מרכז תעסוקה אזורי חדש יפתח בדימונה

מרכז תעסוקה אזורי חדש יפתח בדימונה

המרכז יעניק יעוץ והכוונה בכתיבת קורות חיים ומציאת עבודה, למורת רוחם של עובדי שירות התעסוקה בדרום

שיתוף

מרכז הכוון תעסוקתי חדש יפתח בדימונה בסוף החודש, ביוזמת המטה לפיתוח אזורי במשרת התמ"ת. המרכז יציע פתרונות תעסוקה לאלפי תושבים בלתי מועסקים מהסביבה, והוא התשיעי מבין המרכזים שהוקמו בפריפריה. המרכז יעניק יעוץ והכוונה גם בכתיבת קורות חיים ובהופעה בראיונות עבודה. מטרת הקמתו הוא חיזוק הפריפריה בכלל ויישובי המיעוטים בפרט, ויהיו שותפות בו שלוש רשויות מקומיות: דימונה ערד וירוחם.

ועד עובדי שירות התעסוקה מתנגד להקמת מרכזי הכוון תעסוקתיים ברחבי הארץ מחשש שפרנסתם תיפגע והם יפוטרו. לפני כחודש וחצי נקטו העובדים בעיצומים בעקבות היוזמה לפתוח את מרכזי התעסוקה.

קצת נתונים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אודות מצב התעסוקה ביישובים אלה:

שיעור האבטלה בדימונה עומד על 14.9%.

בערד עומד שיעור האבטלה על 15.7%

בירוחם 8.5% מהתושבים הנם מובטלים.

אם נעשה סיכום פשוט, נגלה נתונים גרוטסקיים אך אמיתיים: יש צורך בכ- 19,300 משרות פנויות באזור זה על מנת לצמצם את מספר המובטלים בו. קשה לדמיין מגייסי עובדים עומלים אל מול דורשי עבודה עם רשימות אינסופיות כאלה של משרות. יתכן שהמהלכים לפיתוח התעשייה והמעבר הצפוי של יחידות צה"ל בנגב בשנים הקרובות, יתרמו להתקרבות למספר כזה של משרות פתוחות, אך בפועל גם אם אחוז קטן מהמספר הזה ייצג את היצע העבודה בנגב, כולם יהיו מאושרים יותר לקום לבוקר מדברי.

מנהל המטה לפיתוח אזורי, במשרד התמ"ת אבי פלדמן אמר שלאחר בחינת התוכנית לעומק על ידי המשרד, גובש ומיושם מודל הפעלה ארוך טווח כתכנית רב שנתית אשר תורחב באופן משמעותי ליישובים נוספים באזור הנגב והגליל. התוכנית מספקת מענה לצרכים התעסוקתיים-קהילתיים-כלכליים של אלפי בלתי מועסקים ביישובי הפריפריה, וייחודה בכך שהיא פועלת במודל הפעלה מקומי וולונטרי ובשיתוף גורמים מקומיים, זאת כחלק מתהליך מכוון של העברת האחריות התעסוקתית מהרמה הארצית לרמה המקומית. עוד אמר פלדמן כי שיתוף שלוש הרשויות במרכז תעסוקתי אחד מהווה יתרון שיוכיח עצמו. יש להניח שהמטרה באיחוד המרכז הוא "לקרב" בין האזורים ולפתוח בפני העובדים אפשרויות תעסוקה בשלושת היישובים, גם אם יעבדו ביישוב שאינם גרים בו.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. נתוני האבטלה אכן עומדים על 14.9%, אולם המספר 10,100 מתייחס לכוח שאינו נמצא במעגל תעסוקה החל מגיל 15! מספר המובטלים הנו 2,100. לצערי נעשה בכתבה הכלאה לא נכונה בין שני נתונים שונים אלה, לו היה מספר המובטלים בדימונה 10,100 – היה אחוז האבטלה עומד על 72%! אבקשכם לתקן הידיעה, תודה.

השאר תגובה