מחסור בכוח אדם בכנסת

מחסור בכוח אדם בכנסת

בתקציב הכנסת לשנת 2019 ביקשה הכנסת להגדיל את תקציב כוח האדם שלה

שיתוף
מחסור בעובדים בכנסת

מחסור בעובדים בכנסת

בחודש מרץ האחרון, אישרה הוועדה המשותפת לעניין תקציב הכנסת בראשות ח"כ מיקי זוהר את תקציב הכנסת לשנת 2019.

התקציב השנתי יעמוד על כ- 795 מיליון ₪, גידול של 2.6% ביחס לתקציב השנה הקודמת (2018).

על פי הצעת התקציב שהוגשה לוועדה, 92% מהתקציב ישמש למימון פעילות הכנסת השוטפת ו-8% נוספים יוקצו לפיתוח עתידי (כ- 62 מיליון ₪). בין היתר יחל השנה תכנון האגף החדש העתיד להיבנות במשכן, במטרה לתת מענה למצוקת המקום שנוצרה עם השנים עקב גידול בנפח הפעילות בכנסת ובמספר הפוקדים אותה באופן שוטף. הבנייה עצמה תתבצע רק בשנים הבאות. בנוסף, מתכננת הכנסת להשקיע השנה במספר פרויקטים ביניהם שיפוץ קומת הממשלה ו'הפרסה' מאחורי המליאה, גידול הפרויקט לחיסכון באנרגיה, התאמת מבני הבידוק הביטחוני למספר המבקרים בכנסת ועוד.

בתקציב הנוכחי ביקשה הכנסת להגדיל את תקציב כוח האדם שלה

התקציב דרוש בין היתר לצורך תוספת של 35 תקני מנהלה ו-20 תקנים למשמר הכנסת. במהלך הדיון מתח ח"כ מיקי רוזנטל ביקורת על בקשה זו בטענה שהגידול אינו מידתי. לדבריו "הממשלה שמה לעצמה רסן לגידול כוח אדם של עד 1.9% בשנה ואילו הכנסת מעלה את שלה ב-5%". עוד הוסיף כי "העובדה שהכנסת קובעת לעצמה את התקציב וגם מאשרת אותו יוצרת סיטואציה בלתי אפשרית מבחינה ציבורית וגידול לא בריא בהיקפו במהלך השנים. אני מבין שמנכ"ל הכנסת צריך לבצע את החלטות נבחרי הציבור שדורשים עוד ועוד, אבל זה כסף ציבורי והגידול צריך להיות תוך קיצוץ במקומות אחרים כי אין לזה סוף".

בהתייחס לגידול בהיקף כוח האדם אמר מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ כי "הגידול צריך להיות מבוקר ומידתי והמחויבות שלי ושל חברי ההנהלה היא לתכנון כוח אדם לטווח הארוך. הגידול המבוקש כעת הוא אכן בלתי מבוטל ומתווסף לגידול של העשור האחרון. עם זאת, אין ספק שהכנסת עובדת כיום בצורה יעילה יותר ומצליחה לתת מענה לצרכים המשתנים וגדלים כתוצאה מגידול בהיקף פעילותה של הכנסת המישורים השונים". קצין הכנסת, ניצב יוסי גריף הסביר כי הצורך בתקנים נוספים למשמר הכנסת עולה בשל העובדה שמשמר הכנסת ייקח החל מ-2019 אחריות על אבטחת נסיעותיהם של חברי הכנסת לחו"ל וכן בעקבות הגידול בהיקף המבקרים בכנסת בשנים האחרונות.

בנוסף, אישרה הוועדה העברה של עודפי תקציב משנת 2017 לשנת 2018 על סך 347 מיליון ש"ח. חשב הכנסת, חיים אבידור, הסביר כי 150 מיליון ₪ מתוך כספים אלה ממתינים בגין תביעות שהכנסת עומדת מולן כבר מספר שנים. יתרת הכספים הוקצתה להתחייבויות שונות שטרם מומשו, ביניהן שיפוץ והקמת מוזיאון הכנסת בבית פרומין, רכישת ציוד לערוץ הכנסת בשיתוף המפעיל החדש וחידוש מערכות אבטחה וכריזה.

במהלך הדיון הצהיר יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר כי יקדם עוד בקדנציה הנוכחית הצעת חוק שתוציא מסמכותם של חברי הכנסת את קביעת שכרם. לדבריו "לא ראוי שנקבע את שכרינו. זה צריך להיות בידיה של וועדה חיצונית. היא תיקבע כמה חבר כנסת בישראל צריך להרוויח ונקווה שיגיעו לכנסת אנשים טובים וראויים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה