נוהגים אחרת בעסקים

נוהגים אחרת בעסקים

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מחדשת את פעילות פרויקט "נוהגים אחרת בעסקים" גם לשנים 2012-2014 ויוצאת בקול קורא לארגוני.

שיתוף
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יצאה בקול קורא במסגרת תוכנית "נוהגים אחרת בעסקים".

התוכנית, שנחלה הצלחה בשנים הקודמות, מאפשרת לארגונים וחברות להנהיג או לשפר תוכנית ארגונית להטמעת בטיחות בדרכים בארגון. במסגרת תוכנית נוהגים אחרת בעסקים, תומכת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בחברות שבוחרות להוביל שינוי ולקחת חלק בעיצוב של תרבות נהיגה ארגונית המובלת על ידי עקרונות הסובלנות והבטיחות.

מטרת התוכנית הינה כמובן להפחית את ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים בקרב הארגון וכן בקרב הקהילה כולה ע"י רתימת עובדי הארגון ומשפחותיהם.

התמיכה של הרשות בארגונים שיבחרו להיכלל בתוכנית באה לידי ביטוי בסיבסוד מלא של יועץ ארגוני אשר מלווה את הארגון / חברה בהטמעת תהליכים בתחום הבטיחות בדרכים כמו גם בתמיכה במתן השתלמויות והדרכות לשותפים ולממוני הבטיחות מתוך הארגון. תמיכה זו יכולה  לחסוך עלויות למעסיק שכן במסגרת החוק אחראי בטיחות ומנהל צי הרכב בחברה צריכים לעבור השתלמויות אלו על פי חוק בכל מקרה.

היתרונות לארגונים שיבחרו לפרויקט ברורים. מעבר לסבסוד ולתמיכה, ניתן למנף את הפעילות על מול הקהילה ועל מול העובדים (בתחום הרווחה) וכן להינות מחשיפה תקשורתית חיובית. כל אלא ועוד הם כבונוס ליתרון האמיתי שיכולה להביא התוכנית – שכן ירידה בתאונות הארגוניות בפני עצמה יכולה להביא לחסכון משמעותי בהוצאות תיקון, זמן התעסקות וימי מחלה.

זכאים להשתתף בפרויקט כל ארגון שלו מעל לחמישים כלי רכב בשימוש (כולל רכבי ליסינג, תחבורה ציבורית ומשאיות) מהמגזר הפרטי, הציבורי והשלישי. במסגרת הפרויקט יבחרו כ-30 חברות על פי קריטריונים שונים. אך בכל מקרה ישולבו ארגונים מכל חלקי הארץ (צפון, מרכז ודרום) וכן מכל המגזרים.

התחיבות הארגון למסגרת התוכנית כוללת: ניהול והטמעה של אורח חיים תעבורתי בטיחותי על פי עקרונות התקן הישראלי לניהול התעבורה – תקן – 9301. דיווח רבעוני על התקדמות התוכנית שיכלול את היקף ההכשרות, התוכן שהועבר בהן ומספר העובדים שעברו אותן. יזימה והפעלה של פעילויות בטיחות בדרכים בקרב העובדים ומשפחותיהם (בעזרתו ובהתאם להנחיותיו של היועץ הארגוני). וכן העמדת החומרים והנתונים לגבי הפרויקט לשימוש הרשות.

ארגונים שכבר מפעילים תוכניות בטיחות בדרכים בקרב העובדים או המעוניינים להתחיל להפעיל תוכנית כזו או להרחיבה על מחוץ לארגון (במסגרת התמיכה בקהילה) מוזמנים לפנות ל-רשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולהוריד את טפסי ההצטרפות ומסמכי התוכנית הנמצאים תחת לשונית "צור קשר" / "תמיכות", או לפנות ישירות לגברת אורית אורנשטיין חן, מנהלת תחום מקומות עבודה, ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים בדואר אלקטרוני הבא: orito@rsa.gov.il

את הבקשות להצטרפות לתוכנית ניתן לשלוח עד ל-31 באוקטובר 2012.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה