ניהול מתקדם של בני דור המילניום

ניהול מתקדם של בני דור המילניום

דור המילניום פרץ בסערה לשוק התעסוקה העולמי והותיר מעסיקים רבים מבולבלים וחסרי וודאות לגביי הגיוס, הניהול והשימור של עובדים אלו

שיתוף

העובדים הצעירים, אלו שנולדו בשנות ה-80-90, מציגים לעיתים עמדה מבלבלת. מצד אחד מרביתם נוטים לפזיזות, לתחלופה מהירה של מקומות עבודה, ולרצון בגיוון מתמיד. מהצד השני, בני דור המילניום, על פי מחקרים, מציגים ערכים חברתיים וסביבתיים מעוררי הערצה, שואפים להתקדם במקום העבודה, ובסביבת העבודה האופטימלית, יעדיפו להישאר לתקופות ארוכות. 

הדבר אולי הכי מבלבל בהתייחסות לדור הצעיר במקום העבודה הוא, לדעת כיצד לנהל אותם בצורה אופטימלית. ניהול כזה שמנחה וקובע כללים ברורים, ועם זאת מאפשר להם עצמאות ואפשרות לצמוח.

אחת הדרכים לנהל את בני דור המילניום בצורה מיטבית היא להבין היטב את צרכיהם ולפעול בהתאם לכך.

מחקר שנערך על ידי Deloitte מצא כי 90% מבני דור המילניום שנסקרו, שואפים להשתמש במיומנויות הקיימות שלהם. עוד המחקר גילה כי הצעירים מעוניינים לעבוד בחברה שאכפת לה מהם ושדואגת לשתף אותם בהחלטות הכוללות.

מבחינת ערכי הסביבה והתרומה לקהילה, מאחר והנושא הזה מאוד חשוב להם, חברות להקציב לעובדיהן מספר שעות קבוע בשנה, לפעילויות התנדבות ותרומה.

ללמוד ולהתפתח

אחד הדברים הברורים אצל דור המילניום הוא הרצון שלהם ללמוד. מחקר שנערך בארה"ב מצא, כי 79% מבני דור המילניום רצו שהמנהל שלהם ישמש להם כמאמן או מנטור. בהתאם לכך חברות קיימו תכניות חונכות פורמאליות ובלתי פורמאליות בדגש על אימון ופיתוח. בתכניות אלו מנהלים קיימים בחברה מכשירים ומפתחים את העובדים הצעירים בהתאם למטרות הקריירה שלהם ומספקים להם את הכלים הנכונים להתפתח ולצמוח בחברה.

ניהול פרטני

למרות שלרב מתייחסים לבני דור המילניום כמקשה אחת, יש לזכור שמדובר בסופו של דבר באנשים וכל אחד מהם שונה מרעהו. בניהול העובדים הצעירים יש להתייחס לכל אחד מהם באופן פרטני, ולהתאים את הניהול לכל עובד באשר הוא. למרות שהקווים של בני דור המילניום משיקים, הם אינם אדם אחד ויש לזכות זאת.

>תקשורת

התקשורת עם בני דור המילניום צריכה להיות כנה ואותנטית. אין טעם לפנות אליהם מלמעלה, הם יעריכו הרבה יותר פניה בגובה העיניים. הם דורשים כבוד ורוחשים כבוד בהתאם. הרצון שלהם הוא להיות חלק מהחברה, להבין את מטרותיה ולפעול לשם. הוראות והנחיות מלמעלה ללא הסברים, לא ירתמו אותם לעבודה, להפך – הדבר עשוי להבריח אותם.

בהתאם לכך עליכם לנסות ולטשטש ככל האפשר את הגבול בינכם, המנהלים, לבינם. לספק להם מידע על יעדי החברה, המטרות והפרויקטים הקרובים, ולשתף אותם כחלק אסטרטגי מהשגת מטרות אלו.

טכנולוגיה

בני דור המילניום "שוחים" בטכנולוגיה. הם "נולדו" עם אוריינטציית מיחשוב, ולכן קל להם מאוד להפעיל את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בה יוכלו להיעזר לצורך עבודתם. בהתאם לכך, יש לספק להם את מיטב הטכנולוגיה המתקדמת ולא "לחסוך" עליהם באמצעים טכנולוגיים ודיגיטליים. ככל שיהיו להם אפשרויות מיחשוב מתקדמות יותר, כך עבודתם תתבצע במהירות ובאיכות טובות יותר בהתאם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה