שיתוף

מחקר חדש חושף כי חופשת משפחה בשל מחלה או לידה אינן אופציות טובות לעובדים בעלי הכנסה נמוכה.

כאשר ישנו צורך רפואי או משפחתי, רב האנשים היו רוצים לקחת פסק זמן מהעבודה מבלי לפחד לאבד חלק משכרם או אפילו את עבודתם. אבל מחקר שנערך לאחרונה במרכז המחקר Pew מראה, כי עובדים ששכרם נמוך אינם מרגישים כי הם יכולים לעשות זאת.

המחקר מצא כי 62% מהאמריקאים לקחו, או בסבירות טובה שייקחו, חופשת משפחה בשלב מסוים, אך רבים לא יכולים. 16% מהדיווחים הראו כי בשנתיים האחרונות נוצר מצב שבו הם היו רוצים לקחת חופשה כזו, אך לא יכלו.

אחד מ- 6 עובדים בוגרים (16%) שעובדים בשנתיים האחרונות, דיווחו כי כאשר הם  נזקקו או רצו לקחת פסק זמן מהעבודה לאחר לידת ילד או אימוץ, או לצורך טיפול בבן משפחה עם מצב בריאותי קשה או כדי להתמודד עם המצב הבריאותי הקשה שלהם, הם לא היו מסוגלים לעשות זאת. נתון זה עולה ל 30% בקרב אלה עם הכנסות משק הבית מתחת ל-  30,000 דולר בשנה.

מצבים החופשה כוללים: לידה או אימוץ של ילד, או טיפול בבן משפחה שבריאותו בסכנה. עבור עובדים שההכנסה שלהם מתחת ל -30,000 דולר בשנה, הנתון עלה ל -30% לוקחי חופשה בלבד.

הסיבות לכך  שעובדים אמרו כי אינם יכולים לקחת חופשה משפחתית או רפואית כוללות הרגשה רעה שעמיתיהם לעבודה יצטרכו לקחת על עצמם את האחריות לעבודה שלהם (42%), שהחופשה עלולה להשפיע על סיכוייהם להתקדם בעבודה שלהם (40%), וחשש לאבד את מקום העבודה (54%).

הסיבה המצוטטת ביותר, שצוטטה על ידי 72% מהנשאלים, היה החשש לגבי ההשפעה הכספית של אובדן השכר.

המצב השתנה במידה מסוימת לפי טווח שכר: 76% מהעובדים שהכנסתם למשק בית הייתה מתחת ל -30,000 דולר בשנה, אמרו כי הם אינם יכולים להרשות לעצמם לקחת חופשה משפחתית או רפואית. עבור אלה עם רווחים ביתיים מעל 75,000 דולר, זו היתה הסיבה שצוטטה ב 65% מהמקרים.

עבור העובדים שמרוויחים יותר, הדאגה התמקדה סביב המחשבה כי אף אחד אחר לא היה מסוגל לעשות את העבודה שלהם. זו התשובה שניתנה על ידי 45% מהם, לעומת 31% עבור העובדים המשתכרים פחות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה