שיתוף

המהפכה הטכנולוגית  מתרחשת כל כך מהר, אך המחלוקת האמיתית החלה לפני שנים רבות, כאשר נעשה שימוש במחשב על מנת לבצע מסחר ללא אנשים שנהגו להזין את הנתונים באופן ידני. זה התרחש במשרדי נאסד"ק ומאז התמקדות הרובוטים והמכונות החלו להתרבות באופן אקספוננציאלי.

התקדמות המדע מאפשר לנו טכנולוגיות מתפקדת מאוד בהישג יד., לצד מספר רב של עובדים בתעשיות המסורתיות והתעשייתיות שעשויים לאבד את עבודתם בעתיד. הרובוטים ומחשבי העל מחליפים את העובדים בעיקר בעבודות הפשוטות, אינם  מנהלים משא ומתן על שכר או הטבות, וממשיכים לשרת את העסק ללא סוף.

מהנדסים מפתחים כל הזמן אלגוריתמים חדשניים, כך שלקוחות מוצאים בדיוק את מה שהם מחפשים בין מיליארדי תמונות של מזון, בגדים, ומוצרים ביתיים אחרים.

בינה מלאכותית (AI) היא המודיעין המוצג על ידי מכונות. במילים אחרות, המונח "בינה מלאכותית" מוחל כאשר מכונה מחקה תפקודים "קוגניטיביים" של מוחות אנושיים, כגון "למידה" ו"פתרון בעיות ".

כאשר כמות נכונה של עבודה אנושית מקושרת עם אוטומציה, כלומר רובוטים ואנשים שעובדים יחד, ישנן תוצאות מצוינות.

לדוגמה, מנוע החיפוש של Google ומערכת המודעות שלה משתמשים במיליוני "מבקרי ומבקרי אנוש" אשר מעריכים את הציון, ותוצאות החיפוש המונעות על ידי אינטליגנציה מלאכותית.

לפייסבוק יש תוכנת זיהוי פנים שמבקשת מאנשים לתייג התמונות שלהם, כדי שיוכלו לייעל את הנכונות והדיוק.

גם אם אנחנו כבני אדם, עדיין יכולים לבצע את מרבית העבודה עם  דיוק יותר מאשר מכונות, נראה כי בינה מלאכותית ורובוטיקה עתידים להשתלט.

שימוש ב- AI מצריך ש"המשרד האחורי" ינוהל על ידי בני אדם, שבלעדיהם דבר אינו בלתי אפשרי.

יש לקדם ולעודד את הנוכחות של סינרגיה פרודוקטיבית בין בני אדם ומכונות. עסקים מצליחים הם אלו שכבר החלו לייעל את הקשר הזה. הזדמנויות עבודה צצות בכל מקום ואת כוח העבודה צריך להתחיל לעדכן ולפתח באמצעות מיומנויות משולבות.

הזמן הוא הגורם החשוב ביותר והאוטומציה מסייעת במהירות מופרזת. שום עסק קטן או גדול, לא יכול לשרוד בעידן זה ללא שימוש בטכנולוגיה, והדרך היחידה לבצע זאת בהצלחה היא  למזג את השימוש בטכנולוגיה יחד עם הדרכים הקונבנציונאליות.

המכונות מאפשרות לבני אדם לבצע אופטימיזציה מסיבית. לפקח על הבלתי צפוי הוא המקום שבו אנו כגזע האנושי הטובים ביותר.  כל זה בבירור מראה לנו עתיד (לא כל כך רחוק מהיום) שבו בני האדם יעבדו עם מכונות – בצוות אחד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה