מגייס, מועמד: הזדמנות לפניך!

מגייס, מועמד: הזדמנות לפניך!

רז מצנע, סמנכ"ל שיווק ותוכן באולג'ובס ירצה בכנס הגיוס השנתי על פניה למועמדים "רדומים", כאלה שמעוניינים בעבודה חדשה אך לא מעיזים

שיתוף
הזדמנות לגיוס עובדים פאסיביים

הזדמנות לגיוס עובדים פאסיביים

"להעיר את המועמדים הרדומים", כך קורא רז מצנע, סמנכ"ל שיווק ותוכן באולג'ובס, למועמדים שמתאימים בדיוק לתפקיד, אך אינם מגישים מועמדות למשרה. מצנע ירצה בכנס הגיוס השנתי שיערך בסוף החודש בכפר המכבייה, על איך ניתן לפנות למועמדים אלו, שיכולים להוות הצלחה אדירה לארגון, אם הם רק יבחינו בהזדמנות שמונחת לפתחם וישלחו קורות חיים.

בסקר שנערך לאחרונה באולג'ובס נמצא כי 64 אחוזים ממחפשי העבודה עובדים. עוד נמצא כי מועמדים רבים אחרים היו מעוניינים ואף שמחים לשמוע הזדמנויות והצעות עבודה חדשות, גם אם הם מצדם לא עשו דבר בעניין ולא התחילו לחפש עבודה. לדבריו של מצנע, למעשה מדובר בקבוצה גדולה של מועמדים פוטנציאליים, שהזמן שהם מקדישים לחיפוש עבודה וקריירה הוא קטן, למרות שהם מתעניינים וחושבים על הנושא לא מעט. פרטי הסקר המלא יוצגו בכנס הגיוס.

רז מצנע
רז מצנע

מועמדים פאסיביים, בעיקר אלה שעובדים שנים באותו ארגון באמת רוצים לעזוב את העבודה? איך כמגייסת אוכל לדעת האם הם "רציניים" ושאני לא מבזבזת זמן?

רז מצנע: "לעובדים רבים יש רצון לעזוב את מקום עבודתם אך המציאות היומיומית שלהם היא כזו כשרוצים לחפש עבודה, לא תמיד יש זמן: אדם עובד במשרה מלאה ויותר, מגיע בערב הביתה, רוצה/צריך להיות עם הילדים, לעשות סידורים וחייב לענות לבוס כי הוא רוצה להשקיע בקריירה. מובן שלחפש עבודה  לא יהיה לו זמן. זה ידוע שלחפש עבודה זה עבודה –וכמגייסי עובדים יש צורך להבין כיצד ובאיזה שלב להיכנס לתמונה כדי למשוך את תשומת לבם של אותם מועמדים. תשומת הלב היא לכך ש"הנה אני כאן, שים לב, הזדמנות לפניך". וזה נורא קשה לעשות את זה כשמועמדים הם עובדים ועסוקים ותשומת לבם מאוד מוגבלת, הקשב שלנו נודד המון. ועם זה היום מעסיקים וחברות צריכים להתמודד".

לדבריו, בשנים האחרונות המציאות השתנתה במובנים רבים: עובדים רבים אינם רואים במקום בעבודה את שאיפת חייהם. בימי התעשייה הציפייה של הפועל הפשוט היתה רק להתקבל לעבודה. החלום הבא הוא להגיע למעסיקים הגדולים, כמו אגד וחברת החשמל. כיום דור מחפשי העבודה אומר באופן פשוט וברור: תרשימו אותי, תחזרו אחריי, תגרמו לי להרגיש שאני מבוקש – ואחרי זה שאני מתקבל – שיהיה לי מעניין. זאת הציפייה.

בנוסף, התחרות של מגייסי העובדים היא לא רק מול ארגון דומה, המחפש לגייס את אותם אנשים. התחרות היא למעשה מול כל גירוי שקיים בחוץ על על תשומת לבם של אנשים שהם רוצים שיתעניינו בך. כדוגמא הוא מביא סקר נוסף שנערך באולגו'בס, שבו נאמר על ידי המועמדים שהדבר הראשון שחשוב להם הוא איזון בין תרבות הפנאי ושעות העבודה. אז מגייס צריך לשאול האם הוא מבין את המשמעות של הדבר והאם הוא יכול לתפוס את תשומת לב המועמדים דרך עובדה זו. אם בארגון שלכם יש שעות עבודה נוחות יחסית, דברו על זה! חשוב להבין מה מטריד ומעסיק את העובדים ולהביא זאת לידי ביטוי בזירה שבה מדברים אל מועמדים.

"ולסיכום: בהרצאה אציג מספר שיטות וכלים פרקטים כיצד לעורר את המועמד המתאים ביותר לתפקיד ולגרום לו לשים לב להזדמנות שיש לו אצלכם בארגון".

כנס הגיוס השנתי כבר כאן! לחצו לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה