מחסור באנשי IT – לא רק בישראל

מחסור באנשי IT – לא רק בישראל

בארצות אסיה הביקוש לאנשי IT כל כך גדול שמעסיקים אסייתיים רבים סבורים כי הם לא יצליחו להשיג את מטרותיהם השנה

שיתוף
ביקוש לאנשי IT

ביקוש לאנשי IT

מעסיקים באסיה נאבקים לגייס במספר תחומים מרכזיים, כך על פי מחקר חדש של Hays – מומחי גיוס גלובליים. עבור המועמד הנכון, המעסיקים האסייתיים מוכנים לחרוש את הרשת.

בהתבסס על המחקר שסקר יותר מ -3,000 ארגונים ב- 15 תחומי תעשייה שונים באסיה, יותר משליש (37%) מהמעסיקים באסיה סבורים שאין להם את הכישרונות הדרושים להשגת היעדים העסקיים הנוכחיים שלהם לשנה הקרובה.

מחסור זה של כישרונות בולט במיוחד בשישה תחומי התמחות:

חשבונאות ומימון.

הנדסה.

IT.

שיווק דיגיטלי.

מבצעים.

מכירות.

כדי לתקן את המצב, המעסיקים החלו בחיפוש אחר מועמדים מחוץ ליבשת, בנוסף למועמדים מבית. 60% מהמעסיקים שנסקרו ברחבי סין, הונג קונג, יפן, מלזיה וסינגפור אמרו שהם ישקלו להעסיק או לייבא מועמדים מוסמכים מחו"ל.

הסקר מצא כי מידת הביקוש לכל מיומנות שונה על פי רמות הניסיון אבל תפקיד אחד בולט בקושי למצוא אנשים טובים והוא תפקיד המכירות. כל המעסיקים דווחו כי הם נאבקים במיוחד למלא את תפקידי המכירות.

הביקוש למקצועות אחרים תלוי יותר ברמות ניסיון, כך עולה מהסקר. תפקידים אחרים שנכללו בדירוג כללו בנקאות, הפצה, מחקר ופיתוח.

למרות המחסור בכישורים, 66% מהמעסיקים אמרו שהם בטוחים או בטוחים מאוד שהם יוכלו לגייס מועמדים מתאימים בטווח של 12 החודשים הקרובים. עם זאת, שליש נכבד מהם (34 אחוזים) היו מודאגים ולא בטוחים כלל.

בשנת 2016, מעסיקים מיפן דווחו על קושי משמעותי בגיוס אנשי משאבי אנוש גלובליים.

המעסיקים דווחו כי הם מתמודדים עם קשיים במציאת מנהיגים ומנהלי משאבי אנוש גלובליים, כאשר אנשי מקצוע מעדיפים להצטרף לחברות קטנות.

סקרים שנעשו ביפן בתחום הגיוסים הראו, כי יש לחץ הולך וגובר על חברות רב לאומיות להבטיח את ה "הדור הבא" של מנהיגי משאבי אנוש גלובליים, לאחר הפסד מסיבי של אנשי מקצוע שזכו להזדמנויות חדשות.

יותר אנשי מקצוע אסרטיביים ופרואקטיביים מבוקשים, כאשר ענקים עולמיים נדרשים ליישר את מערכת משאבי האנוש שלהם עם פעולות ברחבי העולם. הם עומדים בפני שוק מועמד דליל, כאשר אנשי משאבי האנוש מעדיפים לעבוד בחברות מקומיות קטנות על פי חברות ענק גלובליות.

המגמה כי כישרונות מקומיים מתחום משאבי האנוש ינועו לעבר חברות קטנות יותר, צפויה להמשיך ולהגדיל את הפער בין ההיצע והביקוש.

היעדר מקצועות לימוד דו-לשוניים ופיתוח יאלץ את המעסיקים לפנות למועמדים צעירים יותר.

אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש מתבררים כמעלים את שווי השוק שלהם וייקח להם יותר זמן להחליט בין מקומות עבודה פוטנציאליים.

בשל הביקוש הרב, הם יחפשו את המקומות הטובים ביותר לעבוד בהם ויבחנו היטב את השכר וההטבות שהם יקבלו בכל מקום.

קיים לחץ הולך וגובר מצד המטה האזורי והעולמי לגייס מנהיגים אסרטיביים ואקטיביים יותר של משאבי אנוש ביפן. דבר זה עלול לעתים קרובות להתנגש עם שיקול דעתה של ההנהלה היפנית המקומית או לגרום לעיכובים בתהליך של גיוס מומחים ממדינות זרות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה