מודל האניאגרם: תומך ומקדם פיתוח ובנייה של צוותים לביצועים גבוהים

מודל האניאגרם: תומך ומקדם פיתוח ובנייה של צוותים לביצועים גבוהים

אסנת ידגר: "האניאגרם מאיר את האיכויות הייחודיות שכל טיפוס מביא לארגון. הוא מתאר את סביבת העבודה והסגנון ניהולי הנחוצים על מנת למצות את הפוטנציאל של כל עובד ולהפיק את המיטב ממנו"

שיתוף
אסנת ידגר

אסנת ידגר, המרכז הישראלי לאניגרם

"בכנס שימור ומחוברות עובדים אציג את מודל האניאגרם המתאר תשעה טיפוסי אישיות, המייצגים תשע נקודות מבט שונות על החיים. כל טיפוס מאופיין במתנות, מגבלות, נקודות עיוורון, סגנון תקשורת, אופן קבלת החלטות ואסטרטגיית פעולה משלו", אומרת אסנת ידגר, מייסדת המרכז הישראלי לאניאגרם וחלוצת השיטה בארץ. מנחה בכירה ב-IEA – ארגון האניאגרם הבינלאומי ומנחה בכנסים בינלאומיים, לקראת הרצאתה בכנס שימור ומחוברות עובדים, שיתקיים ב-23 בדצמבר בכפר המכביה.

"האניאגרם מאיר את האיכויות הייחודיות שכל טיפוס מביא לארגון", אומרת ידגר. "הוא מתאר את סביבת העבודה והסגנון ניהולי הנחוצים על מנת למצות את הפוטנציאל של כל עובד ולהפיק את המיטב ממנו.

"המודל משמש ככלי תומך ומקדם בתהליכי פיתוח ובנייה של צוותים לעבר רמות ביצוע גבוהות. הכרת תשע האסטרטגיות השונות, מסייעת למנהלים להבין מה מניע את עובדיהם, מאפשרת להוקיר ולאפשר את התרומה הייחודית של כל אחד, וללמוד את הדרך היעילה ביותר לתקשר עם כל טיפוס.

"היא מרחיבה את תפיסתם הניהולית, מציעה אפשרויות תגובה שונות ומפתחת את יכולתם לגלות גמישות ויעילות בעבודתם עם אנשים בעלי אסטרטגית פעולה שונה משלהם".

 שימוש האניאגרם בארגונים

"שיטת האניאגרם תפסה את מקומה בעשור האחרון כשיטה פורצת דרך בתחום האפיון והפיתוח האנושי", אסנת ידגר לוגו עם איוריםמסבירה ידגר. 

"יותר ויותר ארגונים מובילים ברחבי הארץ והעולם, מאמצים את מודל האניאגרם ככלי שימושי לשיפור מהיר ועוצמתי של האפקטיביות הארגונית והאישית".

איך זה עובד הלכה למעשה?

"אני מלווה תהליכי צמיחה בארגונים גדולים בארץ ובאירופה זה יותר מ-20 שנה, להלן דוגמאות:

1 "שירותי בריאות כללית  – סדנאות האניאגרם שם זכו להתלהבות גדולה ולביקוש רב שהלך וגדל מדי"עד כה השתתפו מאות עובדים בארגון בסדנאות, מנהלים בחדר כושר ניהולי, רופאים, מנהלי מרפאות, אחיות בכירות בתל השומר והצוות הניהולי בבלינסון.

2 "בחברת סוגת ניהלנו פרויקט נרחב בן שלושה שלבים. בשלב הראשון למדו את האניאגרם כל המנהלים בחברה. לאחר מכן נפגשנו בקבוצות קטנות של צוותי עבודה ליישום התובנות ושיפור התקשורת ויחסי הפעולה ביניהם. ובשלב השלישי קיימנו פגישות אימון אישיות למנהלים שבחרו בכך.

"בעקבות התהליך נוצרה שפה משותפת בארגון להבנת האסטרטגיות השונות והתמודדות עם מצבי קונפליקט. אנשים גילו רמה חדשה של אותנטיות והביאו לשולחן סוגיות עתיקות עליהן דנו בפתיחות ובמוכנות לפתרון".

תוכלי לתת דוגמאות לפרויקטים בינלאומיים שליווית?

1 "ניהול תהליך צמיחה בן שנתיים בשטראוס עלית אינטרנשיונל תוך אימון המנכ"לים של כל הסניפים באירופה.

2 "ניהול משברים ורפורמה בחברת  TNT Express העולמית לכל מנהלי הסניפים באירופה.

3 "ולאחרונה פרויקט ענק בחברת הרכב העולמית  LeasePlan בעלת סניפים ב 32 מדינות באירופה, ארה"ב ואוסטרליה. החברה בחרה באניאגרם ככלי מרכזי בתהליך טרנספורמציה בארגון לקראת אתגרי עתיד משתנה שעומדים מולם".

שפה אחידה בכל הארגון

"התחלנו עם מועצת המנהלים, לאחר מכן עם מנהלי המדינות, מנהלי משאבי האנוש ומנהלי הצוותים", מסבירה ידגר.
"זה היה פרויקט אינטנסיבי מאד, כל שבוע הנחיתי במדינה אחרת. תוך זמן קצר נוצרה שפה אחידה בכל הארגון שהיה מפולג ופריצת דרך באפקטיביות האישית של המנהלים.

"האניאגרם יוצר שפה חדשה בארגון ומסייע ליצירת לכידות ארגונית, לגיבוש צוותי עבודה יעילים, לניהול אפקטיבי של מצבי קונפליקט, ליצירת דיאלוג פורה,  לשיפור מערכות יחסים מקצועיות ואישיות, לכבוד הדדי, שיתוף פעולה והובלת שינויים בדרך אפקטיבית".

מה מייחד את שיטת האניאגרם?

"יש ארבעה גורמים מרכזיים שמייחדים את שיטת האניגראם:

1 "האניאגרם משמש כלי התפתחותי ולא רק אבחוני. המודל הוא דינמי ומעניק כלים להשתחררות מהמנגנון האוטומטי שלנו במקום היתקעות בתוכו.

2 "מתווה מסלול התפתחות אישי לכל אדם – מודל האניאגרם מספק נתיבי צמיחה ספציפיים לכל אדם. הוא נותן 'מפת דרכים' מפורטת המתארת את סוגיות המפתח של כל טיפוס, המלצות ותרגולות התפתחות אישיות.

3 "המודל מתמקד בחשיפה של המניעים הנסתרים, יותר מאשר בהתנהגויות עצמן. הוא לא מטפל בסימפטומים החיצוניים, אלא יורד לשורש העניין ומאפשר שינוי של תבניות הנעוצות בבסיס אישיותנו.

4 "העומק והדיוק המופלא של האניאגרם מאיצים באופן משמעותי את תהליך השינוי".

 תוכלו לפגוש את אסנת ידגר ולשמוע עוד על נושא הרצאתה בכנס שימור ומחוברות עובדים שיתקיים ב-23 בדצמבר בכפר המכביה. 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה