מנהלי משאבי אנוש חוזרים ליסודות

מנהלי משאבי אנוש חוזרים ליסודות

סקר משאבי אנוש של Harvey Nash אסף נתונים בין התאריכים ה -9 ביולי ועד ה -6 בנובמבר 2015. הסקר מייצג את דעותיהם של למעלה מ 1,250 מנהלי משאבי אנוש ביותר מ -30 מדינות

שיתוף

סקר Harvey Nash Human Resources לשנת 2016 מראה כי מנהלי משאבי אנוש ברחבי העולם חוזרים ליסודות מבחינת התפישות ושיטות העבודה.

פחות משליש ממנהלי משאבי האנוש שהשיבו לסקר, עוסקים במדדי הביצועים של העובדים, הגיוון, סביבת עבודה גמישה ויחסי העבודה – כל אלו נרשמו במגמת ירידה במהלך שלושת השנים האחרונות. הדגש כעת בחזרה ליסודות משאבי האנוש, על ניהול כישרונות כעדיפות ראשונה. הסקר מייצג את דעותיהם של למעלה מ- 1,250 מנהלי משאבי אנוש ביותר מ- 30 מדינות באסיה פסיפיק.

61% מהנשאלים ממקמים בעדיפות ראשונה את נושא ניהול הכישרונות. 60% דרגו את מעורבות העובדים (engagement) במקום השני ו- 58% דרגו את גיוס העובדים במקום השלישי מבחינת סדר החשיבות.

על פי הסקר ישנו שינוי משמעותי בסדרי העדיפויות של מנהלי משאבי האנוש במהלך השנה האחרונה. ההנהלה מצפה ממנהלי משאבי האנוש להתמקד יותר בגיוס: עד 7% ב -12 החודשים האחרונים, ומנהלי צוותים מתמקדים בייעול עבודת הכישרונות שלהם.

שימור עובדים, הכשרה ומוטיבציה הם התחומים החשובים ביותר השנה מבחינת מנהלי משאבי האנוש, ההוכחה בכך שחברות משקיעות במידה ניכרת בנכס המשמעותי ביותר שלהם – ההון האנושי.

מנהלי משאבי אנוש באסיה פסיפיק מוטרדים בעיקר מאתגרי הגיוס – 65% מצפים לאתגרי גיוס בשנים הקרובות, מדובר ב- 8% יותר מהממוצע העולמי העומד על 57%. בהונג קונג למשל נתון זה עולה ל 68%.

מנהלי משאבי אנוש באסיה פסיפיק נוטים יותר לאיתור כוח העבודה שלהם בחו"ל – 27% צופים להגדיל את השימוש בטאלנטים מעבר לים.

מעסיקים באסיה פסיפיק נוטים פחות להציע אפשרויות עבודה גמישות. 16% מהנשאלים אינם מציעים כל סוג של אפשרויות עבודה גמישות – 5% גבוה מהממוצע העולמי שהוא 11%.

רב מנהלי משאבי האנוש שנסקרו, כ- 90% מאמינים שהארגון שלהם מספק סביבת עבודה אפקטיבית לפיתוח כישוריהם של העובדים. מדובר ב 7% מעל הממוצע העולמי. 

56% ממנהלי משאבי האנוש שנסקרו מציגים תכניות גיוון בארגונים שלהם.

עוד תוצאות הסקר חושפות כי מנכ"לים רבים עושים החלטות מהותיות בתחום ההון האנושי ללא מעורבותם ודעתם של מנהלי משאבי האנוש. התחזית הכלכלית אינה ודאית אך הסקר מראה חזרה אחורה ליסודות ה- HR השנה, עם דגש על ניהול כישרונות, גיוס ומעורבות עובדים.

הסקר אף גילה ירידה בתוכניות פיתוח עובדים לתפקידים בכירים. יוזמות לפיתוח מנהיגות ירדו ב- 5%. הזמן המוקדש לשימור עובדים בארגונים עומד על 5% מהזמן הכולל שמקציבים מנהלי משאבי אנוש לתפקידם מאז שנת 2014 ופיתוח תרבות הארגון עומד על 3%. 

 מבחינת העסקת מנהלי משאבי אנוש  – יותר ויותר מנהלי משאבי אנוש החליפו מקומות עובדה בשנת 2015 – 21% לעומת 16% בשנת 2013.

שביעות הרצון ממקום העבודה התייצב בקהילת מנהלי משאבי האנוש. כ- 8 מתוך 10 מדווחים על הגשמה עצמית בתפקידם. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה