מיזם חדש בעיריית ת"א: מנהלת קידום עסקים

מיזם חדש בעיריית ת"א: מנהלת קידום עסקים

עיריית תל-אביב הקימה מיזם חדשה להעצמת המגזר העסקי באמצעות מנהלת קידום עסקים ושיתוף פעולה עם מערכת The Marker

שיתוף
משאבי אנוש
מנהלת קידום עסקים של עיריית ת"א

עיריית תל-אביב-יפו מקדמת יוזמה חדשה להעצמת המגזר העסקי, באמצעות מנהלת קידום עסקים בראשות המשנה לראש העיר, ארנון גלעדי. תפקידו המרכזי של מטה המנהלת יהיה לקדם ולהדק את הקשר בין העירייה לכלל העסקים הפועלים במתחם העירוני, לעודד את הפעילות הכלכלית ולמנף את העיר כמרכז כלכלי, לא רק מקומי אלא גם בינלאומי.

המנהלת לקידום עסקים ערוכה לפעול בכמה ערוצים כדי להעניק שירות למגזר העסקי, לרשותו היא מעמידה את מרכז השירות לעסקים בבניין העירייה ואת מוקד שירות 106 פלוס.

בין פעילויותיה של מנהלת קידום עסקים יכללו:

מפגשים וכנסים מקצועיים לשיתוף המגזר העסקי בתוכניות העירייה, הנוגעות לעסקים בעיר ובנושאים רלוונטיים נוספים.

שיתוף המגזר העסקי בתכניות ופעילויות עירוניות המשפיעות על פעילות העסקים בעיר.

הרחבת ערוצי הקשר לעסקים, הגברת שקיפות המידע והרחבת הכלים היישומיים – אתר האינטרנט העירוני, חוברת מידע לעסקים.

שיתוף פעולה עם גופים ממשלתיים, ציבוריים ואקדמיים לתועלת המגזר העסקי בעיר.

קידום יוזמות חדשות, בשיתוף עם גופים פנים ארגוניים וגופים חיצוניים, לקידום ועידוד הפעילות הכלכלית בעיר: הקמת אתר עסקים ייעודי בשיתוף עם קבוצת דהמרקר, לניהול סיכונים ליזמים ועסקים המעוניינים להקים ו/או להרחיב את הפעילות העסקית, הפקת אירועים עסקיים פתוחים לקהילה העסקית בעיר ועוד.

14% מאוכלוסיית העובדים במדינה – בתל אביב

ערב השקת הפרויקט, ערכה עיריית תל אביב מחקר עדכני בנושא נתוני תעסוקה בפריסה ארצית. מהמחקר עולה כי מספר המועסקים בתל אביב יפו עלה בין השנים 2009 ל-2010, שיאו של המשבר הכלכלי, מ-371,700 ל-397,800, קרי גידול בשיעור של למעלה מ-7% בתעסוקה המקומית.

עוד ועלה מהנתונים כי בעיר חיפה מועסקים 6% מקרב האוכלוסייה העובדת בישראל, בירושלים מועסקים 9% ובתל אביב מועסקים 14% וזאת למרות שאוכלוסיית תל אביב מהווה רק 5.3% מאוכלוסיית ישראל. הווה אומר ששני שליש ממקומות התעסוקה בעיר, משרתים תושבים מערים אחרות בארץ. כמו כן, עולה כי כוח העבודה האזרחי בעיר מהווה כ-7.1% מכוח העבודה האזרחי בישראל.

עוד עולה, מניתוח תעסוקה על פי ענפים, כי 41% מהמועסקים בתחום הבנקאות, ביטוח ופיננסים מועסקים בתל אביב, 23% בשירותים עסקיים ו-16% במשרדי הבנקים – מועסקים בתל אביב.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה