מחר: 1,100 משרות ו-70 מעסיקים ביריד התעסוקה למבוגרים בדימונה

מחר: 1,100 משרות ו-70 מעסיקים ביריד התעסוקה למבוגרים בדימונה

20 שנה לפני הפנסיה, מוצאים עצמם בני 45 ומעלה בלי עבודה והערכה מקצועית, בייחוד בפריפריה. בתמ"ת מנסים לשים לזה סוף

שיתוף

כ-70 חברות, ארגונים, רשתות ומעסיקים פרטיים ירדו מחר (ג') לעיר דימונה, ויציעו משרות מגוונות לכמה אלפי דורשי עבודה מבוגרים, תושבי הנגב.

כפי שכבר דיווחנו כאן בתחילת החודש, מדובר ביריד תעסוקה ייעודי למובטלים בני 45 ומעלה. עניינם של אלה נדון בשבוע שעבר בפורום שיזמה שדולת הגמלאים בכנסת, במהלכו הובהר כי מצבו של הסגמנט המתבגר בשוק העבודה הישראלי אינו מזהיר בלשון המעטה. רבים בני הגילאים הללו מפוטרים לטובת הכנסת "דם צעיר" למקום העבודה, ומתקשים – עשור או שניים לפני היציאה לגמלאות – למצוא מקום עבודה חדש המעריך את ניסיונם.

 

1,100 משרות

מארגני היריד מספרים שיותר מ-1,100 משרות יוצעו מחר לבאים, בתחומי ההנדסה, האקדמיה, התוכנה, שירות הלקוחות, ואפילו נגרות, תרגום, מלונאות והוראה. 400 מתוכן מגיעות מהמעסיקים משתתפי היריד, אך את מרביתן ניתן יהיה למצוא בדוכן שירות התעסוקה.

ביתני החברות ייבנו תחת אוהלי ענק ייחודיים. בין החברות שכבר סגרו השתתפות ניתן למצוא שמות מוכרים כמו פריגו, בזק אונליין, ישרוטל, פתאל, אקרשטיין תעשיות ואחרות.

שר התמ"ת שלום שמחון וסגנית השר לאזרחים ותיקים, לאה נס, יהיו נוכחים ביריד בשעות הצהריים המוקדמות. האירוע, שיופק במשותף על-ידי שירות התעסוקה והאגף לתעסוקת אוכלוסיות ייחודיות בתמ"ת, מיועד לפי הצהרת מארגניו לתושבי דימונה, ערד וירוחם.

במקביל, בשעה 13:15, ייחנך בעיר מרכז ההכוון התעסוקתי החדש עליו הוכרז לאחרונה, שאמור לספק הצעות עבודה במקביל לשירות התעסוקה. המרכז הוא אחד מתוך 22 מרכזים שהוקמו ויוקמו במסגרת מיזם משותף של התמ"ת וארגון ג'וינט ישראל.

 

מקדשים את הנעורים

כ-100 אלף ישראלים, שהם יותר ממחצית מכלל דורשי העבודה במשק, הינם בני 45 ומעלה. מדי חודש מצטרפים למעגל האבטלה כ-1,000 איש בני 55 ויותר, וסיכוייהם למצוא עבודה נמוכים במיוחד.

נתונים אלו ואחרים נחשפו בשבוע שעבר בדיון שקיימה שדולת הגמלאים, בראשותה של ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו). הדיון עסק בתעסוקת מבוגרים בגילאי "ביניים" ובהעסקת קשישים בני 70 ומעלה ונכחו בו גם ח"כ לאה נס, סגנית השר לאזרחים ותיקים.

"אנשים בגילאים האלה רוצים ויכולים לעבוד", אמרה שמטוב בדיון, "לצערי הפכנו למדינה שמקדשת את הנעורים ומעסיקים רבים מפטרים או מוציאים לפנסיות מוקדמות אנשים שעוד כוחם במותנם. הכנסה נמוכה עוד לפני גיל הפרישה מקטינה את סיכויים של אותם אנשים לחיות ברמת חיים נאותה דבר המקשה גם על מערכת הרווחה וודאי על חייהם של הגמלאים ובני משפחותיהם", טענה ח"כ שמטוב.

 

אנשי עסקים לא ציוניים

ובאותו עניין: בכנס שדרות האחרון, שהופק בסוף 2011, קבל ראש עיריית דימונה על כך ש"אוכלוסיות חשובות עוזבות כי אין להן עבודה".

בדברים שנשא באירוע גילה כהן על ייזום פרויקט "עיר מקדמת תעסוקה", במסגרתו מנהלי המפעלים באזור מעבירים אל לשכת ראש העיר את הדרישות התעסוקתיות שלהם לשבוע הקרוב. במסגרת הפרויקט ניתן מענה ל-180 דורשי עבודה, המהווים כ- 2% ממספר המובטלים. בנוסף, חיילים משוחררים יכולים לפנות ללשכת ראש העיר לסיוע תעסוקתי.

כהן: "הסתובבתי עם חזה נפוח ואפילו אמרתי לאשתי באמצע הלילה: נעמה, הפחתנו את מספר המובטלים. אחרי זמן מה התקשר אלי מנהל מפעל ואמר לי 'אני מפטר 280 איש' – כל ההישג בטל בשישים. צריך לבדוק היטב מה אחוזי האבטלה בקרית שמונה ובדימונה. אתם באמת מאמינים שאין בעיית אבטלה? מישהו שאל למה 84% מהסטודנטים של באר שבע לא נשארים בנגב? ועוד 80% מבוגרי מכללת תל חי וחיפה לא נשארים בגליל? כולם מתנקזים למרכז. אני לא מכיר איש עסקים שראייתו היא ציונית. אולי חוץ מסטף ורטהיימר. אנשים שואלים מה הם מקבלים כדי להקים מפעל בפריפריה, ואז מתפלאים למה אוכלוסיות חשובות עוזבות. זה קורה כי אין להם תעסוקה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה