מנהלי משאבי אנוש יקרים – הגיע הזמן לעשות חשבון

מנהלי משאבי אנוש יקרים – הגיע הזמן לעשות חשבון

מנהלי HR מוזמנים כיום לישיבות של ההנהלה המצומצמת וזה, על פי יועץ ה-HR הבכיר רובין ברמנגיו, דורש כלים חדשים

שיתוף
שכר
שכר

רובין בנמרגיו (Ruben Benmergui), יועץ משאבי אנוש קנדי ומחבר מהדורת האונליין של המדריך לניהול ספר החשבונות של מחלקת משאבי אנוש, מסביר מדוע מנהלי משאבי אנוש צריכים – דווקא היום – לפתח כישורים אנליטיים לעבודה על תקציבים גדולים לתוכניות ארוכות טווח ורחבות היקף, על קריאת מאזנים והפקת דוחות כמותיים.

ברמנגיו: "עובדי מחלקת משאבי אנוש לא נדרשו להבין בתקציבים ובוודאי שלא לנהל תקציבים ולכן, בין היתר, ארגונים נהגו לקטלג את מחלקת משאבי אנוש כעוד יחידה אדמיניסטרטיבית, לא רווחית ובוודאי שלא עצמאית. כיום, לאור שינויים מפליגים בהגדרת תפקידו של מנהל משאבי אנוש והרחבת מסגרת סמכויותיו, מנהל משאבי אנוש נדרש לקבל החלטות מערכתיות מהחשובות ביותר. לצד הדרישה להגברת מעורבות בפן העסקי של הארגון ולצד הדרישה שהוא יעמיק את הבנתו והתמצאותו בתחומי העשייה המקצועיים בארגון – מנהל משאבי אנוש נדרש להיות עוד אחד מהחשבים בחברה.

"כדי שהוא יוכל להיות שותף מלא בקבוצת המנהלים בחברה, עליו להכיר את השפה בה מדברים חברי הקבוצה והם, לא משנה על איזה ארגון מדובר, מדברים במספרים. עד כה למנהלי משאבי אנוש היה מעין 'פטור' מלהבין ולעסוק בחישובים מספריים, אבל כיום זה חלק מהדרישה וזה כלי עבודה מרכזי.

"בין אם מנכ"ל החברה מציב זאת כעובדה ובין אם הוא לא, לעתים זה כי הוא סבור שזה מובן מאיליו, הוא מצפה ממנהל משאבי אנוש לא רק להכיר את 'השפה' המדוברת בחדרי הישיבות אלא לחשוב ולנהוג על פיה.

[adrotate banner="27"] מנהלי משאבי אנוש צריכים להבין כיום בניהול תקציבים, בקריאת דוחות ומאזנים וניהול תקציבים רב שנתיים למגוון תחומים ופרויקטים. ברגע שהם יעמיקו את הידע שלהם ויסגלו שיטות עבודה נכונות, הם יוכלו לא רק להבין את מקבלי ההחלטות או להציג להם נתונים ולענות על שאילתות בנוגע לתקציב, אלא שבבוא העת הם יוכלו לנהל את מערך ה-HR עסקית לכל דבר ועניין.

מנהל משאבי אנוש מתבקש להיות רב-משימתי – multi task, אבל מחשבה קודמת למשימה ולכן עליו להיות רב-מחשבתי. כדי להיות מסוגל לנהל נכון פעילות משאבי אנוש (מערכי הדרכה, ימי עיון, אירועי חברה ועוד), הוא חייב לנהל נכון את התקציב העומד לרשותו. מנהלי משאבי אנוש שלא יגדילו לנהל את התקציב שלהם קודם כל בצורה עצמאית ואחר כך בצורה נכונה – יתקשו יותר ויותר להתנהל במבנה הארגון המודרני."

לסיכום, אנחנו בעידן של ,HR Global ,HR Analytics, Metrics ו-Talent Management אולם מגמות אלו לא באות על חשבון 'החשבון', נהפוך הוא, ככל שהתפקיד של מנהל משאבי אנוש מתרחב, ככל שהוא נחשף למגמות חדשניות ועליה בסטנדרטים, כך נדרשת יכולת אנליטית לעבוד עם משוואות מורכבות וזה הזמן 'לעשות את החשבון' במחלקת משאבי אנוש.

על נושאים אלו ונוספים ידובר בכנס HR2012 שיהיה ב- 6.2 בעוד כ-10 ימים!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה