מנהיגות למחוברות ושימור עובדים

נגיעה אישית, בינאישית ומערכתית

כפר המכביה | 23.12.2018

במידה ויש בעיה בטעינת הטופס – ניתן לפנות אלינו לרישום גם בטלפון: 0722-555-225 (לבקש את דבורית) או במייל: office@hrus.co.il

לאחר שתמלאו את הפרטים ותלחצו על הכפתור האדום לשליחה, תקבלו אליכם לתיבת הדואר האלקטרוני את טופס ההרשמה בפורמט וורד. על מנת להירשם לכנס יש למלא את הטופס, לחתום ולשלוח אלינו למייל: office@hrus.co.il


 

קרן דיקמןיו"ר הכנס, קרן דיקמן מומחית משאבי אנוש בעלת ניסיון של 15 שנים בעבודת משאבי אנוש בקו ובמטה. כיהנה כסמנכ"לית משאבי אנוש של חברת קוקה-קולה ישראל ובשנים האחרונות שימשה כמנהלת יחידת הפיתוח הארגוני, הגיוס וההדרכה במטה משאבי אנוש של קבוצת אלקטרה בע"מ. בתפקידים אלו ניהלה בין השאר תהליכים רוחביים ותרבותיים לחיזוק הגאווה והמחוברות לצד שימור העובדים.

דבר יו"ר כנס מנהיגות למחוברות ושימור עובדים

כשאנחנו אוהבים ומחוברים למישהו או משהו, אנחנו אכפתיים, נותנים את "הנשמה" ועושים הכל כדי להבטיח הצלחה. זה נכון בחיים האישיים ונכון גם בין אנשים וארגונים. כשאנשים מחוברים רגשית הם עושים טוב יותר, זו עובדה. הבנה זו, בצד האתגר של שוק תעסוקה קשה וחסר בעובדים – מביאים מנהלים וצוות משאבי אנוש להתמודד עם הצורך לשמר עובדים קיימים תוך בנייה של המחוברות וההזדהות שלהם עם הארגון.

לאור מחקרים שנעשו בנושא, ניתן בעיני להתמקד בחמשת מוטביציות מרכזיות המשפיעות על מידת חיבור העובד למקום עבודתו:

  • תחושת המשמעות האישית.
  • היחס שהעובד חש שהוא מקבל מהארגון, בדגש על יחס אישי.
  • ההוקרה והתגמול על הביצועים והיזמות.
  • היכולת של העובד להתפתח ולהתקדם לאורך זמן.
  • מערכות היחסים ולכידות הצוות.

איך חמשת המוטביציות הנ"ל מעידות על כך שהחיבור הוא אישי ולכן צריך לכלול נגיעה בכל אדם ואדם. משימה מורכבת לכל דעה. אז מי אחרי לביצועה? בעיני כולם!

המנהלים צריכים לחזק את הצביון האישי ביחסם אל עובדיהם לצד ניהול המשימה, צוות משאבי אנוש צריך להתאים את עצמו, להיות בשטח, ללוות מנהלים, להטמיע תהליכים תומכי מחוברות ואילו העובד עצמה נדרש לקחת אחריות אישית על התפתחותו.

הכנס יעסוק בכל אחד מגורמי המוטיבציה הנ"ל. הוא מיועד למנהלים וצוות משאבי אנוש שרוצים לחוות את הנושא באופן הוליסטי ולקבל השראה מארגונים שעשו הבדל. לצורך בחירת התכנים הוקמה ועדת היגוי בה חברות לוצ'יה קרפל בעלת ניסיון רב כמנהלת משאבי אנוש וכיועצת ארגונית ומיכל בלימן הררי – כיום, סמנכ"לית בחברת ייעוץ המלווה מנהלים וארגונים ובעברה כיהנה בתפקידי ניהול בכירים.

המושבים נבנו כך שבכל מושב ניתן יהיה לקבל חוויה הוליסטית והשראה ממגוון סיפורי הצלחה של מהלכים הנוגעים באחת או יותר המוטביציות הנסקרות. הארגונים המציגים הינם מכל הקשת – תעשייה, הייטק, סטארטאפ, ציבורי וממשלתי.

רשימת המרצים בכנס שימור ומחוברות עובדים

תוכנית כנס שימור ומחוברות עובדים

התכנסות וארוחת בוקר

08:00 – 09:00

דברי פתיחה וסדר יום | קרן דיקמן

09:10 – 09:00

כשסיזיפוס פגש את משאבי אנוש – על משמעות וצמיחה בעבודה ובארגון | ד"ר דנה פרג

מהי משמעות ומה מקומה בחיי העבודה? באיזה אופן ניתן לייצר משמעות? שאלות אילו ואחרות מעסיקות עובדים ומנהלים כאחד. מטרתה של הרצאה זו היא לסקור ממעוף הציפור את הידע המצטבר במחקר האקדמי אודות משמעות בעבודה. נצעד מן המעבדה אל המשרד ובחזרה וננסה להעמיק את ההבנה שלנו לגבי המשמעות של העבודה בחיינו האישיים, במרחב הארגוני וכיצד ניתן לייצר שיח מקדם משמעות בתוך העשייה הארגונית.

ד"ר דנה פרג – ראש תכנית התואר השני בהתנהגות ופיתוח ארגונים, המרכז הבינתחומי, הרצליה.

09:50 – 09:10

ד"ר דנה פרג

מניהול השינוי לשינוי הניהול | רונית גנון עמית

כשחזון, מנהיגות ותרבות פוגשים את העובד משהו קסום מתרחש. חווית העובד מעצימה את חווית הלקוח והתוצאות העסקיות משתפרות.
בהרצאה תוצג התפיסה הניהולית, יובאו דוגמאות מחברת "yes" וחברת "רשת" ותוצג הצפייה ותפישת התפקיד של משאבי אנוש בתהליכים אלו.
.
רונית גנון עמית – כיום מכהנת כמשנה למנכ"ל רשת. בעבר שימשה כסמנכ״ל חטיבת הלקוחות של yes.

10:25 – 09:50

רונית גנון עמית אתר

שינוי אסטרטגי במשאבי אנוש כמשפיע על מחוברות עובדים | נילי ליפשיץ

הקריה למחקר גרעיני היא ארגון לאומי מוביל לנושאי הגרעין העוסק במידע, טכנולוגיה ומחקר. בקמ"ג מועסקת אוכלסייה מגוונת בהיבטים רבים: השכלה, מקצועות, גילאים, מגדר. עובדים המגיעים לתקופות קריירה ארוכות ואחר תהליך גיוס קפדני וארוך. המחוייבות להיות בחזית הידע במדעי-טכנולוגי תחת אילוצים והריחוק הגיאוגרפי ממרכז הארץ יוצרים אתגר גדול למנהלי הארגון ולמערך משאבי אנוש בשימור עובדים ומניעה נטישה. בהרצאה זו נעסוק בצעדים אותם נקטנו בארגון מחדש של מערך משאבי האנוש על מנת להגדיל את תחושת המחוברות, לשפר את הטיפול במשאב האנוש לתת מענה מיטבי למנהלים ולעובדים.

נילי ליפשיץ – סמנכ"ל בכירה למשאבי אנוש בקריה למחקר גרעיני נג"ב (קמ"ג). בעלת ניסיון של 25 שנה בתפקידי משאבי אנוש בכירים בגופים ציבוריים ופרטיים. בוגרת תוכנית הבכירים של קרן וקסנר.

11:00 – 10:25

נילי לישפיץ

נטוורקינג, כיבוד ותערוכת ספקים

11:45 – 11:00

פיצול ל-3 מסלולים מקבילים לבחירה

13:15 – 11:45

מושב – מנהיגות אישית למחוברות ושימור עובדים

מנחה -לוצ'יה קרפל, מנהלת משאבי אנוש קבוצת דור אלון

12:15 – 11:45

רווחה אישית כערוץ מרכזי בתפיסת מעסיק מועדף | הילה אפרתי

במסגרת זו ייסדנו את תכנית BE YOURSELF, המספקת פלטפורמה מגוונת לעידוד עובדי החברה לקחת אחריות ולפעול באופן פרואקטיבי לשדרוג אורח חייהם, כל אחד על פי בחירותיו ויעדיו, מתוך כוונה לאפשר מימוש עצמי גבוה יותר בחיים האישיים ובעבודה. המגוון הרחב של התוכניות שהוצעו לאורך השנים נותן פתרונות למגוון קהלים השונים בארגון. כמו כל מוצר שהחברה מייצרת ללקוחותיה: מדויק, מהודק וחדשני, רצינו גם אנחנו להביא תכנית חדשנית ומהודקת, אשר תייצר VIBE שונה בארגון ותיצור את ה'דלתא' בינינו לבין ארגונים אחרים.

הילה אפרתי הלפר – מנהלת תקשורת ארגונית, דלתא גליל תעשיות בע"מ.

12:45 – 12:15

אתגר שימור המשאב האנושי במשטרת ישראל | ניצב משנה מירית מזרחי

ההתמודדות של משטרת ישראל בנושא של שימור עובדים, מטבע הדברים, הינה מאתגרת ומורכבת יותר מאשר בארגונים אחרים. שעות העבודה הארוכות, סיכון פיזי בחלק מהתפקידים, פריסה גיאוגרפית מדן ועד אילת, שכר שאינו תמיד הולם את המאמץ המושקע, כל אלה עושים את שימור העובדים במשטרה לאתגר לא פשוט. בכנס בציג את האתגרים העומדים בפני המשטרה, את הכלים והפתרונות שננקטו על מנת לתת מענה לנושא זה.

ניצב משנה מירית מזרחי – ראש מחלקת תכנון ופיתוח משאבי אנוש.

13:15 – 12:45
מי הבוס? ניהול חווית העובד בעולם משתנה | עינת פילובסקי

כיצד משתנה תפקידו של המנהל בעולם העבודה ההופך יותר ויותר מורכב? כיצד יכול המנהל להשפיע על חווית העובד? מדוע מנהלים בבית רואים את שימור העובד כתפקידו של ה-HR? תפקיד המנהל הוא מרכזי לאורך כל מעגל התעסוקה של העובדים – בפיתוח העובד, במוטביציה שלו וכמובן, גם בשימורו. המורכבויות הארגוניות והשינווים בשוק העובדים משנים את תפקיד המנהל, שאינו יכול עוד להתמקד רק בהיותו מקור ידע ולהשאיר את שימור העובדים ל-HR. בהרצאה נדון בתפיסה ובכלים החדשים שדרושים למנהלים כדי להיות משמעותיים ורלוונטים וכיצד מנהלים יכולים להפוך לקבוע המרכזי בחיי עובדים בעולם משתנה.

עינת פילקובסקי – מנהלת פיתוח ארגוני גלובלי באמדוקס ומנחת קבוצות. ניסיון של שנים רבות בתחומי ניהול הלמידה והפיתוח ארגוני בתחום התקשורת וההייטק.

מושב – מנהיגות בינאישית לחיבור ושימור

מנחה – מיכל בלימן-הררי סמנכ"ל אפקט-טיב העצמה ומנהיגות

12:15 – 11:45

התפתחות עובדים – מסיסמא למציאות | אשרת סרבסטין, ד"ר אביטל סלע-דותן ושלומי הר-לב

רפאל, כארגון מוביל בקדמת הטכנולוגיה, נדרש לגייס ולשמר עובדים מצטיינים במקצועות ה"חמים" ביותר בשוק. בהרצאה נחלוק מנסיוננו בתהליכים לחיזוק חווית ההתפתחות של העובדים. נתמקד בתוכנית "המנהל המפתח" – תוכנית רחבה המיועדת לחזק את תפיסת האחריות הניהולית לפיתוח העובדים ולהטמיע כלים פרקטיים ליישום.

אשרת סרבסטין – מנהלת הפיתוח הארגוני, רפאל. פסיכולוגית ארגונית, בעלת ותק של כ-15 שנה בייעוץ ובפיתוח ארגוני, מנחת קבוצות ומרצה בתוכנית לייעוץ ארגוני במכללת אורנים.

ד"ר אביטל סלע-דותן – מנהלת משאבי אנוש של גוף פיתוח ברפאל, בעברה ניהלה את תחום המדידה וההערכה הארגוני. בעלת דוקטורט בתחום ה-work-life balance.

שלומי הר-לב – מנכ"ל אפקט-טיב העצמה ומנהיגות, מפתח גישת "נעשה ונלמד".

12:45 – 12:15

לטפח שתי ציפורים במכה אחת – מודל יישומי לטיפוח מחוברות ולפיתוח עובדים | סאלי דולב וגדי ליפשיץ

בהרצאה נציג תהליך משולב המיושם בחברות שונות בארץ בו משלבים מתן מענה לשני צרכים ארגוניים נפרדים אך משולבים – מחוברות עובדים ופיתוח אישי של עובדים.
נדגים כיצד מנהלים ועובדים לוקחים בעלות משותפת על הובלת תהליך פיתוח אישי של העובד המערב בתוכו מתן מענה על צורכי המחוברות האינדיווידואליים שלו.

סאלי דולב – Divisional Director of HR ,NICE – בעלת ניסיון רב כמנהלת משאבי אנוש ופיתוח ארגוני בחברות טכנולוגיות מובילות, VERINT ונוספות.

גדי ליפשיץ – בעלים שותף בתהל יישומים ארגוניים. יועץ ארגוני בכיר המתמחה בהובלת תהליכי שינוי ופיתוח ארגוני בחברות גלובאליות. שותף ב Genos International , חברה גלובאלית המתמחה בפתרונות בתחומי מחוברות עובדים ופיתוח כישורי אינטליגנציה רגשית.

13:15 – 12:45

האם אפשר באמת לשנות DNA של ארגון? | ענת בירן מרגלית וניסו אדטו

מה קורה שהסביבה העסקית משתנה ואתם נוכחים לדעת שה-DNA הארגוני כבר לא תואם את האתגרים של הארגון? האם ניתן לשנות הלך רוח ארגוני ולהגביר את רמת מחוברות העובדים?
אם כן, כמה זמן נדרש לכך ואיך עושים זאת? זהירות ספולייר…. אפשר לשנות (ובזמן יחסית קצר).
במהלך ההרצאה נציג תכנית שמתבססת על בניית תשתית ארגונית לכך, והובלת מהלך על ידי מנהלי הארגון. נשתף בדילמות, קשיים והצלחות שבדרך.

ענת בירן מרגלית – מנהלת חטיבת משאבי אנוש ב-HOT MOBILE.

ניסו אדטו – מנהל אגף הדרכה ופיתוח ארגוני ב-HOT.

מושב – מנהיגות מערכתית לשימור ומחוברות

מנחה – קרן דיקמן, מנהלת יחידת פיתוח ארגוני, גיוס והדרכה אלקטרה בע"מ

12:15 – 11:45

תהליך on borading שער כניסה חוויתי לארגון | הילה וינברג

בשוק עבודה דינאמי ומשתנה, השנה הראשונה של עובד בארגון משמעותית עתה יותר מאי פעם. בהרצאה נספר לכם על תהליך on boarding במסלולים שונים ובהתאמה אישית כשבמרכז עומדת חווית העובד וכיצד זו יכולה לתרום בחיבור ובשימור עובדים לארגון.

הילה וינברג– בעלת ניסיון רב בתחומי משאבי אנוש: גיוס, מיתוג מעסיק, רווחה, תקשורת פנים ארגונית וטיפול בפרט.

12:15-12:45

כלים מנצחים לשימור עובדים | אלעד אבידן

איך אנחנו מפחיתים את התחלופה הגבוהה של העובדים? מה העובדים שלנו באמת מחפשים? מה לא מספרים לנו? איך אנחנו יכולים לגרום לעובדים שלנו להיות יותר מחוברים לארגון ולהרגיש בבית?

אליעד אבידן – מנכ"ל ומייסד, יועץ אירגוני בעל 20 שנות ניסיון בהנחיית קבוצות. בעל תואר ראשון במנהל עסקים (B.A) ותואר שני בייעוץ ארגוני והנחיית קבוצות (m.a).

12:45-13:15

הכל עניין אישי | שירלי דהאן

האם אפשרי לצמצם את תחלופת עובדים תוך שנה? מסתבר שכן. לאלקטרה מעליות לא היתה אפשרות אחרת…שוק קטן, תחרות קשה על עובדים וצמיחה בהזמנות הובילה להבנה שחייבים לשמר את עובדים המתאימים ולמנוע עזיבה. בהרצאה תוצג תכנית העבודה , דרך היישום, דרך ההתמודדות עם הקשיים שבדרך והתוצאות.

שירלי דאהן – סמנכ"ל משאבי אנוש אלקטרה מעליות.

ארוחת צהריים בחדר אוכל של המלון

14:15 – 13:15

בחירה בין 2 עולמות תוכן

15:15 – 14:15

מושב – תגמול ומשמעות בשירות המחוברות

מנחה – קרן דיקמן, מנהלת יחידת פיתוח ארגוני, גיוס והדרכה אלקטרה בע"מ

14:45 – 14:15

שימוש בכלי תגמול כמנוף להעצמת מחוברות עובדים בארגונים | רמי יוסף

האם יש כלי תגמול לחיזוק מחוברות ושימור עובדים? האם תגמול על שימור מצליח להשיג את התוצאות העסקיות של הארגון? מי בארגון זכאי לאותם כלי תגמול ומתי? מהו המחיר האמיתי של תחלופת העובדים? ומה אתם נדרשים לעשות מחר בבוקר? במסגרת ההרצאה יוצגו תפיסה, כלים מתחום התגמול ושיטות חדשניות להעצמת המחוברות של עובדים בארגון.

רמי יוסף – מנכ"ל משותף בחברת הייעוץ יישום אנשים ותוצאות המתמחה בשיפור ביצועים בארגונים.

15:15 – 14:45

גמישות בעבודה חדשות עבר בשורות עתיד | שייה הרץ

גמישות בעבודה הן חדשות מהעבר – חופשות ללא הגבלה, עבודה מהבית ושעות עבודה מותאמות, נתפסים כמובן מאליו. מה עוד אפשר לחדש לעובדים ולהשאיר אותם בארגון מרוצים ומשפיעים לטובה? תחזית לעולם העבודה של הדורות הבאים.
.
שייה הרץ – סמנכ"ל משאבי אנוש במטומי ובמובפוקס, פלטפורמה גלובלית לפרסום במובייל.

מושב – תקשורת ויחסים ככלי למחוברות

מנחה – מיכל בלימן-הררי סמנכ"ל אפקט-טיב העצמה ומנהיגות

14:45 – 14:15

תקשורת כמנוף למחוברות | ג'ודי ברקת

במפגש נלמד לייצר תקשורת המחברת את העובדים למטרות הארגוניות, לקוחות ערכים ואפילו שינויים. מ – story telling, דרך מפגשי הקשבה ופעילויות דינמיות. נראה דוגמאות מארגונים גלובליים כמו טבע, נטפים ו-HSBC שימחישו איך לייצר רגעים משמעותיים דרך תקשורת. מפגש אינטראקטיבי זה מספק טיפים וכלים כיצד להשתמש במגוון רחב של ערוצים ומדיה, המותאמים לצרכים של קהלים שונים.

ג'ודי ברקת – מנכל"ית חברת JPB – יעוץ ארגוני. גו'די היתה סגן נשיא בכיר לתקשורת פנים ארגונית גלובלית בטבע, ולפני כן הייתה מובילה בגופי הפיתוח הארגונים בחברות כגון אמדוקס וקומברס, ויועצת במגוון ארגונים גלובליים מובילים.

15:15 – 14:45
מי כיבה את האור? מדריך התמודדות עם הרגש | ד"ר מתי-הרלב

סביבת העבודה בתקופה הנוכחית מצריכה התמודדות רגשית, לעתים אינטנסיבית. כיצד הופכים את המרחב הארגוני למרחב מאפשר שמעניק כלים למנהלים ולעובדים לנהל את מערכות היחסים הפנים ארגוניות באופן אפקטיבי ומעצים? ההרצאה מלמדת בצורה הפשוטה והבהירה ביותר על הקשר בין עולם הרגש לבין התוצאות שלנו. מה עלינו לעשות על מנת שנוכל לצמוח מתוך עוצמה פנימית ותחושת מחוברות ואיך כל זה קשור קשר הדוק ליחס שלנו אל רגשות.

ד"ר מתי הר-לב (מדעי המוח והקוגניציה) – מנחת סדנאות ומלווה אישית של מנהלים ומפקדים בכירים למעלה מ-15 שנים. מפתחת שיטת אימפקט למנהיגות תודעתית, העוסקת בקשר שבין מצב התודעה של הפרט או הארגון לבין התוצאות שהוא משיג.

הפסקת התרעננות ומעבר לסדנאות סוף יום

15:30 – 15:15

בחירה בין 2 סדנאות יישומיות

17:00 – 15:30

15:30-17:00

אניאגרם- כלי למיפוי גורמי ההנעה הפנימיים | אסנת ידגר

מה מניע כל אחד ואחד בארגון? כיצד ניתן ליצור שיתוף פעולה בין אנשים עם נקודות מבט שונות? כיצד הבנת כל השקפות העולם יכולה לסייע בבניית צוות עבודה? האינאגרם הוא מודל רב עוצמה המתאר תשעה טיפוסים המייצגים תשע נקודות מבט שונות על העולם, כשמתוכם נוקט כל אחד באסטרטגית פעולה שונה להתמודדות עם החיים. מודל האינאגרם משמש כלי תומך ומקדם בתהליכי פיתוח ובנייה של צוותים לעבר רמות ביצוע גבוהות. הסדנא תשלב תרגיל התבוננות, אמצעי המחשה, קטעים מסרטים ויחולק חומר מקצועי כתוב.

אסנת ידגר, מייסדת המרכז הישראלי לאניאגרם וחלוצת השיטה בארץ. מנחה בכירה ב-IEA – ארגון האניאגרם הבינלאומי ומנחה בכנסים בינלאומיים.

15:30-17:00

כלים מנצחים לשימור עובדים | אלעד אבידן

איך אנחנו מפחיתים את התחלופה הגבוהה של העובדים? מה העובדים שלנו באמת מחפשים? מה לא מספרים לנו? איך אנחנו יכולים לגרום לעובדים שלנו להיות יותר מחוברים לארגון ולהרגיש בבית? בסדנא נקבל טיפים שימושיים נוספים תוך כדי חוויה וצחוק.

אליעד אבידן – מנכ"ל ומייסד, יועץ אירגוני בעל 20 שנות ניסיון בהנחיית קבוצות. בעל תואר ראשון במנהל עסקים (B.A) ותואר שני בייעוץ ארגוני והנחיית קבוצות (m.a).


לאחר שתמלאו את הפרטים ותלחצו על הכפתור האדום לשליחה, תקבלו אליכם לתיבת הדואר האלקטרוני את טופס ההרשמה בפורמט וורד. על מנת להירשם לכנס יש למלא את הטופס, לחתום ולשלוח אלינו למייל: office@hrus.co.il