צוותים חד מגדריים פוגעים ברווחיות בשיעור של 41%

צוותים חד מגדריים פוגעים ברווחיות בשיעור של 41%

סקר חדש: נשים מעדיפות לעבוד עם נשים וגברים עם גברים. העניין הוא שזה לא עובד טוב לעסק

שיתוף
צוות

צוות חד מגדרי

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בשיתוף עם המכון לטכנולוגיה במסצ'וסטס מראה כי נשים מעדיפות לעבוד עם בנות המגדר שלהן וגברים מעדיפים לעבוד עם בני המגדר שלהם. על פניו, זה נראה כרצון הדדי של הקבוצות, הבנים מצד אחד והבנות מהצד השני, מה שאמור לכאורה להביא לשביעות רצון כולם וכפועל יוצא – לפרודוקטיביות גדולה יותר ולויאליות גבוהה יותר בקרב כלל העובדים.

אולם המחקר, שנערך בחברה המספקת שירותים מקצועיים במשך 8 שנים ושתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש HR Morning מראה שההפרדה לעזרת נשים ולעזרת גברים – איננה מטיבה כלל עם הארגון. מהמחקר ניתן לראות בבירור כי מחלקות או צוותים של בני אותו מין מתפקדות פחות טוב ומגיעות להישגים כלכליים נמוכים יותר בהשוואה למחלקות וצוותים מעורבים (שבהם עובדים יחד נשים וגברים).

החוקרים הגיעו למסקנה שהפער בהכנסות של ארגון שבו פועלים צוותים של נשים בלבד ו/או גברים בלבד לבין ארגון שבו פועלים יחד שני המינים נמדד בכ-41% (לטובת הצוותים המעורבים כמובן). תוצאת המחקר היא ברורה: צוותים חד מיניים אינם מפיקים את אותה תועלת של צוותים מעורבים, בהפרשים עצומים שלא ניתן (ולא כדאי אפילו לנסות) להתכחש אליהם. 

כלכלנים שניסו לתת הסבר להעדפת העובדים לעבוד עם בני מינם מניחים שבין בני אותו מין יש מכנה משותף גדול יותר ולכן נוצרת הזדהות גדולה יותר וסולידריות בין העובדים. על פניו זה נשמע כיתרון אולם דווקא הנתון הזה, העובדה שבני אותו מין מפתחים מערכת יחסים קרובה יותר, חברית יותר, סלחנית יותר, מבינה ומגבה יותר… כל אלה פוגעים בכושר של הצוות לתפקד טוב יותר בתנאי שוק תחרותיים. למעשה, הקרבה בין העובדים היא אחד המניעים החשובים למוטיבציה, הרגשת השתייכות ונאמנות אך יחד עם זאת – זה בדיוק מה שפוגע (משמעותית) ביכולת של הצוות לתפקד בצורה מיטבית.

עזרת נשים או היעדר עזרת דתיים?

בישראל יש ציבור גדול של דתיים (יהודים, מוסלמים ונוצרים). אצל המוסלמים והחרדים, יש יכולת גדולה, חוקים, איסורים ודפוסי התנהגות שעלולים לשנות או לעכב מעט את התקשורת ורצף העבודה בין הנשים לגברים.

זה נראה קל ונכון ליצור הפרדה בין נשים לגברים, על מנת לשלב מגזרים שונים בשוק העבודה וליהנות מכוח אדם זול, שעד כה לא השתתף בשוק העבודה ולכן הגיוס שלהם נראה חשוב לא רק לארגון אלא לציבור כולו. ואז נשאלת השאלה שכל אחד מאתנו צריך לשאול: האם לצוותים חד-מגדריים יש מקום בשוק העבודה של ימינו או שמא המחיר פשוט יקר מדי?

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה