שיתוף

הטרדה במקום העבודה הוא נושא כאוב ומלחיץ אשר מעסיקים רבים חוששים לעסוק בו. בשל אותו חשש, פעמים רבות מעסיקים עושים טעויות קריטיות שחשוב להימנע מהן.

להלן 4 טעויות של מעסיקים בנושא ההטרדה המינית:

חשש ליישם מדיניות בשל מבול של תלונות

מתוך חשש מפני מבול של תלונות, מעסיקים חוששים פעמים רבות ליישם מדיניות של טיפול בהטרדות מיניות במקום העבודה. הימנעות מקביעת מדיניות למעשה מחריפה את הבעיה, כיוון שעובדים שהוטרדו חוששים להתלונן וההצקות נמשכות.

יצירה והגדרת חוקים ואכיפה בתחום ההטרדה המינית בעבודה, יצביעו על שך שלמעסיק יש אפס סובלנות בתחום ההטרדות, וזה עשוי למגר אפשרות של בעיות כאלו בעתיד. בין אם מדובר בהטרדה או בהצקה מדווחת, היא יקרה מבחינת התפוקה והעלויות האנושיות. המעסיק החכם יקווה כי כל תלונות בהטרדה יובאו לידיעתו, כדי שיוכל לטפל בכך במלוא חומרת הדין ו"לטהר" את הארגון ממצבים אלו.

התמקדות בהרחבת אחריות משפטית

מעסיקים בהחלט צריכים לנקוט צעדים כדי לעמוד בהתחייבויות המשפטיות שלהם בנושא הטרדות, ולתקן הטרדות במקום העבודה. עם זאת, קיימות דרכים מעשיות, מוסריות ואסטרטגיות רבות אחרות, לחסל כל צורה של בריונות והטרדות ממקום עבודה, גם אם המעסיקים אינם מחויבים להתייחס אליהם מבחינה משפטית.

בריונות במקום העבודה מורידה את המורל ויכולה להביא להתפטרות של עובדים. בריונות מובילה לדיכאון, לתרבות עבודה עוינת, להיעדרות מוגברת, ולחלופת עובדים. בריונות יכולה אפילו להוביל למחלות ולאלימות במקום העבודה. מעסיקים צריכים להסתכל על התמונה המלאה ולחסל את כל צורות הבריונות במקום העבודה.

בעיות קטנות שהופכות לבעיות גדולות

כאשר הטרדות מזוהות מוקדם יש את הסיכוי הגבוה ביותר לטפל בהן ללא סיבוכים משמעותיים. עם זאת, מעסיקים רבים נוטים לחכות, ולהתמודד עם הבעיה רק כאשר היא עומדת בסטנדרטים משפטיים. בשלב זה, הבעיה קשה מידי בכדי לתקנה מבלי אמצעים קיצוניים ונזק משמעותי.

מעסיקים צריכים להכיר בכך שכאשר ישנה תלונה על הטרדה והיא אינה מטופלת, המקרה כנראה יחזור על עצמו שוב ושוב, וההתנהגויות תהיינה גרועות ופוגעניות יותר. כל טענה של הטרדה או התנהגות של בריונות צריכות להילקח ברצינות רבה ויש לנקוט בצעדים עוינים ונוקשים.

מדיניות הטרדה מינית

למרבית המעסיקים כיום יש מדיניות ברורה למקרי הטרדה מינית וכך היא מכונת "הטרדה מינית". במשך עשרות שנים, מקרים של הטרדה מינית קיבלו את תשומת הלב התקשורתית הגדולה ביותר ואת הכותרות הגדולות.

עם זאת, הטרדה על רקע מיני היא רק צורה אחת של הטרדה לא חוקית, ורב ההטרדות המבוססות על מין אינן מיניות בטבען. ישנן הטרדות גזעניות, הטרדות על בסיס גיל, הטרדות על בסיס דת, צבע או מוגבלות וכל אלו אינם חוקיים בעליל. הטרדה המבוססת על מגדר היא תופעה שכיחה – למעשה היא עשויה להיות כשליש מכל התנהגויות ההטרדה הבלתי חוקיות. חשוב שמדיניות החברה תעסוק בכל הטרדה באשר היא, ולא רק תכוון להטרדות מיניות בלבד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה