מחר: 205 עובדי רשות השידור צפויים לסיים עבודתם

מחר: 205 עובדי רשות השידור צפויים לסיים עבודתם

באוצר הוחלט להאריך עד סוף אוקטובר את הדד ליין לתכנית הפרישה מרצון, המזכה כל עובד ב-700 אלף שקל

שיתוף
no job Photo by jscreationzs

רשת ב' וערוץ 1 צפויים להיפרד מחר (ה') מ-205 עובדים שהחליטו לפרוש מרצון במסגרת תכנית משרד האוצר, שהוארכה עד סוף אוקטובר על מנת להמתין להצטרפותם של 100 עובדים נוספים לתכנית המזכה כל עובד ב-700 אלף שקל. קיימות כיום כ-300 פניות לפרישה מרצון שטרם טופלו – כך על פי דיווח של דה מרקר.

מכשולים Photo by cooldesignחוק השידור הציבורי אושר בסוף יולי אשתקד, ומורה על סגירת רשות השידור באוקטובר 2015, כ-50 שנה לאחר הקמתו. במקומו יוקם גוף חדש לשידור ציבורי, במסגרתו ישודרו ערוץ 1, ערוץ ילדים וערוץ בשפה הערבית. אגרת הטלוויזיה המיתולוגית תבוטל, וכך כ-1,500 עובדי הרשות יפוטרו עם תנאי פרישה מיטיבים.

לאחר שהבין שאין כל סיכוי לסגור את רשות השידור ולהקים תאגיד חדש תחתיו עד אוקטובר הקרוב, החליט רוה"ש בנימין נתניהו ביולי השנה לדחות בשנה נוספת את יישום החוק, עד סוף מרץ 2016. רשות השידור המצויה בתהליך פירוק רשאית לפטר עובדים בתקופה זו. במידה ש-100 עובדים נוספים לא יביעו רצונם לפרוש מרשות השידור, רשאי יהיה לפטר אותם כונס הנכסים הרשמי, האחראי על פירוק רשות השידור.

עלות תכנית הפרישה מרצון של 205 העובדים שיסיימו מחר את תפקידם עומדת על כ-140 מיליון שקל, כספים שטרם הועבר ממשרד האוצר לידי כונס הנכסים הרשמי, בשל הדרישה להעבירם לחשבון בנק שיוקדש כולו לתכנית הפרישה ושלא ייעשה בו שימוש לצרכים אחרים.

פיטורים בהיקף כה נרחב הנם הזדמנות עבור מנהלי משאבי אנוש לגייס לשורותיהם טאלנטים רבים, ולא רק לענף התקשורת. ההכרזה על סגירת רשות השידור וכניסתה לתוקף של תכנית הפרישה מרצון של העובדים הביאה להצפת שוק מחפשי העבודה בכישרונות עם תעודות, ששמם של רבים הולך לפניהם. כיום, בעידן של תכנים שיווקים שתופסים את מקומם של הפרסומות והבאנרים, אנשי תוכן הם מצרך מבוקש בכל ארגון לצורך חיזוק המותג וקידום מכירות.

 

כנס מקורות הגיוס הגדול בישראל ייערך על ידי HRus בשיתוף HRD ב-29 באוקטובר בכפר המכביה
לחצו כאן לצפייה בתכנית הכנס

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה