שיתוף

אחד הגלגלים שמניעים את המהפיכה שמתרחשת בשנים האחרונות בתחום משאבי האנוש הוא הצטרפות של עוד ועוד תפקידים חדשים למחלקת משאבי האנוש, כאשר כל בעל תפקיד כזה תורם להתייעלות מחלקת משאבי האנוש מזווית אחרת.

לאחרונה מתחיל להתגבש תפקיד חדש: רכז פרויקטים אסטרטגי (מתאם פרוייקטים אסטרטגי).

תפקיד זה משמש כבסיס לביצועי משאבי אנוש על ידי שימת דגש על מיקוד אסטרטגי, תכנון קפדני וביצוע יעיל ליוזמות משאבי אנוש.

רכז הפרויקטים האסטרטגי מסייע בהגברת השפעתו של צוות משאבי האנוש על הצלחת הארגון, על ידי סיוע ביישור קו אסטרטגי, בשיתוף פעולה בין כל בעלי התפקידים במחלקת משאבי אנוש ומחויבות לשיפור מתמיד.

למעשה, רכז הפרויקטים האסטרטגי ממלא תפקיד מרכזי בשיפור ביצועי צוות משאבי אנוש על ידי הבטחת תכנון, ביצוע ומעקב מוצלחים של יוזמות אסטרטגיות.

להלן 11 נקודות מפתח בתרומתו של רכז הפרויקטים האסטרטגי לשיפור הביצועים של מחלקת משאבי האנוש:

1 יישור קו אסטרטגי:

רכז הפרויקטים האסטרטגי מוודא שקיים יישור קו בין פרויקטי משאבי אנוש ליעדי הארגון הרחבים יותר. עליו להבין לעומק את האסטרטגיה העסקית הכוללת של הארגון ולוודא שיוזמות משאבי אנוש תורמות ישירות להשגת יעדים אלה.

2 תכנון וביצוע פרויקטים:

רכז הפרויקטים האסטרטגי במשאבי אנוש מפתח תוכניות פרויקט מקיפות המתארות יעדים ברורים, לוחות זמנים, דרישות משאבים ומדדי ביצועים מרכזיים. רמת פירוט זו מסייעת בביצוע יעיל ומספקת מפת דרכים לצוות משאבי אנוש.

3 שיתוף פעולה לרוחב מגוון התפקידים במחלקת משאבי אנוש:

רכז הפרויקטים האסטרטגי מטפח שיתוף פעולה בין משאבי אנוש ומחלקות אחרות. הוא מוודא שפרויקטי משאבי אנוש משתלבים בצורה חלקה עם פונקציות עסקיות אחרות, ומקדמים גישה הוליסטית לשיפור ארגוני.

4 ניהול וייעול הקצאת המשאבים:

הרכז מבטיח ניצול מיטבי של המשאבים, לרבות משאבי אנוש, זמן ותקציב. הוא קובע סדרי עדיפויות למשימות, מנהל עומסי עבודה ומקצה משאבים כדי למקסם את היעילות ולמזער צווארי בקבוק.

5 זיהוי וניהול סיכונים:

זיהוי וניהול סיכונים פוטנציאליים הינו חיוני להצלחת הפרויקט. תפקידו של מתאם הפרויקטים האסטרטגי הוא לצפות מראש סיכונים ולטפל בהם לפני שהם הופכים לבעיות משמעותיות, תוך שימוש באסטרטגיות להפחתת סיכונים. זאת, כדי לשמור על הפרויקטים במסלול.

6 ניטור ודיווח ביצועים:

הרכז מגדיר ומנטר מדדי ביצועים מרכזיים עבור כל פרויקט משאבי אנוש. דיווח שוטף מספק תובנות לגבי התקדמות הפרויקט, מאפשר התאמות בזמן ומבטיח שיוזמות תואמות את ציפיות הביצועים.

7 ניהול יעיל של שינויים:

פרויקטים של משאבי אנוש כרוכים לרוב בשינוי ארגוני. רכז הפרויקטים האסטרטגי מיישם אסטרטגיות לניהול שינויים כדי למזער התנגדות, לטפח מחוברות עובדים ולהבטיח מעבר חלק במהלך יישום הפרויקט.

8 ניתוח לאחר יישום:

לאחר סיום הפרויקט, הרכז עורך ניתוח יסודי לאחר היישום. זה כולל הערכת הצלחת הפרויקט, איסוף משוב וזיהוי אזורים לשיפור. הלקחים שהופקו תורמים לחידוד יוזמות עתידיות.

9 מינוף פתרונות טכנולוגיים:

רכז הפרויקטים האסטרטגי מזהה ומיישם פתרונות טכנולוגיים המשפרים את תהליכי משאבי אנוש. זה עשוי לכלול כלים לניהול פרויקטים, פלטפורמות לניתוח נתונים או תוכנת משאבי אנוש, ייעול זרימות עבודה ושיפור היעילות הכוללת.

10 זיהוי צרכי הכשרה: הרכז מעריך את פערי הכישורים בתוך צוות משאבי אנוש ומזהה הזדמנויות הכשרה. על ידי הקלת למידה ופיתוח מתמשכים, הרכז תורם ליכולות הצוות ולשיפור הביצועים הכולל.

11 תכנון ארוך טווח:

מעבר לפרויקטים בודדים, הרכז תורם לחזון האסטרטגי ארוך הטווח של צוות משאבי אנוש. הוא משתתף בפיתוח אסטרטגיות משאבי אנוש המתאימות ליעדים הכוללים של הארגון, ומבטיחות שיפור ביצועים מתמשך לאורך זמן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה