שיתוף

מנהלים גרועים עולים לעסקים מיליארדי דולרים מדי שנה, ואם יש יותר מדי מהם, זה עשוי להפיל את החברה. ההגנה היחידה נגד בעיה זו היא גיוס מנהל איכותי וזה תלוי במעסיקים ובמגייסים – עליהם לגייס את המנהל הנכון.

מנהלים מהווים לפחות 70% בהשפעה על מעורבות העובדים בחברה, על פי הערכות גאלופ ((Gallup. Gallup דיווחה בשני מחקרים בקנה מידה גדול בשנת 2012, כי רק 30% מהעובדים בארה"ב מעורבים בעבודה, ו 13% מעורבים בחרבי העולם. גרוע מכך, במהלך 12 השנים האחרונות, המספרים הנמוכים הללו בקושי השתנו.

גאלופ חקרה את הביצועים במאות ארגונים ומדדה את המעורבות של 27 מיליון עובדים ויותר מ -2.5 מיליון יחידות עבודה במהלך שני העשורים האחרונים. לא משנה גודל התעשייה או המיקום, עדיין מנהלים נאבקים כדי לגלות מדוע הביצועים משתנים מקבוצת עבודה אחת לאחרת. מדדי הביצועים משתנים במידה רבה, בין השאר בשל חוסר העקביות של האופן שבו אנשים מנוהלים. הבלתי צפוי גורם לחוסר יעילות גדולה בביצוע.

מנהלים יכולים למגר זאת ע"י מדידת מה שחשוב ביותר. יש קשר ישיר בין מעורבות העובדים ברמת היחידה העסקית לבין מדדי ביצוע חיוניים, כולל מדדי לקוחות; רווחיות גבוהה יותר, פרודוקטיביות ואיכות ותחלופת עובדים נמוכה, כאשר חברה מעלה את רמות מעורבות העובדים באופן עקבי על פני כל יחידה עסקית.

כדי לגרום לכך לקרות, חברות צריכות באופן שיטתי לדרוש כי לכל צוות עובדים יהיה מנהל מצוין. אחרי הכל, השורש של השתנות הביצועים טמון בניהול. צוותים מורכבים מאנשים בעלי צרכים שונים הקשורים למורל, מוטיבציה ובהירות – כל אלה מובילים למידות שונות של ביצועים, ומנהלים גדולים יכולים למקסם אותם. אך תחילה על החברות למצוא את המנהלים הללו.

המחקר של Gallup מגלה כי רק ל- 1 אחד מכל 10 אנשים יש את הכישרון לנהל. למרות שאנשים רבים ניחנו בכמה מהתכונות הדרושות לניהול, למעטים יש את השילוב ייחודי של הכישרון הנדרש לסייע לצוות להשיג מצוינות באופן משמעותי ולשפר את הביצועים של החברה. כאשר המנהלים בחברה הם איכותיים וטובים, הצוות מעורב יותר, שומר על הביצועים הטובים שלו ועל פרודוקטיביות גבוהה.

עוד נמצא כי 2 מתוך כל 10 אנשים מציגים מאפיינים מסוימים של כישרון ניהולי בסיסי ויכולים לתפקד ברמה גבוהה אם החברה משקיעה בתוכניות אימון והתפתחות עבורם. בניתוח כישרונות ניהוליים בתפקידי פיקוח בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, גאלופ מצאה כי ארגונים למדו כיצד לשפר במקצת את הסיכויים למצוא מנהלים מוכשרים. כמעט אחד מכל חמישה (18%) של אלו שנמצאים כיום בתפקידים ניהוליים מפגיניפ רמה גבוהה של כישרון בניהול אחרים, בעוד שניים מתוך 10 מראים כישרון בסיסי לכך. יחד, הם תורמים כ -48% רווח גבוה יותר לחברות שלהם מאשר מנהלים ממוצעים.

עם זאת, חברות מחמיצות את האפשרות לגייס מנהלים מצוינים ב- 82% מהחלטות הגיוס שלהם, דבר אשר מהווה בעיה מדאיגה עבור מעורבות העובדים ופיתוח תרבויות עתירות ביצועים בארה"ב ובעולם. כמובן, כל מנהל יכול ללמוד לערב קצת את הצוות. אבל ללא הכישרון הטבעי הגולמי להתמקצע, להתמקד בצרכים של כל אדם ובעוצמותיו, לבחון באומץ את חברי הצוות ולבצע תהליכים יעילים, זה עולה לחברות מיליארדי דולרים בשנה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה