אחריות אישית בסביבת עבודה של תוצאות בלבד

אחריות אישית בסביבת עבודה של תוצאות בלבד

אם העובדים מבצעים את המשימות שלהם במקום ובזמן הנוחים להם, אפשר עדיין לעקוב אחרי הזמן והתקציב שהושקעו בכל פרויקט? התשובה חיובית והמפתח הוא אחריות אישית

שיתוף
מדידת תפוקת עובדים

מדידת תפוקת עובדים

אם אתם נותנים לעובדים שלכם את החופש לעשות כל מה שהם רוצים, בכל זמן שהם רוצים, כל עוד העבודה מתבצעת, זה עדיין לא אומר שמקום העבודה שלכם הוא נטול חוקים לחלוטין. מדידת תפוקת עובדים והתוצאות הם נושאים שבסופו של דבר כולנו מתמקדים בו, ועל עובדים להיות בעלי אחריות אישית (accountability) לתוצאות שהם מספקים. קאלי רסלר מ-Go ROWE מציגה את הגישה הזאת ומציעה דרך למדידת תוצאות ולחיזוק האחריות האישית של עובדים וצוותים בסביבת עבודה של תוצאות בלבד (ROWE – Result Only Work Environment).

אחת הסוגיות היא, "אם העובדים אינם נמצאים במשרד בין 08:00 ל-17:00, איך אפשר לדעת שהם עובדים?" התשובה היא "נו, ואיך אפשר לדעת שהם עובדים כאשר הם נמצאים במשרד בין 08:00 ל-17:00?"

ב-Go ROWE ערכו סקר שהשתתפו בו מנהלים מנוסים. הם נשאלו כיצד הם מודדים אחריות אישית. הנה כמה דוגמאות:

• עמידה בדדליינים.

• הפרויקטים תואמים לסטנדרטים מצופים.

• שיעור קבלת פרויקטים על ידי הלקוחות.

• מספר הטעויות או השינויים והשיפורים.

• התאמת הפרויקט לתקציב שהוקצה לו.

• שיעורי הרווחיות של כל מחלקה.

• מספר הלקוחות החדשים שמגיעים דרך לקוחות קיימים.

• הערכה על ידי קבוצת השווים (Peer Reviews).

• ביצועים מול משרה (KPIs, מדדי ביצוע מרכזיים).

לא מודדים מתי ואיפה, מודדים כמה

מעבר לפיקוח על אנשים שאינם מצויים במשרד, מעסיקים רבים מוטרדים מהשאלה איך ניתן לעקוב אחרי עלויות ורווחיות של פרויקטים בצורת עבודה שבה אין מעקב אחרי לוחות הזמנים ומיקומם של העובדים. התשובה של רסלר היא: אתם יכולים לעבוד איפה שאתם רוצים ומתי שאתם רוצים. אתם עדיין צריכים למדוד כמה זמן הקדשתם לפרויקט.

הנה עוד כמה דוגמאות מהסקר של Go ROWE:

דרך אחת: בחוזים של מחיר קבוע, שבהם הלקוח אינו צריך לראות את השעות, עדיין עוקבים אחרי הזמן. זוהי הדרך היחידה שבה ניתן לדווח בצורה נכונה על תוצאות פיננסיות כי מזהים הכנסות על בסיס אחוזי ההשלמה של פרויקטים. העובדים עדיין מנהלים את הפרויקטים של עצמם, את הזמן של עצמם, את מערכות היחסים שלהם עם הלקוחות.
דרך שנייה: ב-ROWE אפשר עדיין לעקוב אחר מספר השעות שמוקדש לפרויקט מסוים, כל עוד העובדים יודעים שהתגמול שהם מקבלים אינו מקביל לשעות הללו (לא משנה מתי והיכן הם עושים זאת, כל עוד הם מבצעים את העבודה במסגרת השעות שהוקצו לפרויקט).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה