. במדינות כמו ארצות הברית יש מעסיקים שמהססים לקבל מועמדים יוצאי צבא ואילו בישראל יש כאלה שמתנים קבלה עבודה בשירות צבאי. בואו ננסה להסיר את משקפי ההטיה: מצד אחד צבא היא מסגרת שבמידה רבה מעודדת בינוניות וקל להתקדם בה גם ללא כישורים מיוחדים. נוסף על כך יש רבים ורבות שלא התגייסו מסיבות שונות והם אנשים מוכשרים וטובים. מצד שני, כדאי להתייחס לתפקיד הצבאי בצורה עניינית כמו אל כל משרה אחרת. ניסיון מקצועי או ניהולי (פיקודי) שאדם רכש בצבא יכול לשרת אותו ואת החברה וכך כדאי להתייחס לעבר הצבאי ועל הדרך להימנע מאפליה על בסיס מגדרי ואתני.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה