מקורות גיוס עובדים בלתי מקצועיים

מקורות גיוס עובדים בלתי מקצועיים

גיוס עובדים בלתי מקצועיים היא עבודה מאתגרת ושונה מגיוס עובדים אחרים. איך מגיעים למועמדים טובים כשלעתים קרובות התחרות על כל אחד מהם היא אדירה?

שיתוף
עובדים בלתי מקצועיים

גיוס עובדים בלתי מקצועיים, המאיישים משרות כלליות שלרוב אינן דורשות השכלה, הכשרה ואף ניסיון פורמלי, שונה במהותו מגיוס עובדים מקצועיים.

הם משתכרים לרוב שכר מינימום, לפחות בשלב הראשון להעסקתם אך לרוב לאורך זמן ואף לתמיד, תלוי במקום העבודה ובתפקיד. במשרות רבות שאף פעם אין רגע דל, כי תמיד חסרים ודרושים עובדים. על כן מגייסים צריכים להבין כי התחרות על עובדים אלה היא קשה מאוד, ועליהם להעלות על נס את הערך המוסף במשרה המוצעת וגם לעמוד בו: שכר, הטבות, יציבות לאורך זמן, הצגת מוניטין החברה ועוד.

בנוסף לרגישות הנדרשת בגיוס עובדים אלה, יש להיערך לאקטיביות ועבודת שטח, ולשימוש בכמה שיותר אמצעי גיוס שלעתים הם שונים ממקורות גיוס עובדים מקצועיים. כאן, אם עדיין לא הבנתם, לא תדרשו לעיון אינסופי בערמה גבוהה של קורות חיים, אין כאן פרופיל לינקדאין וודאי שלא תתקלו בראיון וידאו.

  1. פרסום מודעות בעיתונות הכתובה, כולל במקומונים "חינמיים" המחולקים בתיבות הדואר.
  2. אם מדובר בחנות או מפעל שיש בו קבלת קהל, מומלץ לפרסם מודעות דרושים גם בארגון עצמו.
  3. יריד תעסוקה פרטי/ ערב קריירה, שבו יוצגו המשרות. פרסום היריד בכל אמצעי אפשרי, ימשוך מועמדים רבים.
  4. חשוב מאוד לתת עדיפות ראשונה באיתור מועמדים מבוגרים, אמהות, בעלי מוגבלויות, מועמדים ממגזרים שונים וכל קבוצה שנתקלת בקשיים במציאת עבודה. אמהות ניתן לאתר באזורים שבהם יש גני ילדים. עובדים מבוגרים ניתן לאתר בפורומים וקבוצות ברשתות חברתיות, ובעלי מוגבלויות ניתן למצוא באמצעות עמותות. כמובן, לכל קבוצה יש את ההגבלות שלה, את נקודות התורפה שלה, ושווה להשקיע ולהיערך בהתאם כדי לתת לכולם מענה ופתרון.   
  5. חבר מביא חבר. ניתן לצרף לתלוש השכר מכתב המפרסם את מבצע חבר מביא חבר, לפרסם בלוחות המודעות במקום העבודה ועוד. אך הדרך האפקטיבית ביותר היא פניה אישית לכל עובד ועובד בבקשה להירתם ולהפנות לחברה מכרים המחפשים עבודה.
  6. איתור מועמדים דוברי שפות אחרות. במקצועות ותחומים מסוימים, העבודה אינה דורשת דיבור בשפה העברית. מגייסים רבים נרתעים ממועמדים כאלה רק מהמחשבה של איך לבצע את ראיון העבודה ואיך להסביר למועמד את פרטי המשרה. אז הם מפסידים עובדים רבים. במקרים כאלה, כאשר כמובן התפקיד המיועד מאפשר  זאת, מומלץ לתת את הבמה לדובר שפת המועמד שיבצע את ראיון העבודה, גם אם לא מדובר במראיין שאינו שייך למחלקת משאבי אנוש.
  7. צייד. גם בתחום הבלתי מקצועי ניתן להגיע למקומות עבודה שבהם יש מועמדים פוטנציאליים שכבר עובדים, ולמסור להם פלאייר מתומצת שיגרום לעובדים להביע את התעניינותם במשרה.
  8. אל תדלגו גם על האינטרנט. כיום האינטרנט אינו נחלת הצעירים והמשכילים. יותר ויותר אנשים לומדים לגלוש באינטרנט ועל כן פרסום מודעות דרושים באתרים פופולאריים היא חשובה.

הצלחתם לגייס עובדים ולאייש את כל המשרות? כל הכבוד, אך אל תשקטו על השמרים ואל תמהרו לסגור את המשרות. חכו במשך תקופה, עקבו ודאגו לשימורם של העובדים. בכל זאת כך או כך רוב הסיכויים שבקרוב תדרשו לגייס עוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה